بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کوچکی نژاد گفت: سیستم حساب یکپارچه مدارس در صورت اجرا با شکست مواجه می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با آن مخالف است.
تدبیر24»جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اشکالات سیستم حساب یکپارچه مدارس، گفت: مسئولان آموزش و پرورش وجود این حساب را عاملی برای شفافیت مالی حساب‌های مدارس دولتی می‌دانند در حالی که تجمیع کمک‌های مردمی که ممکن است مبلغ زیادی شود، خود زمینه‌ساز  فساد مالی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: والدین برای بهبود شرایط مدارسی که فرزندانشان در آن تحصیل می‌کنند این کمک‌های مردمی را به مدارس می‌پردازند درصورتی که مدیریت و اداره این مبالغ در اختیار آموزش و پرورش و به صلاحدید این وزارتخانه باشد افراد رغبتی برای کمک به مدارس ندارند چرا که ممکن پول پرداختی صرف مدرسه فرزندانشان نشود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دلایلی که در اثر اجرای سیستم حساب یکپارچه مدارس رغبت افراد را برای پرداخت کمک‌های مردمی از بین می‌برد ایجاد سیکل طولانی است که در اثر آن ایجاد می‌شود مدارس پس از یک بازه زمانی طولانی می‌توانند بخشی از این کمک‌های مردمی را از آموزش و پرورش دریافت کنند و این وقفه مشکلی از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان را حل نمی‌کند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مدارس کمک‌های مردمی را در حساب‌های خود واریز می‌کنند و این مبالغ را با نظارت انجمن اولیا مربیان خرج می‌کند، خاطرنشان کرد: سیستم حساب یکپارچه مدارس در صورت اجرا با شکست مواجه می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با آن مخالف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از آنجایی که یکی از وظایف آموزش و پرورش نظارت بر مدارس است این وزارتخانه می‌تواند بر حساب‌هایی که کمک‌های مردمی در آن واریز می‌شود نظارت داشته باشد تا این کمک‌ها در محل‌های موردنیاز مصرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها