بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزیرامورخارجه پیشین آمریکا بدون اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تاکید کرد آمریکا نمی تواند به جهان پشت کند.
تدبیر24»جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا روز یکشنبه طی مراسمی در دانشگاه نیویورک در ابوظبی در حالی که از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد می کرد، اشاره‌ای به تصمیم اخیر وی برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران که کری در حصول آن نقش کلیدی داشت، نکرد.

وی در سخنانش تاکید کرد: گفتمان واقعی مدنی در سراسر جهان در معرض تهدید قرار دارد.به ویژه در کشور من سیاست‌هایمان به اتهام‌زنی و بمب‌گذاری تبدیل شده است. با توجه به شرایطی که امروز در جهان وجود دارد، آمریکا نیازمند ایجاد مشارکت است و نمی تواند به جهان پشت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نظر می آید صحبت نکردن جان کری در مورد توافق هسته‌ای و خروج آمریکا از آن به دلیل موضع میزبانانش در پایتخت امارات متحده عربی بوده است که از همان ابتدا مخالف توافق هسته‌ای بودند و تاکید داشتند که این توافق به میزان کافی قدرت ایران در خاورمیانه را محدود نمی کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه پس از بارها تهدید به کنارگذاشتن توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی سرانجام خروج خوداز این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می گرداند.

این اقدام با مخالفت و انتقاد شدید بسیاری از مقامات پیشین آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور و جان کری وزیر امور خارجه وی مواجه شد.آنها تاکید داشتند که این کار به اعتبار آمریکا و جایگاه دیپلماسی جهانی آسیب می زند.

همچنین دیگر طرفهای توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر ادامه پایبندی خود به این توافق تاکید کرده‌اند.

برچسب ها: تدبیر24 ، کری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها