بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
سخنگوی کمیسیون فرهنگیان مجلس عدم آغاز به کار شورای عالی مهارت به ریاست جهانگیری را تعلل در اجرای قانون دانست و از ارسال نامه انتقادی کمیسیون متبوعش به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.
تدبیر24»سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم آغاز به کار شورای عالی مهارت که توسط مجلس قانونی شده است، گفت: طبق قانون دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فنی وحرفه‌ای، سازمان فنی  و حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش باید در قالب یک شورا زیرنظر معاونت اول رئیس‌جمهور فعالیت کنند تا جلوی موازی‌کاری‌ها گرفته شود و نیروهای متخصص تربیت شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی باید با اجرای آمایش سرزمینی دانشجویان این دانشگاه ها مهارت کسب کرده و بتوانند ایجاد اشتغال و کارآفرینی کنند، ادامه داد: متاسفانه علاوه بر دانشگاه‌های فوق دیگر دستگاه‌ها نیز شورای فوق را جدی نمی‌گیرند و شورا هنوز فعال نشده و فعالیت هر کدام همچنان در یک جزیره جداگانه است.

وی همچنین از نامه نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس به معاونت اول رئیس‌جمهور و انتقاد در خصوص عدم تشکیل این شورا خبر داد و افزود:  در اهداف و عنوان دانشگاه علمی و کاربردی آمده است که باید در کنار دستگاه‌های اجرای، کارخانجات و موسسات تولیدی ایجاد شوند تا بتوانند به صورت کاربردی نیروهای این موسسات را تربیت کرده و به آن‌ها مهارت بیآموزند نه آنکه مانند دیگر دانشگاه‌ها به تربیت دانشجو به صورت عام اکتفاء کنند.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه‌های علمی و کاربردی نباید نیروهای آزاد جذب می‌کردند، افزود: در صورت جذب نیروهای آزاد نیز فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها باید در سازمان مربوط به دانشگاه مشغول به کار شوند، به‌عنوان مثال اگر دانشگاهی وابسته به وزارت نفت است دانشجو جذب می‌کند پس از فارغ‌التحصیلی در این وزارتخانه به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشغول به کار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه‌های علمی و کاربردی، با جذب دانشجویان آزاد و تدریس رشته‌هایی که مربوط به ماهیت تاسیس دانشگاه نمی‌شود، به شدت از اهداف خود فاصله گرفته‌اند، اضافه کرد: هدف برنامه ششم توسعه نیز در پی این انحرافات دانشگاه علمی کاربردی تامین نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها