بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
موافقان طرح استفساریه افزایش حقوق طبقات پایین تر بر این عقیده هستند که باید به وضعیت معیشتی کارکنان دولت که حقوق پایینی دریافت می کنند، رسیدگی شود.

تدبیر24»صدیف بدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 97 در موافقت با این طرح گفت: بسیاری از کارمندان دولت در دستگاه های اجرایی از حقوق بسیار پایینی برخوردارند که از جمله آن نیروهای انتظامی، نظامی و فرهنگیان را می توان نام برد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وضعیت تورم در جامعه و افزایش قیمت اقلام مصرفی به طور حتم کارکنان با حقوق پایین تر دچار مشکل هستند، بنابراین هدف در زمان بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس این بود که کارمندان و کارکنان دارای حقوق کمتر، افزایش حقوق بیشتری داشته باشند، اما متاسفانه دولت با تفسیر به رأی خود میزان افزایش را به 12 درصد کاهش داده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استفساریه بار مالی نداشته و هدف رسیدگی به اقشار آسیب پذیر است.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی نیز در موافقت با این طرح گفت: افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار، با مجلس نیست و در حال حاضر بحث استفساریه جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه است که منظور نمایندگان در آیین نامه اجرایی دولت مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس زمان بررسی لایحه بودجه اقدامات قابل قبولی را در جلوگیری از تصویب پاداش های چندصد میلیونی در برخی دستگاه ها و جلوگیری از افزایش نمایندگان، سفرا، وزرا و مقامات دیگر دولتی انجام داد، اما تاکید شد که افراد دارای حقوق کمتر، افزایش بیشتری داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: استفساریه بار مالی نداشته و دولت باید برای طبقات پایین تر افزایش بیشتری یعنی 20 درصد را برای حقوق آنها در نظر بگیرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها