بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
پایگاه خبری اسپیس، منتخبی از عکس‌های فضایی این هفته را منتشر کرد.

تدبیر24»پایگاه خبری اسپیس منتخبی از عکس‌های فضایی شگفت انگیز این هفته را منتشر کرد.

ملاقات ماه و زهره

دو روز پس از "ماه نو" ماه مه، هلال ماه نقره‌ای رنگ با سیاره درخشان زهره ملاقات کرد. "ویکتور راگوس"(Victor Rogus) عکاس نجومی این تصویر از ملاقات آنها را همانطور که سیاره زیبای زهره با زاویه 4.8 درجه در جنوب ماه بود، در شب 17 مه در شهر آرکادیا، فلوریدا، ثبت کرد.

تصویر بی‌نظیر مشتری

سیاره مشتری در این تصویر اخیر که توسط فضاپیمای "جونو" ناسا ثبت شده است، بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. تصاویر قطب‌های طوفانی این سیاره در نور مادون قرمز گرفته شده است.

زاویه منحصر به فرد این تصویر، این تصور را به وجود می آورد که "لکه سرخ بزرگ"(Great Red Spot) که بزرگترین طوفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری که در نیمکره جنوبی است، در نیمکره شمالی واقع شده است.

کهکشان درخشان

در فاصله‌های دور "صورت فلکی طاووس"(Pavo)، کهکشان درخشان IC 4710 با ستاره‌های رنگارنگش قابل رویت است. در این عکس که آژانس فضایی اروپا در 26 فوریه منتشر کرد، کهکشان IC 1470  ظاهر نامنظمی دارند که فاقد  برآمدگی مرکزی و بازوی مارپیچی هستند.

نخستین تصویر ماهواره" تس"

"ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران" یا ماهواره "تس" (TESS) ناسا، نخستین تصویر خود که بیش از 200 هزار ستاره در کهکشان را نشان می‌دهد، ثبت کرد. این تصویر توسط یکی از چهار دوربین تعبیه شده در این ماهواره گرفته شده است. ماهواره تس این تصویر را در 17 مه در حالی که حدود 5000 مایل از ماه دور بود، ثبت کرد.

گودال "دلوث"

"مریخ نورد کنجکاوی ناسا" (Curiosity Mars rover) این تصویر را از گودال عمیق 2 اینچ (5 سانتیمتر) که در تاریخ 20 مه 2018 به عنوان "Duluth" حفاری شده است، ثبت کرده است. این اولین نمونه سنگی است که از اکتبر 2016 گرفته شده است.

سحابی "مرد دونده"

سحابی "مرد دونده" (Running Man)، که به نام NGC 1977 نیز شناخته می‌شود، کمی به یک شبح فضایی رنگارنگ که با سرعت بالا از میان ستارگان در صورت فلکی اوریون می‌دود، شبیه است. "میگوئل کلارو" (Miguel Claro) عکاس نجومی این تصویر زیبا را از  از رصدخانه "Cumeada"، در پرتغال گرفته است.