بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
صاحبان فن به خوبی می دانند که 10 کارخانه موفق در زمینه تولید تلویزیون در داخل کشور فعالیت می کنند. بیش از 110 مدل تلویزیون (از 22 اینچ تا 85 اینچ) با مدل های متفاوت و متناسب با سلیقه های مختلف در کشور تولید می شود که مطابق با استانداردهای جهانی و فراتر از کشورهای مانند ترکیه و روسیه است. لازم است یادآوری شود که تمام برندهای داخل کشور تولید داخل هستند و استاندارد تولید آنها همان استانداردی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که از مونتاژ بودن تلویزیون صحبت می کنند آگاهی کافی و لازم از صنایع صوتی و تصویری ندارد.
محمد رضا شهیدی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی وتصویری در پی گمانه زنی های اخیر مبنی بر کاهش تولیدات لوازم صوتی و تصویری در پی افزایش قیمت ارز به خبرنگار دیده بان ایران گفت: سابقه صنعت تلویزیون در ایران به 50 سال می رسد.

 صنعت تلویزیون در کشور ما  تقریبا پس از کشور ژاپن جزء دومین و یا سومین کشوری می باشد که چندین نسل از تلویزیون را به مشتریان خود هدیه کرده است.

درحال حاضر با توجه به ظرفیت تولیدی مطلوبی که در کشور وجود دارند، قادریم تقریبا تمام تقاضای کشور برای این محصول را پوشش دهیم. البته گفتنی است تمامی تلویزیون هایی که درکشور وجود دارد(به غیر از محصولات قاچاق) تولید رسمی و داخلی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر ما حدود 12 هزار اشتغال مستقیم  در صنعت تلویزیون ایجاد کرده ایم. 10 کارخانه موفق در این زمینه در داخل کشور فعالیت می کنند. البته گفتنی است بیش از 110 مدل تلویزیون (از 22 اینچ تا 85 اینچ) با مدل های متفاوت و متناسب با سلیقه های مختلف در کشور تولید می شود. همچنین تلاش کلیه تولید کنندگان محصولات صوتی و تصویری این است که خدمات پس از فروش برای مشتری در سطح قابل قبولی انجام گیرد.

شهیدی افزود: تنوع مدل و برند نیز در تمامی شرکتهای داخلی ما چشمگیر است و ازطرفی برخی از شرکت های ایرانی از برند شرکت های خارجی با رضایت خاطر آنها استفاده می کنند. هدف اصلی تولید کنندگان در این امر نیز، پوشش سلیقه مشتریان، ارائه خدمات مطلوب و در سایز و اندازه و مدل های متفاوت تر آن ها بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی وتصویری در پاسخ به این سوال که از افزایش قیمت ارز و رابطه آن با افزایش قیمت تلویزیون بیان کرد: درحال حاضر افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی بر قیمت محصولات صوتی و تصویری  نداشته است. تولید کنندگان ایرانی منتظر اخذ دلار تک رقمی (4200 تومانی) از دولت هستند. البته افزایش نرخ ارز برای همه به نوعی دردسرآفرین بوده است که ما نیز از سایر مردم مبرا نیستیم. اما در حال حاضر سبب کاهش تولید و عدم عرضه محصولات صوتی و تصویری نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر بازار تقاضا را پوشش داده ایم و همواره نگاهمان به خط و میزان تولید به بازار بوده است. تقاضای تلویزیون فصلی است یعنی در فصل زمستان به ویژه اواخر این فصل به دلیل آغاز سال نو تقاضای این محصول زیاد است و برعکس تقاضا در تابستان کم است. بنابراین طبیعی است که عرضه با تقاضا در این شرایط هماهنگ شود. ادعاهای مطرح شده در خصوص کاهش تولید محصولات صوتی و تصویری در سال جدید صحت ندارد و تغییری در عرضع محصولاتی مانند تلویزیون ایجاد نشده است.

شهیدی در خصوص صحت و سقم اظهارات اخیر غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی مبنی بر این که تولید تلویزیون و کولر کاهش یافته است، اظهار کرد: در زمینه کولر بنده اطلاعاتی ندارم اما در زمینه تولید تلویزیون باید گفت که تولید آن تابعی از تقاضای بازار است. اگر تقاضا برای تلویزیون نظیر فصل زمستان باشد، تولید افزایش و در تابستان بر عکس آن یعنی تولید کاهش می یابد. به طور کلی هر مدلی از این محصول کشش داشته باشد، تولید آن افزایش می یابد و این بازار است که به ما حکم می کند چه نوع محصول و به چه میزان تولید کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بنده تاکید می کنم هیچ موقع، مسئله ای به نام کاهش تولید و افزایش قیمت محصول به دلیل کمبود اجناس نداشتیم. همواره نیزتلاش کرده ایم تا مقداری بیش از نیاز بازار را تولید کنیم تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهیم. به علاوه اظهاراتی که بدون مدرک و استناد به چیزی باشد، ارزشی ندارد.

 

شهیدی در پایان درباره درصد تولید داخل و میزان فنی بودن تلویزیون های ساخت داخل گفت:

همواره مورد هجمه قرار می گرفتیم که مثلا فلان محصول مونتاژ شده است در این زمینه باید گفت میزان فنی بودن تولید ما برابر با کشور های ترکیه، هند و روسیه است.

حدود 300 کارخانه تلویزیون سازی در دنیا وجود دارد ولی به طور کلی پنل تلویزیون را حدود 5 کارخانه تولید می کنند. ایران نیز همانند بسیاری از کشور ها نظیر روسیه و ترکیه پنل های تلویزیون های خود را از تولید کنندگان اصلی خریداری می کنند. این مسئله به معنی عدم مرغوبیت تلویزیون های ساخت ایرانی و یا مونتاژ ایرانی نبوده و نیست. کارخانه های ما در تهران جاده کرج و شهرستان های دیگر با بسیاری از کشورها رقابت می کنند. اینکه گفته شود تولیدات داخلی فقط مونتاژ است حرف درستی نبوده و کارشناسی نیست. صاحبان فن به خوبی می دانند که 10 کارخانه موفق در این زمینه در داخل کشور فعالیت می کنند. است بیش از 110 مدل تلویزیون (از 22 اینچ تا 85 اینچ) با مدل های متفاوت و متناسب با سلیقه های مختلف در کشور تولید می شود که مطابق با استانداردهای جهانی و فراتر از کشورهای مانند ترکیه و روسیه است.

لازم است یادآوری شود که  تمام برندهای داخل کشور تولید داخل هستند و استاندارد تولید آنها همان استانداردی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که از مونتاژ بودن تلویزیون صحبت می کنند آگاهی کافی و لازم از صنایع صوتی و تصویری ندارد.

برچسب ها: محصولات صوتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها