بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
بعیدی نژاد:
سفیر ایران در انگلیس گفت: تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی سازی نوشته شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی سازی حتی اصلاح کرد.
تدبیر24»حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محققان و اندیشکده‌های مطالعات امنیت بین‌المللی در همان دقایق اولیه بعد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا با تعجب و نوعی مضحکه، سیاست اعلام شده دولت آمریکا در مقابل ایران را توهم، و تحقق آن را غیر ممکن خواندند. انصافا هم فقط کافیست به عنصر مربوط به غنی سازی و برجام در این سیاست اعلام شده توجه کنیم. دولت ترامپ در یکسال و نیم گذشته خیلی تلاش کرد که جوهر اصلی نفرت خود نسبت به برجام را بدلیل اینکه می‌دانست مورد مخالفت صریح جهانی قرار می‌گیرد، ظاهر نسازد و آن را با عباراتی مانند ضرورت اصلاح برجام "در برخی زمینه های مشخص" بپوشاند. اما امروز که به آخر خط رسید آن را رو کرد: سیاست غنی سازی صفر.

پذیرش غنی سازی مهمترین دستاورد برجام و اساس محوری آن توافق است و تنها تغییر سیاست دولت اوباما در پذیرش غنی سازی بود که آغاز مذاکرات برجام را باعث گشت. بازگشت به سیاست گذشته "غنی سازی صفر" به این معناست که برجام از نظر آمریکا اصلا قابل اصلاح هم نیست. تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی سازی نوشته شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی سازی حتی اصلاح کرد.

دولت ترامپ امروز بجای آنکه سیاست جدیدی را اعلام کند بیش از همه وقت خوی استکباری و متوهم آمریکا را به نمایش گذارد. ایران در مردود دانستن سیاست جدید دولت ترامپ متحد و یکپارچه است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها