بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

تدبیر24»باکو پایتخت آذربایجان و بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود که در چندسال اخیر به قطب گردشگری در دنیا تبدیل شده است. جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر قرار گرفته است و بعد برگذاری یوروویژن در این شهر نگاه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. در این مقاله برترین جاذبه‌های گردشگری باکو که نباید از دست دهید را معرفی می‌کنیم.

  • کاخ شیروان‌شاه

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

کاخ شیروان‌شاه یکی از نمادهای قدیمی باکو محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد. این کاخ در سال ۲۰۰۰ وارد در یوسنکو به ثبت رسیده است و آن یکی از شاهکارهای معماری در دنیا شناخته می‌شود. این کاخ در قسمت قدیمی شهر قرار گرفته است و دسترسی آن بسیار ساده است. جالب است بدانید بعد از اینکه در سال ۱۵۰۱ باکو توسط سلسه‌ی صفوی فتح شد این کاخ به ویرانه تبدیل شد، اما بعدها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و امروزه به یکی از جاذبه‌های پربازدید در تور باکو تبدیل شده است. آثار اسلامی در سرتاسر این کاخ مشهود است و بیانگر دقت و ظرافت به‌کاررفته شده در آن می‌باشد.

  • برج مایدن(قلعه‌ی دختر باکو)

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

بدون شک یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری باکو برج مایدن است که زیبایی و شکوه خاصی را ایجاد کرده است. این برج ۲۹ متری با معماری قرن ۱۲ ساخته شده است و در بسیاری از دیواره‌های برج نقاشی‌های قدیمی مشهود است. نام این برج در زبان آذری گیز قلعسی گفته می‌شود که در زبان فارسی به آن قلعه‌‌ی دختر می‌گویند. روایت‌های گوناگونی در مورد این برج وجود دارد که براساس یکی از داستان‌ها، این برج عظیم به دستور دختر پادشاه ساخته می‌شود و برای دورماندن از گناه، خود را از بالای برج به پایین پرت می‌کند.

  • برج شعله باکو

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

برج‌های شعلع در سواحل دریای خزر و در شبه جزیره آبشرون بروی تپه‌ای مشرف بر باکو واقع شده است. این برج ‌های شعله دارای ۳ برج می‌باشد که کارایی مختلفی از جمله مسکونی، هتل و مراکز تجاری دارد. این برج‌ها از چزاغ‌های LED پوشیده شده است و نورافشانی آن از دورترین نقطه‌ی شهر نیز قابل روئت هستند. برج شعله به‌عنوان سازه‌های فوق مهندسی معرفی شده‌اند و در مسابقات یوروویژن در این مکان برگذار شد.

  • بلوار باکو

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

بلوار باکو یکی از مکان‌های تفریحی در هشر باکو است که در کنار دریای خزر قرار گرفته است و منظره‌ای بی‌نظیر را به‌ویژه در شب ایجاد کرده است. در اطراف آن چندین رستوران، کافی‌شاپ و مراکز تجاری در کنار هتل و اقامت‌گاه قرار گرفته است و به یکی از جاذبه‌های گردشگری باکو تبدیل شده است. اگر از هوای گرم و شرجی باکو خسته شده‌اید و نیاز به هوای تازه دارید انتخاب این مکان یک گزینه‌ی ایده‌آل می‌باشد.

  • موزه تاریخ

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که بسیار مورد توجه گردشگران تور آذربایجان قرار گرفته است، موزه‌ی تاریخ باکو می‌باشد. این موزه تاریخ بخشی از تاریخ اصلی کشور آذربایجان را به نمایش می‌کشد. این موزه دارای ۳ بخش مختلف است؛ بخش اول اشیایی مربوط به قرون وسطی به همراه استخون‌ها و مقبره‌ی انسان‌ها نگه‌داری می‌شود. در بخش دوم نیز اموال شخصی افراد مشهور این کشور قرار داده شده است و در بخش سوم نیز اموال خانواده‌ی نقی‌یف به نمایش درآمده است.

  • مرکز حیدر علی‌اف

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو

مرکز حیدر علی‌اف توسط زاها حدید ساخته شده است که در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی برترین معماری سال را از آن خود کرده است. این مرکز دارای گالری هنر، کنسرت، کتاب‌خانه و رستوران قرار گرفته است. در این مرکز شاهد هنر خوشنویسی روی کف و دیوار تا سقف گنبد بنا هستیم و همچنین کاهش توپوگرافی سایت باعث می‌شود که ساختمان حیدر علی‌اف به دو سطح مختلف تقسیم شود.

  • آتشگاه باکو

جاذبه های گردشگری باکو
جاذبه های گردشگری باکو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها