بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۹۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
نایب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس از روشی پیشنهادی برای نحوه تأمین اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان خبر داد که در طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.
تدبیر24»داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص تامین اعتبار پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان سال 96، گفت: در آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در جریان بررسی مجدد طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که به کمیسیون برنامه و بودجه عودت داده شده بود، با مسئولان آموزش و پرورش درخصوص پاداش خدمت فرهنگیان صحبت و موضوعات مرتبط بررسی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شد؛ مسئولان آموزش و پرورش میزان کمبود بودجه خود را در این راستا اعلام کرده تا با کمک مجلس و رایزنی و مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری در جهت تامین آن اقدام شود.

وی همچنین بیان کرد: طبق این طرح محل تامین اعتبار پاداش پایان خدمت از یک درصد اعتبارات بانک‌ها و شرکت‌های دولتی سودده و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت است، اما آموزش و پرورش باید برای رسیدن به این یک درصد تلاش کند.

محمدی معتقد است اگرچه بودجه آموزش و پرورش افزایش یافته اما همچنان با مشکلات بسیاری رو به رو است لذا باید راهبردهای دیگری برای حل مشکل ارائه دهند و تصویر روشنی از مسیر پیش رو داشته باشند؛ در این صورت مجلس نیز همچون گذشته می‌تواند در کنار آن‌ها باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم اعتبار مورد نیاز بالغ‌بر 4000 میلیارد تومان است، اضافه کرد: البته سال گذشته تلاش آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته که رقم آن 3هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود و باید از محل سود شرکت‌های دولتی تأمین اعتبار می‌شد، محقق نشد لذا مجبور به دریافت تنخواه از خزانه شد اما دریافت این تنخواه مشکلات متعددی را ایجاد کرد لذا امسال باید برای دریافت یک درصد مذکور تلاش کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی شیخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
با وجود این همه اختلاس و دزدی و هزاران راه رفته ی بی حاصل، و نمیدانم چرا فرهنگیان بینوای بازنشسته را به جاهایی حواله میدهند که خوب میدانند هیچ نتیجه ای ندارد..
شک ندارم این مسئولان اعتقادی به هیچ چیز ندارد. حتی صدقه را هم مثل پاداش فرهنگیان بازنشسته نمی پردازند ..
خدا ازتون نگذره .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها