بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
رئیس‌جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.
تدبیر24»کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دو طرف در این دیدار درباره ایران، کره شمالی، وضعیت سوریه و اصلاح سازمان ملل رایزنی کردند.

دونالد ترامپ همچنین در این دیدار حمایت خود را از دبیرکل سازمان ملل برای بهبود کارایی و تاثیر این نهاد اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این دیدار در حالی انجام گرفته است که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و تحریم‌ها علیه این کشور را بازمی‌گرداند. از روز جمعه نیز مقام‌های دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در منطقه، در حال تشکیل  ائتلافی جهانی هستند.

اما تصمیم ترامپ برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با مخالفت و انتقاد بسیاری از کشورها به ویژه طرف‌های دیگر توافق مواجه شد. انگلیس، فرانسه و آلمان با ابراز تاسف نسبت به این اقدام آمریکا بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کرده‌اند.

رهبران اروپایی که به تازگی در صوفیه بلغارستان دیدار کرده‌اند، این موضع خود را مورد تاکید قرار داده‌اند که می‌خواهند به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بمانند، اما با ایران در باره مسائل دیگر نیز گفت‌وگو کنند.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه به طور مشخص گفته است: هدف ما حفظ توافق با ایران است که در سال ۲۰۱۵ امضا شد. همچنین می‌خواهیم از منافع شرکت‌هایمان محافظت کنیم.

وی همچنین گفت: گزینه اروپایی‌ها به روشنی این است که می‌خواهیم در توافق بمانیم و همان‌گونه که فرانسه در مجمع عمومی سال گذشته سازمان ملل گفت، می‌خواهیم باب گفت‌وگو با ایران را درباره آینده برنامه هسته‌ای، برنامه موشک بالستیک و رفتار این کشور در منطقه باز کنیم.

رئیس جمهور فرانسه افزود: خروج آمریکا از برجام و توقف فعالیت‌های تجاری شرکت‌های اروپایی با ایران از ترس بازگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا موجب جنگ تجاری با آمریکا نخواهد شد. ما بر سر ایران، یک جنگ تجاری استراتژیک با آمریکا را آغاز نخواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها