بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
در بخش شمالی منطقه یورک شایر، شهری به نام نارسبورو (knaresborough) وجود دارد که رودخانه ای به نام نید (Nidd‏) در حوالی آن قرار گرفته است و در کنار این رودخانه هم یکی از عجیب ترین چاه های انگلستان، چاهی با قابلیت سنگ کردن همه چیز ظرف مدت تنها چند هفته واقع شده است! چاه نارسبورو یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری انگلستان و در عین حال یکی از جاذبه های قدمتی این کشور نیز به حساب می آید. بسیاری معتقد هستند که آب این چاه به دلیل قابلیت سنگی کردن همه چیز، تحت سلطه شیطان و مادر شیپتون (دختر شیطان) قرار گرفته است و روح شیطانی آنان این چاه را نفرین کرده است

تدبیر24»کسانی که برای تماشا به سراغ چاه شیطانی نارسبورو رفته اند قطعا با اشیاء مختلفی از جمله چوب، لاشه حیوانات و پرندگان متعدد و همچنین برگ گیاهان خزنده ای که به صورت سنگی در آمده اند، مواجه شده اند! البته عده ای از مردم شهر نارسبورو نیز در ابتدا که حواشی بسیار زیادی پیرامون این چاه مشکوک، مطرح شده بود اعتقاد داشتند که در گذشته کسی نیز در این چاه کشته شده است چرا که چیزی همانند جمجمه یک انسان بزرگ در قسمتی از چاه قرار گرفته است؛ چاه نارسبورو همیشه یکی از مکان های ترسناک در انگلستان بوده است و هیچ کس توصیه بازدید از آن را در تاریکی شب نمی کند! مردم از این چاه در گذشته ترس بی نهایت زیادی داشتند و اکنون تقریبا برایشان تبدیل شدن اشیای که تحت تماس با آب این چاه قرار می گیرند و ظرف مدت زمان چند هفته به شکل تمام و کمال به سنگ تبدیل می شوند، بدل گشته به یک سرگرمی جذاب و دیگر به شدت گذشته از این چاه ترسی در وجود خود ندارند!

لبه های کناری چاه را که نظاره کنید با چیزهای مختلف زیادی قطعا رو به رو خواهید شد؛ از کلاه های استوانه ای شکلی که مردان در زمان ملکه ویکتوریا بر سر می کردند تا حتی کلاه زنانه ای که مربوط به سال 1853 میلادی می باشد، در حوالی چاه نارسبورو قرار گرفته است. البته به مرور زمان و با پیشرفت یکی از عجیب ترین چاه های انگلستان از یک مکان ترسناک و گمنام به یک جاذبه جذاب و مشهور برای انگلستان، رفته رفته میزان بازدید کنندگان و استقبال گردشگران از آن بالا رفته و حالا خیلی چیزهای دیگر سنگ شده نیز می توان در گوشه کنار این چاه مشاهده کرد از جمله عروسک های متعدد کودکانه و صد البته عروس خرس تدی؛ ناگفته نماند که در خصوص قابلیت سنگ کردن چاه نارسبورو نوشته ها و کتاب های زیادی هم به چاپ رسیده است که قدیمی ترین آنان کتابی است مرجع به قلم جان لیلان (John ‎Leyland‌) که در سال 1538 از این جاذبه فوق العاده استثنایی، بازدید بعمل آورده بوده است. لازم به ذکر است آقای جان لیلان در دوران حکومت هِنری هشتم در کشور انگستان زندگی می کرده است و در اصل یک عتیقه شناس درجه یک بوده است.

جان لیلان در کتاب قدیمی خود آورده است که این چاه از محبوبیت بسیاری بالایی نزد مردم انگلستان برخوردار بوده و مردم از اقصی نقاط این کشور و حتی توریست هایی از سایر کشورهای اروپایی نیز به سوی این چاه، حرکت می کردند و از آب آن استفاده می نموده اند و حتی زیر آن دوش نیز می گرفتند! وی در بخشی از کتاب خود صراحتا عنوان کرده است که مردم آب چاه نارسبورو را یک منبع شفادهنده و قدرت بخش تلقی می کردند که دارای خواص بسیار بوده است؛ درست در همین سال هایی که آقای لیلان از چاه به عنوان یک منبع کاملا مفید برای مردم انگلستان یاد کرده است، یک جادوگر زن یا بهتر است بگوییم یک آینده بین و غیب گو به نام اورسولا سوتیل (Ursula ‎Southeil) که اغلب ان را مادر شیپتون خطاب می کردند، در جوامع انگلیسی ظهور کرده بود و توانسته بود برای خود همچون یک اسطوره تاریخی، محبوبیت و مقبولیت فراوانی از میان مردم برای خود دست و پا کند.

افسانه ها و داستان های زیادی در خصوص اورسولا سوتیل وجود دارد که خلاصه تمامی آنان به این ختم می شود که مادر شیپتون زاده زنی بدکار بوده و از پدری شیطانی بوجود آمده است؛ محل تولد مادر شیپتون غاری بوده در نزدیکی همین چاه نارسبورو و طبق آنچه در داستان های قدیمی در خصوص او بوجود آمده است؛ باید آن را یک زنی کریه المنظر با اندام زنانه ای غیر عادی دانست که از بدو تولدش به همین شکل و ظاهر بوده است! اندام و صورتی زشت و کریه همیشه سبب این می شد تا بقیه مردم کنجکاو راز خلقت و یا حتی بیماری باشد که در وی به چشم می خورد اما چیزی که همیشه مانع از ارضای حس کنجکاوی آنان می شد، پیش گویی و آینده بینی دقیق مادر شیپتون بود که به صورت یک غزل گوش نواز، وقایع آینده را پیش بینی می کرد و سبب می گشت تا مردم بجای اینکه در خصوص هیکل غیر عادی وی از او سوال کنند، به حیرت آمده و از پیش او بروند!

در تاریخ پیشگوهای زیادی وجود داشته اند که از جهل و نادانی مردم سوءاستفاده کرده و برای خود کسب و کاری را راه انداخته اند اما تمامی آن ها هم بی ربط نگفته و تواسنته اند با توجه به در نظر گرفتن مسائل متعددی، واقعا پرده از راز اتفاقی که در سال های بعد افتاده است، بردارند! یکی از معروف ترین آن ها نوستراداموس (Nostradamus) فرانسوی ها می باشد و یکی دیگر هم می تواند همین مادر شیپتون انگللیسی ها قلمداد شود؛ مادر شیپتون توانسته است طبق آنچه در تاریخ به ثبت رسیده است هم شکست ناوگان ارتش اسپانیا در سال 1588 را پیشگویی کند و هم در آتش فرو رفتن بسیار گسترده لندن در سال 1666 را و حتی خیلی ها می گویند مادر شیپتون زمان اختراع تلفن های همراه را نیز پیش بینی کرده بوده است! به هر حال؛ هرچه قدر که مادر شیپتون میان مردم از اعتبار و محبوبیت بیشتری برخوردار می شد، چاه شیطانی نارسبورو نیز محبوب و شناخته شده تر از قبل می شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید اولین مکان توریستی در کشور انگلستان را سِر چارلز اسلینگسبی تاسیس و پایه گذاری کرده است! در اصل آقای اسلینگسبی وقتی در سال 1630 میلادی توانست زمین های پیرامونی چاه شیطانی نارسبورو را از پادشاه وقت انگلستان یعنی چارلز اول خریداری نماید، تصمیم خود را گرفته بود تا حسابی از شهرت و حس وحشت نهفته در چاه نارسبورو برای بدست آوردن سود اقتصادی کلان بهره گیری نماید. وی بعد از گرفتن زمین های کناری چاه، تعدادی راهنمای مسیر و همچنین تورهای گشت و گذاری به دور این محوطه گردشگری را ایجاد کرد و در قبال اجازه ورود مردم به زمین های خود، از آنان پول می گرفت و به این ترتیب خواسته و ناخواسته اولین پایگاه توریستی و گردشگری بریتانیای کبیر را احداث کرد.معرفی چاه نارسبورو

چاه نارسبورو 2

Ursula ‎Southeil

چاه نارسبورو 3

چاه نارسبورو 00

چاه نارسبورو

منشا علمی خاصیت سنگی کردن چاه نارسبورو:

از آنجایی که هیچ چیزی در دنیای فعلی ما بدون علت نیست، محققان زیادی دست به کار شدند تا بفهمند که راز سنگ کردن هر چیزی توسط آب چاه نارسبورو چیست؟! آن ها با انجام مطالعات گسترده و تحقیقات پی در پی سرانجام متوجه شده اند که مواد معدنی فوق العاده زیادی در آب چاه نارسبورو جود دارد که می تواند با چکیده شدن و ترکیب گشتن با دی اکسید کربن موجود در هوا ظرف مدت زمان کوتاهی همچون چند هفته ای، بر روی اشیا ریخته شده سبب ایجاد لایه هایی از جنس سنگ گردد؛ چیزی مشابه استالاکتیت ها و استالاگمیت های موجود در غارها! با این حال هنوز هم دلیل مشخصی دال بر سرعت زیاد سنگی ساختن اشیاء توسط آب این چاه ارائه نشده است؛ در حقیقت شکل انجام این فرآنید همچون چکنده و چکیده های موجود در غارها می باشد با این تفاوت که این بخش های سنگی چشم نواز درون غارها ظرف سال ها و حتی قرن ها شکل گرفته اند و اشیا و سایلی که تحت تماس مستقیم با آب این چاه قرار می گیرند در بدترین شرایط ممکنه ظرف مدت زمان 3 الی 4 ماه سنگ می بندند همانند عروسک خرسی تدی.علت سنگی کردن وسایل

کلام آخر درباره چاه شیطانی نارسبورو

چاه نارسبورو قدمت زیادی دارد و در تمامی این سال ها بسته به وحشت و حیرتی که به عنوان یک مکان جذاب توریستی و گردشگری در دل بازدید کنندگانش ایجاد کرده است، همیشه از استقبال مناسبی در تمام روزهای سال برخوردار بوده و هنوز هم افراد زیادی پیر و جوان، زن و مرد برای دیدن این چاه به کشور انگلستان سفر می کنند و اغلب اشیا دلخواهشان را می آورند تا توسط آب چاه شیطانی نارسبورو سنگ بزند و در محیط این چاه باقی بماند. از جمله عروسک خرسی تدی که دارای روزنه های نفوذپذیری زیادی است و به خوبی می تواند آب را در داخل خود جذب کند و از داخل شروع به سنگ شدن نماید. ناگفته نماند که با کمی چرخیدن در محیط های کناری چاه شیطانی نارسبورو می توان با خیلی دیگر از اشیا گوناگون همچون لباس، وسایل آشپزی، انگشتر و البته یک دوچرخه نیز رو به رو شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، سنگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها