بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
آرامش شکننده سراسر غزه را از ساعت چهار صبح به وقت محلی بعد از شب طولانی تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین فرا گرفته است.
تدبیر24»رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، توافق آتش‌بس از ساعت چهار صبح امروز اجرایی شد، در حالی که اجرای این آتش‌بس تحت نظارت مصر دو بار به تاخیر افتاد، اولین بار در ساعت ۱۲ نیمه شب و دومین بار در ساعت ۲ بامداد امروز.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) سلسله حملاتی را به مواضع مقاومت در  سراسر غزه داشتند.

سلسله حملات رژیم صهیونیستی به غزه تلفاتی نداشت اما باعث شد مقاومت فلسطین نیز با راکت و خمپاره پاسخ این حملات را بدهد و شهرک‌های هم‌جوار غزه را هدف بگیرد.

در جریان حملات متقابل شب گذشته صدای آژیرهای خطر در سراسر شهرک‌های هم‌جوار غزه ده‌ها بار به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنگنده‌هایش ۲۵ مقر نظامی مقاومت را در غزه با بیش از ۶۰ موشک از روز سه‌شنبه تاکنون هدف قرار داده‌اند.

در عین حال پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز درآمدند.

رسانه‌های مذکور افزودند، با توقف حملات رژیم صهیونیستی و توقف شلیک راکت‌های مقاومت تنها پهپادهای رژیم صهیونیستی به گشت زنی در حریم هوایی غزه ادامه می‌دهند.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس در این باره اظهار داشت، حماس به توافقی برای بازگشت به تفاهمات آتش‌بس در غزه دست یافته است و این در پی میانجی‌گری‌ها در ساعات گذشته بوده است.

وی تصریح کرد، گروه‌های مقاومت تا زمانی که اسرائیل به آتش‌بس پایبند باشد به این توافق پایبند می‌مانند.

الحیه تاکید کرد: مقاومت فلسطین در سد حملات دشمن و تغییر قواعد درگیری موفق عمل کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه تحت نظارت مصر به توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در پایان یک روز تنش نظامی بی‌سابقه از سال ۲۰۱۴ رسیدند.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سایه تماس‌های مصر با دو جنبش جهاد اسلامی و حماس بر تثبیت توافقات آتش‌بس سال ۲۰۱۴ توافق شد و گروه‌های فلسطینی به توافق آتش‌بس تا زمانی که اشغالگران اسرائیلی پایبند باشند، متعهد خواهند بود.

این در حالی است که رویترز به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد، اخبار درباره دستیابی به توافق آتش‌بس صحت ندارد.

وی درباره اینکه آتش‌بس شامل حماس که بر نوار غزه مسلط است، هم می‌شود یا نه گفت: تمام گروه‌های فلسطینی متعهد به این توافق هستند.

این اظهارات شهاب در پی اخباری است مبنی بر اینکه مسؤولان حماس و جهاد اسلامی شب گذشته اعلام کردند، تماس‌هایی را از جانب مصر به منظور دستیابی به آتش‌بس با طرف اسرائیلی دریافت کرده‌اند.

مسؤولان گفتند، دو جنبش مذکور از مصر خواستند تا اسرائیل به تفاهمات آتش‌بس اعلام شده از زمان پایان جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه به منظور پذیرش آتش‌بس از جانب خودشان پایبند باشد.

دو جنبش شرط کردند، اسرائیل باید به معادله آتش‌بس مقابل آتش‌بس پایبند باشد و هرگونه حمله اسرائیل با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

اما قاهره تاکنون این تماس‌های مذکور را تایید را تکذیب نکرده است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز به خبرگزاری آناتولی گفت، مصر تماس‌هایی را برای بررسی آتش‌بس در غزه با حماس برقرار کرده است.

قاسم افزود: حماس به طرف مصری گفته گروه‌های مقاومت فلسطین متعهد به آتش‌بس تنها تا زمان تعهد دشمن اسرائیلی هستند.

حماس همچنین به قاهره تاکید کرده است که هرگز اجازه نخواهد داد قواعد درگیری تغییر کنند و هرگونه حمله اسرائیل به غزه با پاسخ مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

قاسم افزود: ما به مصر گفتیم که اسرائیل طرفی است تنش را به واسطه هدف گرفتن اعضای مقاومت شروع کرد.

نافذ عزام، عضو دیگر جهاد اسلامی نیز گفت: من با مصری‌ها ارتباط داشتم آنها می‌خواهند ملت فلسطین و غزه از هرگونه رنجی که پیامد حمله نظامی اسرائیل است،‌ دور باشند.

وی تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی به قاهره گفته‌اند که به تفاهمات بسته شده از زمان جنگ ۲۰۱۴ پایبند هستند.

این در حالی است که حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای مشترک مسؤولیت شلیک ده‌ها خمپاره و راکت به سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفتند، حملاتی که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را وادار به انجام سلسله حملاتی به مقرهای نظامی به خصوص مواضع حماس و جهاد اسلامی کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها