بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
مردی مدعی است برای رفع مشکل بی‌آبی کافی است با نشانه‌گیری چند لوله به سمت آسمان و اتصال آن به یک استخر آب، رطوبت همه لایه‌های جو را از دریای سیاه تا اقیانوس هند جذب ایران کند.

تدبیر24»بارندگی‌های پیاپی اخیر در کشور، آن هم در سالی که اعلام شده خشک‌ترین سال تاریخ آبی ایران است، باعث شگفتی بسیاری از مردم شده و پرسش‌هایی را برای همه ایجاد کرده است. درباره علت این بارندگی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌های مختلفی شده است. در میان مدعیان این گمانه‌زنی‌ها آن که از همه شگفت‌ آورتر است و مورد اقبال بیشتری هم واقع شده «مهندس شهرام پروین» است. او که صفحه‌ ویدیوهایش در آپارات بیش از ۵۰ هزار بازدید داشته و ویدیوهایش به طور جداگانه هم در شبکه‌های اجتماعی بازدید بسیار داشته مدعی است که بارش‌های اخیر نتیجه فعالیت‌های شخص اوست. ادعایی که هیچ یک از کارشناسان آن را تأیید نمی‌کنند اما خودش تأکید بسیار بر صحتش دارد و بسیاری افراد نیز حقیقت را در صفحه‌های او در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند.

۹ میلیون کیلومتر مربع در تسخیر آنتن‌های پروین

پروین درباره روش انجام کارش می‌گوید: کاری که ما می‌کنیم این است که انرژی را از طریق آنتن‌هایی که نصب کردیم به یک «آکومولاتور» [=گردآورنده] منتقل کنیم و بعد این انرژی را از طریق لوله‌ها به آب انتقال می‌دهیم. آبی که لازم داریم خیلی مهم است که آب احیا شده باشد؛ آبی که قدرت کافی برای تبدیل انرژی «دُر» به انرژی «اُرگون» را داشته باشد.

سؤال اینجاست که اگر حرفی برای گفتن دارد چرا نتیجه پژوهش‌هایش را مقاله علمی نکرده و چرا کارش را چاپ نکرده است؟ چرا اگر واقعا چنین روشی هست آمریکا در کالیفرنیا مشکل خودش را حل نمی کند؟

882781_783

وی ادامه می‌دهد: انرژی دُر از طریق این آنتن‌ها جذب آکومولاتور ما می‌شود و بعد از طریق این لوله‌ها به استخر ما راه پیدا می‌کند. به این ترتیب در واقع یک اختلاف پتانسیل در انرژی ارگون ایجاد می‌شود که باعث می‌شود دما کاهش پیدا کند، باد ایجاد شود و سامانه بارشی را به سمت خودمان جذب کنیم.

پروین تا کنون آزمایش‌هایی در مناطق مختلف از جمله چادگان، میقان، کاشان، اصفهان، شازند، تهران و هشتگرد انجام داده و مدعی است که تقریبا همگی موفقیت‌آمیز بوده است. عملیات دیگری که وی با جزییات در یکی از ویدیوها به آن پرداخته است عملیات در محدوده سد کارون ۴ است و نامبرده مدعی است که با موفقیت انجام شده اما شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که پشتیبانی لجستیک عملیات او را را پذیرفته بوده این موضوع را تأیید نمی‌کند.

در اطلاعیه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران آمده است: در خصوص برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر انجام عملیاتی نتیجه‌بخش در محدوده طرح‌های این شرکت باهدف ایجاد تغییرات جوی و جذب سامانه‌های بارشی، اعلام می‌دارد این شرکت شواهد علمی و واقعی برای تایید این ادعاها در دست ندارد.

آب نیرو طبق دستور ستاد وزارت نیرو از نیمه سال ۱۳۹۵ طبق قانون  موظف بوده که از هرگونه طرح یا ایده که بتواند استحصال آب از مناطق غیرمتعارف را ایجاد کند حمایت لجستیکی و فنی‌پژوهشی انجام دهد. پروین بر همین اساس با آب نیرو مذاکراتی داشته اما پشتیبانی نظری و روش‌شناسی عملیات خود را در اختیار آب نیرو قرار نداده به این دلیل که حق کپی‌رایت روش خود را از دست ندهد. با وجود این موفق شده از حمایت لجستیکی آب نیرو در حد تأمین غذا و اِسکان و رفت‌وآمد نیرو و … استفاده کند اما نهایتاً عملیاتش مورد تأیید آب نیرو قرار نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها