بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
یک سایت اقتصادی کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با توجه به تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی = مصرف خصوصی + سرمایه‌گذاری + مصارف دولتی + {صادرات - واردات}) رتبه‌بندی کرده است و ایران در این لیست در رتبه‌ی هفتم قرار دارد.
تدبیر24»مردم زیادی در سراسر دنیا به تماشای فوتبال علاقه دارند و باشگاه‌های مختلف فوتبال به دلیل شهرت خاص خود میلیاردها دلار ارزش دارند. آن چه مشخص است، این است که ثروت کشورها در فوتبال آنها تاثیرگذار است. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ۱۴ ژوئن آغاز می‌شود و ۳۲ کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت. می‌توان این ۳۲ کشور را با توجه به تولید ناخالص داخلی (GDP = Gross Domestic Product) به ترتیب دسته بندی کرد. GDP یا همان تولید ناخالص داخلی به نوعی نشان می‌دهد که کدام کشورها در جام جهانی ثروتمندتر هستند.

بر اساس بررسی‌های سایت بیزینس اینسایدر رتبه کشورهای حاضر در جام‌جهانی بر اساس تولید ناخالص داخلی (مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که در طی یک دوره معین، معمولاً یک سال، در یک کشور تولید می‌شود) به این شرح است:

۱. ژاپن:

تولید ناخالص داخلی  ژاپن ۴.۸ تریلیون دلار است. ژاپن سومین اقتصاد برتر جهان بعد از چین و آمریکا است. این کشور مالک برندهای بزرگی همچون تویوتا، سونی است. از سال ۱۹۹۸ تاکنون تیم‌ ‌ملی فوتبال ژاپن به جام جهانی راه یافته است. احتمال دارد که این تیم با توجه به گذشته‌ای که دارد بتواند از مرحله گروهی صعود کند.

۲. آلمان:

تولید ناخالص داخلی  آلمان ۳.۶ تریلیون دلار است. آلمان اقتصاد قوی بر پایه صادرات ماشین آلات و مواد دارویی دارد. آلمان همچنین یکی از بهترین تیم‌ها در جام جهانی را دارد. این تیم چهار بار قهرمان شده است. آلمان آخرین بار در سال ۱۹۷۸ یعنی ۴۰ سال پیش از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

۳. فرانسه:

تولید ناخالص داخلی  فرانسه ۵.۲ تریلیون دلار است. سرویس های مالی، بانکی و بیمه به اقتصاد فرانسه کمک زیادی کرده‌اند. این کشور فوتبالیست‌هایی همچون تیری هانری، پلاتینی و زیدان را پرورش داده است. فرانسه در سال ۱۹۹۸ قهرمان جا. شد و امسال نیز بیش از تیم‌های مدعی قهرمان است.

۴. برزیل:

تولید ناخالص داخلی  ژاپن ۲.۰۵ تریلیون دلار است. برزیل در زمینه کشاورزی، خدمات و تولید یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی آمریکای جنوبی است. تیم فوتبال این کشور پنج بار قهرمان جام جهانی شده است. پله، ستاره فوتبال این کشور با برزیل سه بار قهرمان جام جهانی شده است.

۵. کره جنوبی:

تولید ناخالص داخلی  کره جنوبی ۲.۰۳ تریلیون دلار است. کره جنوبی با برندهایی مانند LG و سامسونگ شناخته شده است. کره جنوبی یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی جهان است. این کشور تیم فوتبال خوبی در آسیا دارد و دهمین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. بهترین عملکرد این تیم در سال ۲۰۰۲ بود که به نیمه نهایی راه یافت. این تیم در نیمه نهایی به آلمان باخت.

۶. انگلیس:

تولید ناخالص داخلی  انگلیس ۲.۰۲ تریلیون دلار است. انگلیس در سال ۱۹۶۶ قهرمان جام جهانی شد. در دوره‌های اخیر این تیم کمی ناکام ماند، اما امیدوار است که بتواند امسال به جمع هشت تیم برتر راه یابد.

۷. ایران:

تولید ناخالص داخلی  ایران ۱.۶ تریلیون دلار است. از سال ۲۰۱۴ تاکنون تیم‌ ‌ملی ایران در رنکینگ جهانی بهترین تیم‌ ‌ملی آسیا بوده است. ایران پنج بار به جام جهانی راه یافته و امیدوار است، امسال با وجود بازیکنانی همچون سردار آزمون بتواند در گروه B متفاوت عمل کند.

۸. روسیه:

تولید ناخالص داخلی روسیه ۱.۵ تریلیون دلار است. روسیه میزبان بازی‌های جام جهانی امسال است. بازی‌ها امسال در یازده شهر روسیه برگزار می‌شود. مسابقه فینال در استادیوم لوژنیکی مسکو برگزار خواهد شد.

۹. استرالیا:

 تولید ناخالص داخلی استرالیا ۱.۳۷ تریلیون دلار است. استرالیا پنجمین حضور خود در جام جهانی را امسال تجربه می‌کند. اقتصاد استرالیا بر پایه بانکداری، تولید و مخابرات است.

۱۰. ‌اسپانیا:

تولید ناخالص داخلی ‌اسپانیا ۱.۳ تریلیون دلار است. ‌اسپانیا از ۲۰ جام جهانی فیفا در ۱۴ دوره شرکت کرده است و در سال ۲۰۱۰ در جام جهانی آفریقای جنوبی قهرمان شده است.

۱۱. مکزیک:

تولید ناخالص داخلی مکزیک یک تریلیون دلار است. مکزیک تیم قدرتمندی در جام جهانی دارد. این تیم از سال ۱۹۹۴ تاکنون همیشه از دور گروهی جام جهانی صعود کرده است.

۱۲. عربستان سعودی:

تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی ۶۸۳ میلیارد دلار است. عربستان یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال آسیا را دارد و این تیم با وجود بازیکنانی همچون محمد السهلاوی امیدوار است که بتواند نتیجه‌ خوبی در بازی‌های امسال بگیرد.

۱۳. سوئیس:

تولید ناخالص داخلی سوئیس ۶۷۸ میلیارد دلار است. سوئیس اقتصاد پیشرفته‌ای دارد و در زمینه صادرات مواد شیمیایی، ساعت و قهوه شناخته شده است. تیم‌ ‌ملی فوتبال سوئیس تاکنون سه بار به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده است.

۱۴. آرژانتین:

تولید ناخالص داخلی آرژانتین ۶۳۷ میلیارد دلار است. امسال آرژانتین هفدهمین حضور خود در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند. این کشور در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان جام جهانی شده است. تیم آرژانتین ستارگانی همچون لیونل مسی، آنخل دی ماریا و نیکولاس اوتامندی را دارد.

۱۵. سوئد:

تولید ناخالص داخلی سوئد ۵۳۸ میلیارد دلار است. سوئد تاکنون یازده بار در جام جهانی حضور داشته است و بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی ۱۹۵۸ بود که به فینال این جام راه یافت، اما پنج بر دو مقابل برزیل شکست خورد.

۱۶. لهستان:

تولید ناخالص داخلی لهستان ۵۲۶ میلیارد دلار است. لهستان برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ تاکنون به جام جهانی راه یافته است و قصد دارد با کمک ستارگانی همچون روبرت لواندوفسکی، هم تیمی‌های خود در گروه H را شکست دهد.

۱۷ . بلژیک:

تولید ناخالص داخلی  بلژیک ۴۹۴ میلیارد دلار است. بلژیک بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ۱۹۸۶ داشت که به مقام چهارمی دست یافت. این تیم با وجود فوتبالیست‌هایی همچون کوین دوبرون، ادن هازارد و توبی آلدر ویرلد امیدوار است که بتواند رکورد جدیدی را در تاریخ فوتبال خود ثبت کند.

۱۸. نیجریه:

تولید ناخالص داخلی نیجریه ۴۹۴ میلیارد دلار است. نیجریه از طریق صادرات نفت بازار خود را می گرداند. تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور که به "عقاب‌های بزرگ" معروف است، در شش دوره از هفت جام جهانی اخیر حضور داشته است. این تیم روز ۱۶ ژوئن در گروه D مقابل کرواسی بازی می‌کند.

۱۹. دانمارک:

تولید ناخالص داخلی دانمارک ۳۷۶ میلیارد دلار است. دانمارک امسال پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند. این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و مقابل برزیل شکست خورد.

۲۰. کلمبیا:

تولید ناخالص داخلی کلمبیا ۳۰۹ میلیارد دلار است. کلمبیا در تولید قهوه شهرت دارد. این تیم بازیکنان مشهوری همچون خامس رودریگس، دیوید اوسپینا و رادمل فالکائو در جام جهانی امسال خواهد داشت.

۲۱. مصر:

تولید ناخالص داخلی مصر ۲۳۷ میلیارد دلار است. مصر محمد صلاح، یکی از بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر جهان را در تیم خود دارد. این تیم سعی خواهد کرد که از این ستاره خود به خوبی در مقابل اروگوئه، روسیه و عربستان سعودی استفاده کند.

۲۲. پرتغال:

تولید ناخالص داخلی پرتغال ۲۱۸ میلیارد دلار است. پرتغال یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی امسال است ، زیرا ستاره ای همچون کریستیانو رونالدو در این تیم بازی می‌کند. رونالدو همچنین قصد دارد که امسال اولین قهرمانی خود در جام جهانی را با تیم پرتغال تجربه کند. پرتغال دو سال پیش در مسابقات یورو ۲۰۱۶ قهرمان شد.

۲۳. پرو:

تولید ناخالص داخلی پرو ۲۱۵ میلیارد دلار است.  پرو یکی از اقتصادهای در حال‌ رشد جهان است. این کشور در زمینه خدمات، گردشگری  و ساخت و ساز پیشرفت زیادی کرده است. پرو برای اولین بار امسال در جام جهانی حاضر می‌شود، اما امیدوار است که پیروزی‌های در گروه C به دست بیاورد.

۲۴. مراکش:

تولید ناخالص داخلی مراکش ۱۰۹ میلیارد دلار است.  گردشگری مهم‌ترین فعالیت اقتصادی در مراکش است. طبق گزارش سازمان ملل مراکش بزرگترین صادر کننده شیره حشیش به دنیا است. تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش در ۲۰ سال اخیر برای اولین بار به جام جهانی راه یافته و اولین بازی این تیم در ۱۵ ژوئن مقابل ایران خواهد بود.

۲۵. پاناما:

تولید ناخالص داخلی پاناما ۶۱ میلیارد دلار است. پاناما برای اولین بار در مسابقات جام جهانی حضور پیدا می‌کند و روز ۱۸ ژوئن در گروه G با بلژیک بازی می‌کند.

۲۶. اروگوئه:

تولید ناخالص داخلی ۵۸.۵ میلیارد دلار است. اروگوئه دو بار قهرمان جام جهانی شده است. این تیم دو تن از بهترین مهاجمان جهان یعنی لوییس سوارس و ادینسون کاوانی را در ترکیب خود دارد.

۲۷. کاستاریکا:

تولید ناخالص داخلی کاستاریکا ۵۸ میلیارد دلار است. شرکت آمازون هزاران کارمند در کشور کاستاریکا دارد. تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور در جام جهانی ۲۰۱۴ عملکرد متفاوتی را از خود بر جای گذاشت. امسال نیز این تیم به دنبال نتایج بهتر در مسابقات خواهد بود.

۲۸. کرواسی:

تولید ناخالص داخلی  کرواسی ۵۴ میلیارد دلار است. بهترین عملکرد کرواسی در جام جهانی در سال ۱۹۹۸ بود. در آن سال این تیم به نیمه نهایی راه یافت. داور شوکر، مهاجم این تیم در آن سال در هفت بازی شش گل به ثمر رساند.

۲۹. صربستان:

تولید ناخالص داخلی  صربستان ۴۱ میلیارد دلار است. صربستان در ترکیب خود بازیکنان شاخصی دارد. از جمله نمانجا ماتیچ که در تیم منچستریونایتد فعالیت دارد.

۳۰ . تونس:

تولید ناخالص داخلی  تونس ۴۰ میلیارد دلار است. اقتصاد کشور تونس بر پایه تولیدات و معدن است. تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور، چهارمین حضور خود در جام جهانی را امسال تجربه می‌کند. اولین بازی این تیم در جام جهانی در روز ۱۸ ژوئن مقابل انگلیس خواهد بود.

۳۱. ایسلند:

تولید ناخالص داخلی  ایسلند ۲۳ میلیارد دلار است. ایسلند کوچک‌ترین کشور از نظر جمعیت در جام جهانی امسال است. اولین بازی این کشور روز شانزدهم ژوئن مقابل آرژانتین است.

۳۲. سنگال:

تولید ناخالص داخلی  سنگال ۱۶ میلیارد دلار است. سنگال روز ۱۹ ژوئن در گروه H اولین بازی خود را مقابل لهستان خواهد داشت.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها