بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
مردی با «بازوی طلایی» معروف است به واسطه اهدای خون جادویی خود جان میلیون‌ها نوزاد را نجات داده است.
تدبیر24»جیمز هریسون که به «مردی با بازوی طلایی» معروف است طی ۶۰ سال گذشته با اهدای خون خود، جان بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نوزاد را نجات داده است.

پلاسمای خون او حاوی آنتی‌بادی بسیار نادری است که در ساخت نوعی دارو موسوم به «آنتی – دی» برای جلوگیری از مرگ نوزادان مبتلا به عامل «ارهاش» استفاده می‌شود. این دارو به مادرانی تزریق می‌شود که ارهاش منفی خون آن‌ها مغایر با ارهاش مثبت خون جنین است.

هریسون در سن ۸۱ سالگی پس از هزار و صد و هفتاد و سومین اهدای خون خود از بازوی راستش-بیش از یک هزار کیسه خون- بازنشسته شد. طبق قانون، سن او دیگر برای اهدای خون مناسب نیست.

این شهروند استرالیایی به واسطه اهدای بیش از یک هزار کیسه خون نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کرده و رکورددار اهدای خون در جهان است. او در مصاحبه با سیدنی هرالد گفت: امیدوارم کسی پیدا شود که این رکورد را بشکند.

صلیب سرخ استرالیا ضمن انتشار بیانیه‌ای همزمان با بازنشستگی او اعلام کرد «مهربانی او یک میراث گرانبها است».

هریسون پیش از این در توضیح علت اهدای خون خود گفت: در سال ۱۹۵۱ زمانی که ۱۴ سال داشتم طی یک عمل جراحی سینه، یکی از شش‌هایم برداشته شد. چند روز پس از عمل، پدرم از فداکاری غریبه‌ها برای نجات جان من صحبت کرد. او گفت: در طول جراحی ۱۳ واحد خون دریافت کردم که بیشتر آن را افرادی به من اهدا کردند که نمی‌شناختم. پدرم هم به من خون اهدا کرده بود. این باعث شد با خود تصمیم بگیرم وقتی بزرگتر شدم اهداکننده خون شوم.

پس از آنکه هریسون برای نخستین بار خون اهدا کرد پزشکان در کمال ناباوری اعلام کردند آنچه در رگ‌های او جاری است درمان عامل مهلک «رزوس» یا «ارهاش» برای نوزادان است. دانشمندان با استفاده از آنتی‌بادی (پادتن) خون او واکسن «آنتی دی» را تولید کردند که جان نوزادان را پیش از تولد نجات می‌داد. این واکسن به مادر‌هایی که خونشان ارهاش منفی داشت، تزریق می‌شد تا بدنشان در دوران بارداری، پادتن تولید نکند.

هریسون در سال ۱۹۹۹ مدال مخصوص استرالیا را برای حمایت از تولید واکسن آنتی دی دریافت کرد. او یکی از ۵۰ نفر شناخته‌شده‌ای است که در استرالیا خونشان حاوی آنتی‌بادی ارهاش است.

برچسب ها: تدبیر24 ، نوزاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها