بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
شهرهای متروک دنیا، خیلی وسوسه انگیزند! وجودشان سوالات بسیاری را برای همه ایجاد می کند.
تدبیر24»سوالاتی نظیر اینکه چه اتفاقی افتاده است که متروک شده اند و آیا واقعا کسی در آن ها زندگی نمی کند؟! رمز و راز ها و حرف هایی که پشت سر این شهرهای رها شده گفته می شود، حس کنجکاوی همه را بر می انگیزد. با وجود اینکه بسیاری از شهرهای متروک دنیا برای بازدید امن و امان هستند، شهرهایی هم وجود دارند که بهتر است پایتان را در آن ها نگذارید!

جزیره برادر شمالی، نیویورک | North Brother Island, New York

این جزیره از سال ۱۸۸۵ متروکه شده است. شهرت بد این جزیره به این خاطر است که از آن برای قرنطینه کردن زنی به نام ماری که یک بیماری نادر تیفوئیدی داشت و باعث شیوع آن شده بود، استفاده می شده است. این جزیره به طور خاص مکان قرنطینه کردن بیماران عفونی بیمارستان ریور ساید بود. ماری معتقد بود که او را اشتباه در این جزیره نگه داشته اند. این بیمارستان قرنطینه، بعد از جنگ جهانی دوم بسته شد و بعد از مدتی دوباره آغاز به کار کرد، ولی اکنون به حال خود رها شده و برای عموم قابل دسترس نیست. در حال حاضر این جزیره بهترین مکان برای لانه سازی حواصیل های ماهی خوار است.

جزیره برادر شمالی

تاورقا، لیبی | Tawergha, Libya

بعد از خروج حدودا ۳۰٫۰۰۰ تفر از شهر کوچک تاورقا در لیبی، این شهر اکنون به شهری بسیار ترسناک تبدیل شده که هیچ امیدی هم برای بازگشت مردم به آن وجود ندارد. چراکه مردم تاورقا، به عنوان مردمی قاتل، متجاوز و شکنجه گر شناخته شده اند!

تاورقا

جزیره راس، هندوستان | Ross Island, India

جزیره راس اولین بار در سال ۱۷۸۸ تاسیس شد و مستعمره بریتانیا بود. این جزیره که نام خود را از سر دانیل راس گرفته بود، در ابتدا محل سکونت بسیاری از مردم و انگلیسی ها بود ولی به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار سختش از سکنه خالی شده است. بعدها، از این جزیره برای مجازات برخی مجرمان استفاده می شد تا اینکه ژاپن آن را در طول جنگ جهانی دوم اشغال کرد. مطمئنا در حال حاضر هیچکس در این مکان زندگی نمی کند و فقط برخی توریست های شجاع جرات رفتن به این مکان را دارند.

جزیره راس

دالول، اتیوپی | Dallol, Ethiopia

اینجا یک معدن پتاسیم قدیمی در نزدیکی یکی از گرم ترین مکان های دنیاست. این شهرک از همه جا دور است! هیچ جاده ای ندارد و تنها راه رسیدن به آن شتر سواری است. مردم کمی که اکنون به آنجا می روند برای استخراج نمک از معدن به آن سفر می کنند.

دالول اتیوپی

تورموند، ویرجینای غربی | Thurmond, West Virginia

در دوران رونق، تورموند شهری بود که ۵۰۰ ساکن شاداب و فعال داشت و از نظر اقتصادی هم شهر پر رونقی محسوب می شد. برای مدتی طولانی، تنها راه رفتن به این شهر، استفاده از راه آهن بود. بعد از آش زدن یکی از معروف ترین هتل های تورموند، رونق این شهر هم از بین رفت و اکنون شهری متروکه به حساب می آید. امروزه فقط ۵ نفر از محیط بانان یک پارک ملی در این شهر زندگی می کنند.

تورموند

اورادور سور گلین، فرانسه | Oradour-sur-Glane, France

در سال ۱۹۴۴، سربازان یگان SS نازی به این شهر یورش بردند، آن را محاصره کردند و مردان، زنان و کودکان شهر را در میدان اصلی شهر جمع کردند. آن ها، ۶۴۲ نفر از مردان شهر را کشتند و زنان و کودکان را در کلیسای جامع شهر زندانی کرده و سپس آن را آتش زدند. امروزه این شهر یکی از وحشتناک ترین شهرهای متروک دنیا کحسوب می شود و یادگاری است از افرادی که در آن زندگی می کردند.

اورادور سور گلین

ترلینگوا، تگزاس | Terlingua, Texas

تراینگوا نمونه ای از یک شهر کلاسیک غرب وحشی بود که به خاطر معدنی که در نزدیکی آن قرار داشت، شهرت یافته بود. بعد از فرو ریزی این معدن، این شهر از رونق افتاد و ساکنانش آن را ترک کردند. امروزه این شهر، به خاطر ظهار ترسناکش به عنوان یکی از وحشتناک ترین شهرهای متروک دنیا شهرت دارد.

ترلینگوا

کنیکوت، آلاسکا | Kennicott, Alaska

کنیکوت یکی دیگر از شهرهای معدنی بود که به خاطر کشف فلز مس در آن رونق گرفته بود. به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار بدی که این شهر داشت، صاحبان معدن حقوق بسیار بالایی را به کارگران این معدن پرداخت می کردند. مردان شهر، در این شهر کار می کردند و پول دریافتی را برای خانواده هایشان ارسال می کردند. این دوران زیاد دوام نیاورد و با تمام شدن مس این معدن، شهر نیز به حالت متروکه و ترسناک فعلی در آمد.

کنیکوت

ریولیت، نوادا | Rhyolite, Nevada

ریولیت در نوادا، به دلیل کشف سنگ کوارتز به سرعت رونق گرفت، تا جایی که کلیساها، مدارس و هتل های زیادی در آن ساخته شد. اما در سال ۱۹۰۷ به خاطر بحران مالی شدیدی که گریبان گیر شهر شد، مردم رفته رفته شهر را ترک کردند، تا جایی که شهر به طور کامل ورشکست و خالی از سکنه شد.

ریولیت

شهر ویرجینیا، مونتانا | Virginia City, Montana

شاید این شهر، یکی از وحشتناک ترین شهرهای متروک دنیا نباشد. چرا که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه، پذیرای گردشگرانیست که می خواهند غرب وحشی را از نزدیک تجربه کنند. این شهر هم شهری معدنی بوده که بعد از اینکه معدنش از رونق می افتد، شهر هم متروکه می شود.

شهر ویرجینیا

ایسلا دلاس مونکاس، مکزیک | Isla De Las Munecas, Mexico

دون جولیان سانتانا، بعد از ترک همسر و فرزندانش به یک جزیره در دریاچه Teshuilo نقل مکان کرد و ادعا کرد که دختری را دیده که در این دریاچه غرق شده است. دون جولیان برای ادای احترام به دختر غرق شده، در تمام بخش های جزیره عروسک هایی را آویزان کرد. امروزه در جای جای جزیره صدها عروسک کهنه وجود دارد. گذشت زمان، این عروسک ها را به موجودات بسیار ترسناک تبدیل کرده و این شهر را به عنوان یکی از وحشتناک ترین شهرهای متروک دنیا مشهور کرده است.

ایسلا دلاس مونکاس

به طرز عجیبی، جنازه غرق شده دون جولیان در همان منطقه ای که ادعا کرده بود دخترک غرق شده است، پیدا شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، وحشتناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها