بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
سخنگوی وزارت خارجه:
سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست خبری خود اعلام کرد: ایران تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم در سوریه باشد ودولت سوریه از ایران بخواهد به کمک‌های خود به این کشور ادامه بدهد، در سوریه باقی می‌ماند.
تدبیر24»بهرام قاسمی صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مقامات روس اعلام کردند که نیروهای خارجی در سوریه باید از این کشور خارج شوند و آیا ممکن است روسیه، ایران را مجبور کند که از سوریه خارج شود؟ تصریح کرد: کسی نمی‌تواند ایران را مجبور به کاری کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌های خود را بر اساس منافع ملی خود در منطقه و جهان تعیین می‌کند.

تا زمانی که دولت سوریه بخواهد در این کشور می مانیم

وی ادامه داد: حضور ایران در سوریه بنا به دعوت دولت سوریه انجام شده است و هدف اصلی ما مبارزه با تروریسم و سرکوب تروریسم در این کشور است به نحوی که تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

وی افزود: تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم در منطقه وجود داشته باشد و دولت سوریه از ایران بخواهد که به این دولت کمک کند، ایران به کمک‌های خود به دولت سوریه ادامه می‌دهد و در سوریه باقی می‌ماند.

قاسمی افزود: آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمروی این کشور وارد شده‌اند و تمامیت ارضی این سرزمین را نقض کرده‌اند.

 در دیدار ظریف و  وزیران اروپایی  بسته پیشنهادی ارائه نشده است

بهرام قاسمی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در نشست هفته گذشته در بروکسل در جریان دیدار ظریف با وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با حضور خانم فدریکا موگرینی، بسته پیشنهادی از سوی اروپایی‌ها به ایران داده شده است، تصریح کرد: چنین موضوعی صحت ندارد و بسته پیشنهادی ارائه نشده است.

قاسمی با اشاره به انجام مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام و ادامه این مذاکرات، تصریح کرد: در جریان این مذاکرات دستگاه‌های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی در کشور که در برجام دارای منافعی بودند در حال طراحی و ریز کردن برنامه‌های خود و گفت‌وگو با شرکای اروپایی خود هستند.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات و اتمام آن وضعیت روشن‌تر خواهد شد و می‌توان در مورد نتایج آن صحبت کرد.

تصمیم مشخصی برای فروش اقامتگاه رضاخان در موریس گرفته نشده است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه ایران تصمیم گرفته اقامتگاه رضاخان در جزیره موریس را بفروشد و آیا مشخص شده است که پول حاصل از این فروش در چه زمینه‌ای خرج خواهد شد؟ تصریح کرد: اقامتگاهی در جزیره موریس وجود دارد که پهلوی اول در آن شش ماه اقامت داشت. این اقامتگاه متعلق به ایران است و اکنون به دلیل دور بودن این اقامتگاه از دیگر سفارتخانه‌های ما و عدم کارآیی آن احساس می‌شود که بر اثر مرور زمان و عدم استفاده از این ساختمان، نگهداری آن همراهی با هزینه‌هایی خواهد بود و همچنین امکان نگهداری آن وجود ندارد، در همین چارچوب مباحثی برای فروش آن مطرح شده است و به دولت نیز در این ارتباط پیشنهاداتی ارائه شده است.

وی ادامه داد: اما تاکنون هیچگونه تصمیم مشخصی در این زمینه اتخاذ نشده است و ساختمان مذکور نه به فروش رسیده است و نه زمان فروش آن مشخص شده است بنابراین مشخص نیز نشده که درآمد حاصل از فروش آن در چه زمینه و چه پروژه‌ای صرف خواهد شد.

 سفر کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به‌جا، به‌هنگام و مثبت بود

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به ایران و اینکه آیا او در جریان این سفر پیشنهاد مشخصی را نیز برای فروش نفت ایران مطرح کرده است یا نه؟ گفت: سفر مذکور سفر به‌جا، به‌هنگام و مثبتی بود و با دستاوردهای خوبی همراه بود، پیام ایشان در این سفر پیام مثبتی بود. کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله وزیر نفت، وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و ... دیدار کرد و در مورد مسائل مختلف و همچنین چگونگی همکاری‌های آتی رایزنی و گفت‌وگو کردند. در این دیدارها کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا دیدگاه‌های این اتحادیه را مطرح کردند و در مقابل دیدگاه‌ها و اظهارنظرات مقامات ایرانی را شنیدند.

وی با بیان اینکه این مذاکرات برای مشخص شدن چارچوب همکاری‌ها با شرکت‌های اروپایی در خصوص نوع همکاری و نوع پرداختی که بین ما و کشورهای این اتحادیه باید صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها