بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: شرط اول نجات اقتصاد کشور اصلاح نظام ناکارآمد بانکی است امروز ضعفا در زیر چرخ‌های سهمگین سود بانکی خرد می‌شوند.
تدبیر24» سیدمرتضی خاتمی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه) خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتظار به حق مردم از مسئولان، قوای سه گانه و نهادهای مختلف حرکت در مسیر اسلام است و در این مسیر اهلیت، صداقت و رعایت اخلاق از ویژگی‌های اصلی است که نبود یکی از آنها سلب صلاحیت حمل این امانت گرانسنگ را در پی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بی‌صداقتی، بی عدالتی، مال اندوزی، تعدی به بیت المال و بد اخلاقی با تعهدات ما منافات دارد و موجب ناخرسندی خدا و مردم است، جایگاه مجلس در راس همه امور تصویر و جهت گیری آن مظهر عدل حضرت علی (ع) تعریف شده لذا فضای مجلس باید محیط فضل، آداب ، جدال احسن ، اظهار نظرها و نقدهای عالمانه باشد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مولفه‌های اعتماد عمومی که از ارکان مهم حاکمیت است باید اقامه شود و اعتماد عمومی در گرو نگاه یکپارچه، وحدت بخش و بیان و رفتار متقن است؛ باید سهم موثر مجلس در سیاست‌ها و معادلات کشور و جهان ایفا شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: رعایت اصول اخلاقی بر همه آحاد و در هر زمانی لازم است به ویژه بر کسانی که در جایگاه مسئولیت قرار دارند، پناه می‌بریم به خدا از عیبی که امروز در خود می‌بینیم و دیروز دیگران را به دلیل همان عیب ملامت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید نقدها را با شرح صدر استماع و نقاط نارسا و فاسد را اصلاح کنند تا حق به حق‌دار برسد، بار کج به مقصد نرسد، بی‌گناهی محکوم نشود و محبت در تبدیل خارها به گلستان ناکام نماند، تصریح کرد: جهان امروز از بحران اخلاق و عقلانیت در عذاب است، به تدریج گفت‌وگو، تفاهم و هم اندیشی برای تدارک جهانی متعالی به فراموشی سپرده شده و روش‌های مبتنی بر زر و زور و تزویر وجه قالب رفتارها در سطح بین‌المللی شده است و نظام سلطه نقش رهبری جریان خلاف اخلاق و منطق را بردوش دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه که از دیر باز در رابطه با خوی استکباری آمریکا بر زبان ملل تحت ستم بوده امروز با خروج خود از معاهده چند جانبه بین المللی مهر تایید خورد و بر ادعاهای بی‌محتوای هیات حاکمه این کشور مهر بطلان و اختتام زده شد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون بر ما و همه مسئولین است که با توجه به شرایط حاضر و در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حمایت از تولید ملی و کالای داخلی در توسعه دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با شرکای تجاری متنوع، رونق بخشی به تولیدات صادرات محور، مقابله با ایران حراسی و زیاده خواهی نظام سلطه بکوشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه شرط اول نجات اقتصاد کشور اصلاح نظام ناکارآمد بانکی است، ادامه داد: امروز ضعفا در زیر چرخ‌های سهمگین سود بانکی خرد می‌شوند لاکن معوقات بالغ بر100 هزار میلیاردی دانه درشت‌ها هیچ حسی را بر نمی‌انگیزد،

خاتمی یادآور شد: در مقوله بهداشت و درمان ضمن تاکید بر اجرای قانون برنامه پایدار نمودن و تامین منابع پیش بینی شده را کاملا حیاطی و ضروری می‌دانم، در بخش آموزش و پرورش که مولد ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی و زمینه ساز اصلی توسعه است باید به جایگاه مادی و معنوی فرهنگیان از جمله با اجرای سند تحول و نظام رتبه بندی به جد پرداخته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جمعیت عظیم جوانان تحصیل کرده و در سن ازدواج بیکاری تهدیدی جدی برای حیاط اجتماعی است و با سازوکارهای موجود جای نگرانی و تعمل فراوان دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال دولت مکلف شده تا از محل صندوق توسعه ملی منابعی را برای جهت امر مهم اشتغال روستاییان اختصاص دهد اما متاسفانه برابر کارشناسی کارگروه کشوری مربوطه برای تسهیلات دامداری هم مجوز لازم است هم ساخت واحد دامداری مطابق اصول مهندسی ساختمان.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقایان ربیعی و حجتی با این آیین نامه‌ها و مقررات می‌خواهیم به جنگ بیکاری برویم؟، تصریح کرد: اولا دریافت مجوز نیاز به چند ماه‌ دوندگی دارد ثانیا تا کنون در نیمی از واحدهای مسکونی روستاییان کشور طرح هادی اجرا شده، روستاییان پس از صرف وقت و هزینه قابل توجه ثبت نام قالبا پاسخ منفی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر روستاییان برای مشاغل خرد، کشاورزی و دامداری نتوانند تسهیلات دریافت کنند پس برای چه کاری می‌توانند وام بگیرند، ادامه داد: این موضوع به معنای تعطیلی استغال است نه تسهیلات، مقررات زائد و انسدادی، بروکراسی فلج کننده و تمرکز بیش از حد اداری و مالی عرصه را بر خدمت رسانی تنگ نموده و نظام اداری کشور بسیار پر هزینه و کم فایده است و مردم از این همه سردرگمی خسته شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای وزیر نیرو خوب می‌دانید موضوع آب برنامه میان مدت و بلند مدت لازم دارد، تصریح کرد: اخیرا کارگروه سازوگاری با کم آبی تشکیل شده و تدابیری برای کنترل مصارف در جریان است که امری پسندیده محسوب می‌شود لاکن دستورالعملی صادر و طی آن برای تمام اقلیم‌ها نسخه واحد تجویز شده که مطلوب نیست.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: استان زنجان با پیشینه کهن از قطب‌های مهم کشاورزی، دامپروری و شیلات دارای نقاط گردشگری فراوان است و در طی برنامه‌های مختلف سهم متناسب خود را دریافت نکرده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها