بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سرباز معلمان بخشی از بار آموزشی کشور را به دوش می‌‎کشند، خواستار افزایش تعداد آنها شد.
تدبیر24»فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به جذب 5 هزار سرباز معلم در آموزش و پرورش، گفت: وزارت آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها که سربازان تحصیل کرده را به صورت امریه جذب می‌کنند، بسیار شفاف‌‎تر و در نظام مشخصی سرباز معلم می‌گیرد در حالیکه این اتفاق در سایر دستگاه‌ها بعضا با استفاده از روابط خاص انجام می‌گیرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روش جذب سرباز معلم روشی است که در سال‌های گذشته اجرایی شده و این مسئله مسبوق به سابقه است، اظهار کرد: اینکه سرباز معلمان به چه صورت جذب می‌شوند و ساعت کاری آن‌ها به چه شکل است کاملا روشن است ولی در سایر دستگاه‎ها روال کار به کارگیری سربازان دارای امریه مشخص نیست.

اکثر سربازمعلمان در مناطق محروم به کار گرفته می‌‎شود

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی مجلس افزود: به طور معمول سربازمعلم‌ها در مناطق محروم به کار گرفته می‌شوند و نیاز آموزش و پرورش را در این مناطق برطرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلم سربازها بخشی از بار آموزشی را از دوش آموزش و پرورش بر می‌دارند، ادامه داد: حقوق سرباز معلمان بر اساس قانون و توافقی که بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده تعیین و با توجه به شرح وظایف، ساعات فعالیت و حق لباس و ... حقوق این افراد از طریق آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

حقوق سرباز معلمان کمتر از معلمان رسمی و بیشتر از سربازان عادی است

فلاحتی با بیان اینکه ردیف بودجه سرباز معلمان نیز به مانند حق التدریسی‌ها و سایر نیروهای آموزش و پرورش در بودجه سالیانه آموزش و پرورش با پیشنهاد خود دولت تعیین و گنجانده می‌شود، افزود: حقوق سربازان بیشتر از حقوق سربازی معمول و کمتر از حقوق معلمان رسمی است.

وی درباره اینکه آیا با حقوق سرباز معلمی این سربازان انگیزه معلمی برای دانش آموزان دارند یا خیر، گفت: وقتی سربازی به جای حضور در محیط‌های پادگانی و تحمل شرایط خاص خدمت سربازی در مدارس و محیطی غیرنظامی خدمت می‌کند، قطعا با انگیزه خواهد بود ضمن اینکه سطح علمی کلاس‌های سرباز معلمان توسط مسئولان ناحیه و استان به صورت دائم در حال رصد شدن است.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از خدمت سربازی معاف هستند

فلاحتی یادآور شد: البته نیروهای تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان معاف از سربازی هستند و موظف هستند 30 سال به آموزش و پرورش خدمت کنند لذا بر اساس تفاهمنامه آموزش و پرورش و ستادکل نیروهای مسلح این دانشجویان از خدمت سربازی معاف هستند.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: اخذ 5 هزار نیروی سرباز معلم برای کشور با توجه به ظرفیت‌های خالی مدارس و نیاز بالا به معلم نه تنها زیاد نیست بلکه آموزش و پرورش باید با تفاهم با ستاد کل نیروهای مسلح نیروهای بیشتری را نیز از این طریق به کار گیرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، معلمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها