بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
مرد مواد فروش متهم است راننده آژانس را کشته دیروز پای میز محاکمه ادعای عجیبی مطرح کرد. این مرد خودش را بی گناه خواند و ادعا کرد که فریب دوستش را خورده است.

10 فروردین ، سال ۹۵ مرد جوانی به اداره پلیس آگاهی رفت و از ناپدید شدن پدر زن ۴۲ ساله اش به نام محمد خبر داد.

وی گفت: پدر زنم با یک پراید در آژانس کار می کند و به گفته همکارانش او دیروز مسافری را به باقرشهر برد اما دیگر بازنگشت و ما همه جا را دنبال پدرزنم گشتیم اما هیچ خبری از او نیست.

به دنبال اظهارات این مرد پلیس به جستجوی ویژه پرداخت ویک روز بعد در حوالی اتوبان خلیج فارس جنازه محمد را پیدا کرد که با ضربه های چاقو کشته شده بود .تلاش برای رازگشایی جنایت آغاز شده بود که یک هفته بعد پراید محمد در حاشیه شهر رفسنجان پیدا شد.

تحقیقات پلیس وارد مرحله تازه ای شده بود که یک متهم ۲۵ ساله به نام فریبرز که به اتهام حمل مواد مخدر تحت تعقیب قرار داشت در 8 آذرماه سال ۹۵ بازداشت شد. مرد جوان در بازجویی‌ها به خرید و فروش مواد مخدر اعتراف کرد و پرده از جنایتی که ۸ ماه قبل مرتکب شده بود برداشت.

وی گفت :برای خرید مواد مخدر میخواستم از شاه عبدالعظیم به باقرشهر بروم . به همین خاطر یک پراید کرایه کردم. کرایه ام که 11 هزار تومان بود اما پولی به همراه نداشتم. به همین خاطر با راننده درگیر شدم. راننده به رویم چاقو کشید و من چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم که از ترس خودرو را نیز با خودم برداشتم اما در بین راه متوجه شدم گوشی موبایلم را در صحنه جنایت جا گذاشته ام . به همین خاطر با برادرم تماس گرفتم و از او کمک خواستم.

وی افزود: وقتی برادرم به محل رفت با من تماس گرفت و گفت راننده پراید جان سپرده است . برادرم گوشی موبایلم را برداشت و به خانه برگشت . همان شب از ترسم به رفسنجان رفتم و ماشین را آنجا رها کردم .

به دنبال اعتراف های فریبرز و در حالی که برایش کیفرخواست صادر شده بود وی ادعای تازه ای مطرح کرد و دوست ۳۰ ساله اش به نام تازه گل را به عنوان عامل جنایت معرفی کرد .

وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی استاد عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان گفت: رئیس قوه قضائیه از طرف فرزند صغیر قربانی برای فریبرز حکم قصاص خواسته است. سپس فرزندان محمد روبه روی قضات ایستادند و برای مرد مواد فروش حکم اعدام خواستند.

سپس فریبرز در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قبلا به دروغ قتل را گردن گرفته بودم اما حالا می‌خواهم حقیقت را بگویم.

وی ادامه داد: من ایرانی هستم اما چون نامادری ام افغان بود با یک مرد افغان به نام تازه گل آشنا شدم .ما در زمینه خرید و فروش مواد مخدر با هم کار می کردیم. 10 فرودین ماه سال 95 تازه گل با من تماس گرفت و از من خواست تا به نعمت آباد بروم و برایش گوسفند بیاورم. من و تازه گل گوشیهای موبایل مان را باهم عوض کردیم و من به نعمت آباد رفتم. آنجا بود که تازه گل با من تماس گرفت و گفت با راننده یک آژانس درگیر شده است .من وقتی به محل رسیدم تازه گل با ضربات چاقو راننده را مقابل چشمانم کشت .ما با هم فرار کردیم اما چون گوشی موبایلم در جیب تازه گل بود در محل جنایت جا ماند و من مجبور شدم برای برداشتن گوشی موبایل از برادرم کمک بگیرم.

وی ادامه داد: بعد از دستگیری تازه گل را لو دادم اما وقتی او به اداره آگاهی آمد ،به من وعده داد اگر قتل را به تنهایی گردن بگیرم مرا آزاد می‌کند . به همین خاطر من که فریب حرف های او را خورده بودم به دروغ گفتم به تنهایی راننده آژانس را کشته ام.

تازه گل وقتی از زندان آزاد شد دیگر با من تماس نگرفت و به سراغم نیامد. من هم حالا تصمیم دارم به خاطر همسر پسر سه ساله‌ام و همسرم حقیقت را بگویم .

بنا به این گزارش، با پایان ضد و نقیض گویی های این متهم هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، ادعای عجیب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها