بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
آقای رئیس سرت را بالا بگیر!
اگر سری به سایت فیفا بزنید، می‌بینید‌ در بخش لیگ کشورها، نام جعلی «Arabian Gulf League» برای لیگ امارت ثبت شده است،‌ حال‌ آن که از زمانی که این لیگ به این نام جعلی تغییر عنوان داده، هیچ پیگیری جدی از سوی مسئولان برای حل این موضوع نشده و حتی از فرصت حضور بلاتر در ایران هم برای حل آن استفاده نشد!
تدبیر24: نزدیک به یک سال است که فدراسیون فوتبال امارات، نام لیگ این کشور را به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تغییر داده و در سایه کوتاهی مسئولان فوتبال ایران در پیگیری این کار غیر‌قانونی، سایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هم این نام را به رسمیت شناخته و در صفحه معرفی این لیگ، ‌عبارت «Arabian Gulf League» را به کار برده است.

یک ماه پیش که مسئولان فوتبال ایران، از حضور سپ بلا‌تر در ایران ذوق‌زده ‌بودند، در رسانه‌ها و افکار عمومی این مطالبه مطرح شد که از فرصت حضور بلا‌تر و شیخ سلمان در ایران استفاده ‌و به غائله نام جعلی لیگ امارات پایان داده شود؛ ماجرایی که پیش از این هم در آغاز مطرح شدنش، ‌می‌شد با رایزنی‌های مناسبی پایان یابد.

با این حال، مردم و اصحاب رسانه فرصت پدید آمده را زمان مناسبی برای حل این مناقشه می‌دانستند.‌ در کمال ناباوری، رئیس فدراسیون به ‌فارس گفت: «در خصوص خلیج فارس صحبتی نکرده و نخواهیم کرد». در کنفرانس خبری سپ بلا‌تر هم به طرز عجیبی به خبرنگاران گفته شد که در این زمینه سؤالی پرسیده نشود و حتی مترجم را از ترجمه پرسش‌هایی در این زمینه منع کردند.

این اقدامات فدراسیون فوتبال، در حالی بود که سخنان بلا‌تر در ایران نشان می‌داد، ‌او آگاهی چندان دقیقی از این ماجرا ندارد، زیرا در خلال‌‌ همان سفر وقتی بلا‌تر از موزه تنوع زیستی ایران بازدید می‌کرد، معصومه ابتکار، موضوع خلیج فارس را پیش کشید که بلا‌تر ‌پرسید: «این‌‌‌ همان مسأله‌ای است که شما با برخی کشورهای عربی در مورد آن مشکل دارید؟!» این ناآگاهی بلا‌تر به موضوع، سبب شد تا بر این گمانه که مسئولان فدراسیون فوتبال کار قابل توجهی برای پیگیری این موضوع تا‌کنون انجام نداده‌اند، صحه گذاشت.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با چند نامه‌نگاری ساده و ارتباط‌گیری با مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال، می‌توانست بسیار آسان‌تر بحث نامگذاری لیگ امارات به یک نام جعلی را حل و فصل کند؛ اما این گونه نشد و حتی مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، حاضر نشدند از فرصت حضور بلا‌تر در ایران بهره گرفته و موضوع خلیج فارس و حمایت از تمامیت ارضی ایران را با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در میان بگذارند.

هم‌اکنون در ادامه این پیش‌روی‌ها، اگر سری به سایت فیفا بزنید و در بخش لیگ‌های کشورها، نگاهی به ‌امارات متحده عربی بیندازید، می‌بینید که این لیگ هم در سایت این فدراسیون با نام «Arabian Gulf League» ثبت شده و اطلاعات آن بروز می‌شود.

بسیاری بر این باورند که رابطه خوب کفاشیان با رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا‌ و حمایت شیخ سلمان از نامگذاری لیگ اماراتی، موجب شده تا کفاشیان نخواهد با مطرح کردن این موضوع در حضور بلا‌تر و پیگیری پرقدرت این ماجرا، خاطر دوستان عرب خو‌د را آزرده کند. در‌‌ همان روزهای حضور بلا‌تر در ایران هم این تنها مهدی تاج بود که در این زمینه موضع‌گیری کرد و رئیس شاداب فدراسیون فوتبال به سیاق همیشگی خود‌ به شوخی از پی این مسأله گذشت.

خلاصه آنکه ‌این روز‌ها با دیدن سایت فیفا، باید به آقای کفاشیان گفت: «سرت را بالا‌تر بگیر آقای رئیس»!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها