بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
بعضی از افراد بر خلاف این که در ماه رمضان روزه می گیرند اما نسبت به ماه های دیگر اضافه وزن بیشتری پیدا می کنند که این ناشی از بد غذا خوردن و یا زیاده روی در سحر و افطار است. با به کاربردن ترفندهای این مقاله تناسب اندام خود را حفظ کنید.
تدبیر24»اگر قصد کاهش وزن دارید به هیچ وجه وعده سحر خود را حذف نکنید. چون این کار باعث می شود دریافت پروتئین در طول روز کاهش پیدا کرده و در نتیجه به مرور عضلات شروع به سوختن کرده و برای تامین سوخت مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این مساله باعث می شود که به مرور سوخت و ساز یا متابولیسم پایه بدن شما پایین بیاید و در نتیجه روند کاهش وزنتان مختل شود. در عوض بهتر است برای کنترل وزن در طی افطار و ساعات پس از آن از خوردن انواع قندهای ساده مثل زولبیا و بامیه، حلوا و… خودداری کنید چون این قندها فقط برای مدت کوتاهی قند خون شما را بالا نگه داشته و به سرعت باعث ضعف و بی حالی تان می شوند.

وعده افطار

مهمترین نکته در رژیم لاغری در ماه رمضان این است که وعده افطار سبک و دارای مواد غذایی کم کالری مثل انواع سوپ، فرنی، شله زرد، آبمیوه های طبیعی، قند طبیعی مثل خرما، انواع شربت مثل شربت خاکشیر باشد. از مصرف انواع دسر و شیرینی جات مثل زولبیا و بامیه در این وعده و همچنین از مصرف بیش از حد مایعات مخصوصا چای پرهیز کنید.

وعده شام

نکته مهم بعدی در رعایت رژیم لاغری در ماه رمضان مصرف وعده شام، بعد از گذشت دو ساعت از وعده افطار می باشد. شام را نیز کم حجم، سبک و کم کالری میل کنید. از مصرف چندین غذا مخصوصا غذاهای چرب و سرخ کردنی در وعده شام استفاده نکنید. بهتر است در این وعده از مواد غذایی مثل نان، برنج، گوشت، انواع حبوبات، سیب زمینی، لبنیات و سبزیجات استفاده کرد. بهتر است بعد از گذشت یک ساعت از وعده شام، مصرف میوه جات را شروع کرد. پس از مصرف شام میتوان مقدار مختصری از انواع مغزها را هم استفاده کرد که اگر خام مصرف شوند بهتر است.
بنابراین با جدا شدن وعده افطار از شام و رعایت موارد گفته شده، افراد چاق هم از انواع گروه های مواد غذایی مصرف می کنند و هم نیاز بدنشان به ویتامین ها و پروتئین ها را برطرف می کنند. بدین ترتیب با مصرف نکردن مواد غذایی پرکالری روند کاهش وزن صورت می گیرد بدون اینکه بدن از این کاهش وزن متضرر شود.

توصیه های تغذیه ای

– مصرف مقادیر کافی آب بین افطار و هنگام خواب برای پیشگیری از کم آبی بدن
– مصرف مقادیر کافی از سبزیجات در وعده ی غذایی و مصرف میوه در پایان وعده ی غذایی
– اجتناب از مصرف مواد غذایی پر ادویه
– اجتناب از زیاده روی در مصرف مواد غذایی حاوی قند بالا مانند شیرینی و شکلات به ویژه در سحر
توصیه به مصرف کربوهیدرات های پیچیده برای سحر
– اجتناب از مصرف مقادیر زیاد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه به خصوص در هنگام سحر.

کافئین موجود در این نوشیدنی ها باعث دفع زیاد ادرار و در نتیجه کم آبی و از دست دادن مواد معدنی مورد نیاز بدن در طول روز می شود، بنابراین سه تا پنج روز قبل از ماه رمضان به تدریج دریافت این نوشیدنی ها را کاهش دهید. البته به خاطر داشته باشید که کاهش ناگهانی کافئین منجر به سردرد، تغییرات رفتاری و تحریک پذیری می شود.

– اجتناب از پرخوری به ویژه در سحر

– پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای چرب باعث سوزش سر دل سوء هاضمه و اضافه وزن می شوند.

– سیگار یک عامل خطر برای سلامتی است اگر نمی توانید یکدفعه سیگار را ترک کنید چند هفته قبل از ماه رمضان به تدریج شروع به کاهش استعمال سیگار نمایید.

– تهیه انواع و اقسام خوراکی ها در مهمانی های افطار موجب از بین بردن اثرات معنوی روزه و منجر به پرخوری و اسراف می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها