بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به ۳۰هزار ردیف استخدامی نیاز دارد، خواستار آن شد که سازمان امور استخدامی با این افزایش موافقت کند.
تدبیر24»حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این پرسش که سرنوشت چندین هزار نیرویی که آموزش و پرورش در سال جاری جذب می‌کند، در حالی که استخدام در لایحه خدمات کشوری منع شده است، چه خواهد شد، توضیح داد: در این لایحه استخدام ممنوع نشده است بلکه طبق آن استخدام‌ها باید به گونه‌ای باشد که هر سال تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند، درواقع اگر در وزارتخانه آموزش و پرورش 25 هزار نفر نیرو گرفته می‌شود باید 25 تا 30 هزار نفر نیز بازنشسته شوند.

ضرورت افزایش ظرفیت استخدام در آموزش وپرورش طی سال جاری از 15هزار به 25هزار نفر

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خبرها از استخدام 15هزار نفر طی سال جاری در آموزش و پرورش آمده است اما این وزارتخانه درخواست جذب 25 هزار نیرو را از طریق آزمون دارد هرچند شخصا معتقدم این تعداد باید 30هزار نفر باشد اما علی‌ای‌حال امیدواریم سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام این تعداد معلم در آموزش و پرورش موافقت کند.

وی همچنین برای جبران هرچه سریع‌تر کسری نیرو در آموزش و پرورش پیشنهاد داد: دانشجویانی که 2 سال نخست دوره دانشجویی خود را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پشت سر گذاشته اند مشغول به کار شده و دوره‌های تحصیلی را به موازات تدریس در کلاس درس ادامه دهند.

نظام تربیت معلم باید همچون نظام علوم پزشکی باشد

حاجی بابایی با اعتقاد به اینکه نظام تربیت معلم باید همچون نظام علوم پزشکی باشد و دانشجویان همزمان با تحصیل کار عملی انجام دهند، گفت: اجرای چنین تفکری منجر به تربیت معلمانی زبده و کار بلد خواهد شد.

وی همچنین راهکار ضرب‌الاجلی دیگر برای فائق آمدن بر چالش کمبود معلم در مهرماه سال جاری را اضافه کاری معلمان حق‌التدریس عنوان کرد.

دانشگاه فرهنگیان تنها از 20درصد ظرفیت خود استفاده می‌کند

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین درخصوص دلایل کمبود نیرو در آموزش و پرورش و دلایل خالی ماندن عمده صندلی‌های دانشگاه فرهنگیان، توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان تنها از 20درصد ظرفیت خود استفاده می‌کند چراکه مسئولان در چند سال اخیر اعتقادی به جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان نداشتند.

وی اعتقاد به خصوصی‌سازی را دلیل دیگر عدم استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: مسئولان همچنین با استناد به ماده 28 دانشگاه فرهنگیان راه را انحرافی رفته‌اند، این ماده می‌گوید؛ می‌توان در مواقع استثنایی از طریق آزمون و طروق دیگری به غیر این دانشگاه نیرو جذب کرد اما آن‌ها این ماده را بیش از حد تعمیم داده‌اند تا جایی که دانشگاه فرهنگیان خالی مانده است.  

حاجی بابایی معتقد است از طریق جذب اساتید حق‌التدریسان، استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های تربیتی سراسر کشور و معلمان دارای مدرک دکترا که در دبیرستان‌ها تدریس می‌کنند نیز می‌توان کمبود استاد در دانشگاه‌های فرهنگیان را جبران کرد.   

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش مشکل منابع و بودجه نیز در این راستا نخواهد داشت و درصورت ایجاد مشکل مجلس برای ان بودجه مصوب خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها