بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
آش شله قلمکار غذایی مفید و پرانرژی برای ورزشکاران به شمار می رود.

تدبیر24»پژوهشگر طب سنتی با اشاره به پروتئین‌های گیاهی و حیوانی موجود در آش شله قلمکار، مصرف این آش را در عضله سازی بدن موثر دانست.

 آش شله قلمکار حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، پروتئین گیاهی و حیوانی، آهن، منگنز، فولات، مس، کربوهیدرات، کلسیم، پتاسیم، سدیم، اسید فولیک، قند، فیبر، آنتی‌اکسیدان، منیزیم و روی است.

برای بررسی خواص آش شله قلمکار و اینکه مصرف این آش برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آش شله قلمکار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  اظهار کرد: این آش به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E و منگنز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر آش شله قلمکار بیان کرد: این آش برای فعالیت‌های مغزی، سیستم عصبی و عملکرد غلاف میلین بسیار مفید است؛ آش شله قلمکار موجب تقویت حافظه هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آش شله قلمکار نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی دارد؛ منگنز، کلسیم، منیزیم و ویتامین D موجود در آش شله قلمکار، استخوان‌ها را تقویت و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ این آش به علت داشتن روی و ویتامین B۶ تأثیر چشمگیری در سلامتی Health پوست و مو دارد و موجب ترمیم آنها می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: آش شله قلمکار برای کودکان در حال رشد، افراد ضعیف و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است؛ مواد موجود در این آش به غضروف سازی بدن کمک شایانی می‌کند.

محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مس موجود در آش شله قلمکار التهابات بدن را کاهش می‌دهد و موجب بهبود روماتیسم مفصلی می‌شود؛ این آش به انعطاف پذیری رباط‌ها، مفاصل و رگ‌های خونی کمک شایانی می‌کند.

وی اظهار کرد: آش شله قلمکار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و قوای جنسی را در افراد به ویژه مردان افزایش می‌دهد؛ این آش به علت داشتن پروتئین‌های گیاهی و حیوانی موجب عضله‌سازی می‌شود و قدرت بدنی اشخاص را افزایش می‌دهد؛ آش شله قلمکار برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان و وزنه برداران مناسب است.

عظمایی یادآور شد: آش شله قلمکار نقش موثری در افزایش انرژی و تقویت بدن روزه داران دارد؛ این آش بهتر است در وعده شام مصرف شود.

آش شله قلمکار

مواد لازم برای تهیه آش شله قلمکار (۶ تا هفت نفر)

گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم

گندم نصف لیوان

عدس، نخود، لوبیا، برنج و ماش از هرکدام نصف لیوان

پیاز سه تا چهار عدد

سیر پنج حبه

جعفری، گشنیز، اسفناج، تره، مرزه و ترخون مجموعاً یک کیلوگرم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر تخم‌گشنیز یک قاشق غذاخوری

روغن کنجد به مقدار لازم

آب به مقدار لازم

کشک به مقدار لازم برای تزئین

پیاز و نعناع داغ به مقدار لازم برای تزئین

طرز تهیه

حبوبات را از قبل خیس و آب آنها را دو تا سه بار عوض کنید تا ایجاد نفخ نکند سپس آنها را بپزید.

گندم و برنج را هم از قبل خیس کنید سپس آنها را بپزید.

حبوبات، گندم و برنج پخته شده را با هم مخلوط کنید و بکوبید.

پیاز و سیر خرد شده را با روغن کنجد تفت دهید سپس گوشت خرد شده را به مواد اضافه کنید؛ کمی آب هم بیفزایید و بگذارید به خوبی بپزد.

پس از پختن گوشت‌ها آنها را ریش ریش و به مواد کوبیده شده اضافه کنید.

سبزیجات را بشویید؛ آنها را خرد و به سایر مواد اضافه کنید.

شعله گاز را کم سپس ادویه جات و پودر تخم گشنیز را اضافه و صبر کنید تا آش به خوبی جا بیفتد.

پس از آماده شدن آش روی آن را با کشک، پیاز و نعناع داغ تزئین کنید.

برچسب ها: تدبیر24 ، آش سرشار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها