بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه اصلاحات یک پروسه دایمی برای رفع نواقص است گفت: اصلاحات می تواند کشور را به سمت پیشرفت پیش ببرد و خطرات را از آن رفع کند.
تدبیر24»علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با گروه سیاسی پایگاه خبری« خط اعتدال» درباره مهم ترین اولویت جریان اصلاحات در آغاز دهه سوم ازحیاط گفتمان اصلاحات اظهار داشت: اصلاحات یک پروسه دایمی است برای رفع نواقص و خروج از وضع موجود نامطلوب به وضع مطلوب است.اصلاحات در بین روش های موجود روشی می باشد که بدون ضرر خسارت و بدون تغییرات ناگهانی و بروز التهابات اجتماعی سعی دارد این مسیر را طی کند.
صوفی با توجه به اولویت بندی در جریان اصلاحات با توجه به مسائلی که امروزه در پیش رو است اشاره به تهدیدات بین الملل داشت و گفت: به هر حال طبعاً باید اصلاح طلبان هم نگاهشان برای رفع این خطرات معطوف باشد و تبدیل این تهدیدات به فرصت باشد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ضعفهایی که در جریان سیاسی کشور وجود دارد من جمله برای مشارکت فعال فعالان سیاسی به ویژه احزاب در قدرت را عنوان کرد و گفت: این مشارکت از طریق برگزاری انتخابات ها صورت می گیرد و یا از طریق گزینش های انتخابی که بعدا توسط مسئولین مانند تشکیل کابینه توسط رئیس جمهورمی تواند صورت بگیرد.
وی با بیان اعلام اینکه نقد قدرت می تواند تضمینی برای سلامت جامعه و برای جلوگیری از فساد حاکم و پیشگیری از ناملایماتی که قدرت پیش می آورد باشد ،اظهار داشت: بنابراین اینها جزوء صفات قدرت است و اگر در قدرت نظارت نباشد می تواند اینگونه مشکلات را پیش بیاورد.
صوفی با توجه به تعریفی که از احزاب در قانون آمده است، بیان داشت: در تعریف احزاب نمادی از جریان های سیاسی کشورکه باید مسیر مشارکت در قدرت و نقد قدرت را هموارکند آمده است که متأسفانه امروزه یکی از ضعف های کلی در احزاب است که فعلا وجود دارد و مسیر مشارکت هموار نیست و چرا این مسیر هموار نیست؟ به خاطر وجود برخی ابرداشت های ناصحیح از  قوانین درنظارت هاست.
دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره بر اینکه از طریق انتخابات می توان در قدرت شرکت کرد و نیروهای صالح و شایسته را به مردم معرفی کرد بیان داشت: از این طریق شایسته ترین انتخاب صورت می گیرد و از این طریق شایسته سالاری در کشور جریان پیدا می کند و انتخاب های بعدی هم به این منوال می تواند پیش رود.
وی با ذکر اینکه باید جلوی فرصت طلبی و رانت خواری ها و ضعف مدیریتی گرفته شود گفت:  رانت خواری تبعات زیان بار و خسارت جبران ناپذیری برای کشور در بردارد.مانند ۸ سالی که احمدی نژاد رئیس جمهور بودند و همه هم شاهد این خسارات بودند و هنوز هم تلاش برای رفع این خسارات دارد انجام می شود.
صوفی با تأکید بر اینکه از اولویت اصلاح طلبان این است که برای مشارکت در قدرت باید این موانع ها برطرف شود اظهار داشت: باید روند انتخابات اصلاح شود به طوری که در ارزیابی کاندیداها سلیقه ای عمل نشود بلکه امکان مشارکت چهره های شاخص و مجرب و کار آزموده در نهادهای قدرت مانند مجلس و ریاست جمهوری به وجود آید.
وزیر تعاون دولت اصلاحات در ادامه افزود: باید از طرف دولت درغالب لایحه ای ، اصلاح قانون انتخابات ارائه شود و یا طرحی از طرف نمایندگان مجلس پیشنهاد شود و یا از طریق مذاکره بتوانند موانع مشکلات را از پیش پا بردارند.
وی گفت: با حذف یک جریان سیاسی و حاکمیت یکدست  نه تنها کشور بهره ای نخواهد برد بلکه به شدت نیز آسیب خواهد دید چنانچه در ۸ سال گذشته مجلس دولت و قوه قضاییه یکدست شدند و یک حاشیه امنی برای مفسدان به وجود آمد، من اینجا را گلوگاه می دانم.
وی  اعلام کرد: از نظر من اولویت باید این باشد و در بین اصلاح طلبان هم این دغدغه وجود دارد که بتوانیم انتخابات ۹۸ و دیگر انتخابات ر اطوری برقرار کنیم که شایسته سالاری در کشور وجود داشته باشد.
وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان اینکه امروزه موانع جدی در غالب های مختلف برای شایسته سالاری وجود دارد ادامه داد: از نظر من این موانع ها بدون برنامه ریزی صورت نگرفته است و جریاناتی پشت این قضیه وجود دارد و همچنین این جریانات به صورت تدریجی و سازمان یافته است.
صوفی در ادامه گفت وگوی خود در پاسخ به این نکته که بهترین محک و سنجش موفقیت یا عدم توفیق اصلاحات و جریان اصلاح طلبی چیست،تصریح کرد: در درجه اول باید اصلاح طلبان حافظ سرمایه های اجتماعی موجود باشند و اگر اصلاح طلبان نتوانند این سرمایه موجود اجتماعی را حفظ کنند و بلکه خود می توانند عاملی باشند برای تخریب این سرمایه، بنابراین اصلاح طلبان دچار انحراف شدند و در واقع این مسیر اصلاح نیست بلکه مسیر فساد است.
وی با توجه به انتقادهایی که تا کنون به اصلاحات شده است به «خط اعتدال »گفت:
انتقادهای که متوجه اصلاحات است طبعا جریان برانداز، اصلاحات را نمی پذیرد و همیشه به این جریان اصلاحات انتقاد دارد که چرا انتخابات را تحریم نمی کنید؟ چرا در انتخابات شرکت می کنید؟ چرا آقای خاتمی رفته دریک روستایی رأی داده است و چرا در اعتراضات دی ماه گذشته که اعتراضات مردمی بوده است خودتان در خیابانها حضور نداشتید و…؟
صوفی با بیان اینکه اینگونه اعتراضات ریشه مشخصی دارد و نباید خود را وقف این گونه اعتراضات کرد ادامه داد: اما یک سری انتقادها درونی است وممکن است جریانات رقیب هم داشته باشد که جای دارد بررسی شود ولی انتقادهایی هم از داخلی خود اصلاح طلبان به وجود آمده است نباید ازاینگونه انتقادها گذشت.
وی با نام بردن نحوه بستن لیست انتخابات و نحوه تشکیل شورای عالی سیاست گذاری یا نحوه کار شورای عالی سیاست گذاری گفت: برای این مسایل هنوز انتقادهایی وارد است یا حتی یک سری بحث های در مورد رهبری اصلاحات که قبلا صورت گرفته بوده است که باید قطعا به این گونه مسایل پرداخت و پاسخ منطقی برای آنها ارائه داد.
صوفی در خصوص اینکه اصلاحات متکی به کاریزمای اقای خاتمی هستند گفت: اعتباری که آقای خاتمی در بین مردم دارد به صورت شخصی است و ایشون توانسته اند این اعتبار بین المللی و این اعتبار داخلی را کسب کند و امروزه هم اصلاح طلبان هم از  اعتبار ایشان بهره می برند و بعضی ها معتقد هستند که ارتباط باید شورایی باشد ولی به نظر من کاریزما را نمی توان شورایی کرد

وی در پایان سخنانش افزود: به نظر من نباید از انتقادهای داخلی گذشت بلکه احتیاج به دقت و اصلاح دارد.


برچسب ها: تدبیر24 ، اصلاحات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها