بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
در نزدیکی رود نیل در مصر یک عروسک 3 هزار ساله مربوط به مقبره تونتخامون کشف شد.

تدبیر24»باستان شناسان موفق شدند در مقبره تونتخامون در نزدیکی رود نیل عروسکی ۳۰۰۰ ساله را کشف کنند.

مومیایی کردن، روشی برای حفظ جسد است که در آن امعاواحشا و مغز را پیش از خواباندن جسد در سدیم‌کربنات از بدن خارج می‌کردند و سپس در نوار‌های پارچه‌ای می‌پیچیدند. با جستجویی که در دنیای اینترنت داشتیم به خبری برخوردیم که بر اساس آن عروسک مومیایی شده‌ای درون تابوتی کوچک در مقبره توتنخامون، هجدهمین فرعون معروف، کشف شده که متعلق به ۳ هزار سال پیش است.


باستان شناسان همراه این عروسک پایپروسی (کاغذ قدیمی) پیدا کردند که روی آن با الفبای هیروگلیف نوشته‌هایی به چشم می‌خورد که پس از بررسی این نوشته‌ها مشخص شد که مصریان این عروسک سه هزار ساله را می‌پرستیدند و نامش را هم دیجد آی بار (Djed-i-bar) گذاشته بودند و پس از مرگ توتنخامون، اطرافیان او عروسک فرعون را نیز مومیایی کردند و درون تابوت کوچکش همراه وی به خاک سپردند.

گفتنی است؛ این عروسک در حال حاضر در مجموعه توتنخامون در دورچستر آمریکا نگهداری می‌شود و در معرض دید عموم قرار دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، مومیایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها