بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
امروزه ورزش در دنيا تبديل به ابزار مهمي شده و كشورهايي كه تعريف جامعي از آن دارند استفاده‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي از آن مي‌برند.
ورزش يك حركت اجتماعي است كه در دنيا نقش‌آفرين است. در حوزه اقتصادي حدود ٧٠٠ ميليارد يورو گردش پولي ورزش در دنيا است كه نشان‌دهنده اهميت آن در عرصه اقتصادي و توليد ناخالص داخلي كشورها است. در كشورهاي توسعه يافته بين ٤ تا ٥ جي دي پي توليد ناخالص داخلي از راه ورزش وجود دارد و ...

در ايجاد نشاط، رقابت و الفت ملي نقش مهمي را ايفا مي‌كند. در كشورهاي توسعه‌يافته شاهد هستيم كه ورزش و مسائل مربوط به آن اولويت مسوولان است. چرا كه سلامت و نشاط جامعه را هدف گرفته و همچنين بهره‌برداري‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي را در پي دارد. ورزش مي‌تواند در جهت تحكيم جامعه و مسائل فرهنگي به كار گرفته شود و در مراودات سياسي و حتي آشتي‌ها و قهر‌ها در عرصه سياست نقش بازي كند و براي نزديك كردن ملت‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

با وجود جامعه جواني كه داريم برنامه‌ريزي‌هاي مدوني در اين راستا صورت نگرفته است. اگر بنا است از اين فرصت‌ها استفاده كنيم، دستگاه‌ها و مسوولان بايد متفق‌القول باشند. ما هنوز تعريف جامعي از ورزش نداريم. بايد مشخص كنيم ورزش براي‌مان ابزار است يا هدف. متاسفانه مسوولان ما در دولت‌هاي مختلف و از جمله دولت فعلي به ورزش اولويت نمي‌دهند. حتي مي‌بينيم، فردي كه از كابينه جا مانده وزير ورزش مي‌شود. ورزش پتانسيل بسيار خوبي دارد كه مي‌تواند ناهنجاري‌هاي اجتماعي را كم كند، در اشتغال نقش مهمي را ايفا كند. در توليد ثروت مي‌تواند نقش بازي كند.

از اين ابزار كارآمد نبايد غافل بمانيم. به خصوص كه در شرايط كنوني التهاباتي در جامعه وجود دارد و بايد توجه بيشتري به اين حوزه داشته باشيم. ديدار رييس‌جمهور با تيم فوتبال بسيار خوب است به شرط اينكه اين ديدارها مستمر باشد و از نيروهاي كارآمد در عرصه برنامه‌ريزي استفاده شود.



اميررضا واعظ آشتياني، مدیرعامل اسبق استقلال

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها