بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت کشاورزی از تامین و توزیع خرما در بازار ماه رمضان پنج تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین این محصول وجود ندارد و با همه استان‌های تولیدکننده، مصرف‌کننده و مباشرین آن‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
تدبیر24»خرما یکی از محصولات پر مصرف در ماه رمضان به شمار می رود که با توجه به تفاوت و فاصله بین سال‌ هجری شمسی و هجری قمری و انتقال ماه رمضان به پیش از فصل برداشت خرما، بازار این محصول در ماه رمضان طی سال های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده بود و بارها تشکل‌ها و انجمن های بخش خصوصی اعلام کرده بودند که دولت برای تنظیم بازار خرما به ویژه در ماه رمضان تدبیری بیاندیشد.

البته در این راستا به نظر می رسد که وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه متولیان تنظیم بازار برای امسال برنامه‌ای دارند؛ چراکه مسعود بصیری - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: در زمینه خرما و تظیم بازار ماه رمضان نیز برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گرفته، چرا که استان‌های تولید کننده خرما، قیمت این محصول و مباشرین آن مشخص شده اند. از سوی دیگر نیز مباشرین دیگر استان ها به عنوان مصرف کننده نیز مشخص شده و به یکدیگر معرفی شده اند تا در صورت نیاز بتوانیم نسبت به توزیع خرما با قیمت مناسب اقدام کنیم.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه هشتم اردیبهشت مقرر شده خرما از هفت منطقه فارس، هرمزگان، کرمان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و جیرفت، تامین شود و سازمان تعاون روستایی نیز اقدام به خریداری این محصول کرده و از طریق فروشگاه های زنجیره ای آن را در استان ها و شهرستان های مختلف توزیع و عرضه می‌کند.

بصیری اعلام کرد که برای تنظیم بازار ماه رمضان مقرر شده در تهران و شهرستان های مختلف به گونه ای برنامه ریزی شود که عرضه این محصول بسته به نوع و قیمت استانی و منطقه ای پنج تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها