بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و دراساسنامه دانشگاه فرهنگیان،راه ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم، گفت: افرادی که در این دانشگاه تخصص لازم را دیده اند، تربیت فرزندان به دست شان سپرده خواهد شد.
تدبیر24» برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو با موضوع سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان آموزش و پرورش و با حضور دکتر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

حمایت میرزاده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان آموزش و پرورش گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه فصل الخطاب بوده و بر اساس اسناد بالادستی است که به عنوان قانون در مجلس مصوب شده و در اختیار  دولت برای اجرای قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم در برنامه ششم توسعه و هم در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، کانال ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان، قبلا با نام مراکز تربیت معلم در کشور فعالیت انجام می دادند. این مراکز تربیت معلم در تمام استان ها هم برای دختران و هم برای پسران وجود دارند و در خیلی از شهرستان های کشور هم امکانات لازم را دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در اساسنامه ای که برای این دانشگاه تدوین شده و هم سند تحول  بنیادین که به عنوان یک سند بالا دستی است که دورنمای وزارت آموزش و پرورش و مدارس ما است، افرادی که در همین دانشگاه و به عنوان معلم تخصص لازم را آموزش دیده اند و تربیت صحیح فرزندان به دست شان سپرده خواهد شد، از این کانال تائید می شوند.

وی با انتقاد از استخدام های متفرقه ای که در آموزش و پرورش صورت گرفته، متذکر شد: متاسفانه در سال های گذشته به عناوین مختلف، استخدام هایی به صورت متفرقه انجام گرفته، برای اینکه کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تامین شود. در حالیکه در همین دانشگاه فرهنگیان هم ظرفیت لازم برای تربیت  معلم بوده و هم تخصص و امکانات لازم بوده است و بجای اینکه این مراکز تربیت معلم تقویت شود ما از کانال های دیگری جذب نیرو کردیم که بعضی ها را هم تغییر وضعیت کردیم و استخدام رسمی شده و بعضی ها نیز بلاتکلیف در اموزش و پرورش هستند.

میرزاده دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کمی و کیفی معلمان را به حق دانست و گفت: این دغدغه به حق است و ما هم در کمیسیون آموزش و پرورش پیگیر هستیم و سه شنبه 28 اردیبهشت ماه، وزیر آموزش و پرورش را هم به این کمیسیون دعوت کردیم و هم به فراکسیون فرهنگیان مجلس دعوت کردیم تا هم نمایندگان دولت و هم نمایندگان برنامه و بودجه و استخدامی کشور باشند تا بگوییم چرا این کانال قانونی تقویت نمی شود و چرا همزمان با این شرایطی که با وجود امکانات و ظرفیت سازی دانشگاه فرهنگیان، به شکل های مختلف اطلاعیه استخدام جدید می دهیم و می خواهیم نیرویی که شاید تخصص لازم را ندارند به این دستگاه اضافه کنیم.

وی در رابطه با جذب نخبگان به آموزش و پرورش نیز بیان کرد: علی رغم کمبودهایی که وجود دارد و شرایطی که در دانشگاه فرهنگیان و جود دارد ولی با این وجود، نخبگانی با بهترین نمرات به دنبال جذب در دانشگاه فرهنگیان هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها