بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
با انتقاد از تراکم فعالیت بازنشسته‌ها در ادارات دولتی
حجت نظری معتقد است در سازمان‌ها و ادارات دولتی همه مسئولان باید به سمت جوانگرایی حرکت کنند.

تدبیر24»حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بر مسند ماندن بازنشسته‌ها در شهرداری تهران و سایر ارگان‌ها و ادارات دولتی به شهردار آنلاین گفت: «نقد ما بر همین است که چرا باید تراکم بازنشسته‌ها در سازمان‌ها و ادارات دولتی آنقدر زیاد باشد که اجازه ورود به جوانان تحصیل کرده و با انگیزه داده نشود.»

وی ادامه داد: «در جریان ارائه برنامه‌های نامزدان شهرداری آینده تهران در زمینه بکارگیری جوانان سوالاتی را پرسیدم و خواستیم که برای تحقق آن تلاش کنند. در پی این سوالات به واژه بازنشسته‌ها نیز اشاره کردم زیرا برای جوانان مهم است که بدانند در نهایت بازنشسته‌ها چه زمانی راه را برای ورود آنها باز خواهند کرد.»

این عضو جوان شورای شهر تهران افزود: «لازم است که در این شرایط بیکاری کشور جوانان تکلیف خوشان را با بازنشسته‌ها مشخص کنند. بی‌شک افرادی هستد که سابقه خوبی دارند و از تجربه بالایی هم برخوردارند و سال‌ها زحمت کشیدند و احترام آنها واجب است ولی ما فکر می‌کنیم کشور و به‌خصوص شهر تهران برای اداره شدن به معنای خاص نیاز دارد که خون تازه‌ای در رگ‌های آن به جریان بیفتد و این موضوع مستلزم آن است که نیروهای جدید و جوان‌تر جانشین نیروهای بازنشسته و قدیمی‌تر بشوند.»

وی ادامه داد: «مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه ورود و ماده واحده منع نیروهای بازنشسته را اصلاح کرده است. البته این ماده واحده پیش از این هم مطرح بود ولی مشکلاتی داشت که خوشبختانه بر طرف شد. این ماده واحده تبصره‌هایی داشت که دایره کمتری از بازنشسته‌ها را شامل می‌شد ولی اصلاحیه جدید می‌تواند در ابعاد گسترده‌تری از فعالیت بازنشسته‌ها جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند برای آینده دور و نزدیک کشور ما مفید و امیدوار کننده باشد.»

نظری در پایان با اشاره به همکاری دیگر مسئولان در امر جوان‌گرایی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در زمینه بکارگیری جوانان در کشور تک صدا نیستیم ولی امیدواریم صداهای همراه بلندتر باشند تا بتوانیم زودتر این مسیر را به پایان برسانیم.»

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها