بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
تغییراتی که به موجب انتخابات دیروز در هیات رئیسه مجلس رخ داد، تغییرات مختصری بود. با وجود این کمیسیون امید توانست دو دبیر بیش از آنچه در سال گذشته در هیات رئیسه مجلس داشت به این هیات بفرستد. در سال گذشته فراکسیون امید تنها یک دبیر در هیات رئیسه داشت، اما اکنون دو دبیر دیگر از این فراکسیون برای سال باقی مانده مجلس دهم در هیات رئیسه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
تدبیر24»به هر روی حضور سه دبیر از فراکسیون امید در هیات رئیسه مجلس برای این کمیسیون موفقیتی نسبی محسوب می‌شود. اما باید در نظر داشت که این تغییرات، تغییرات عمده و مهمی نبوده است.کمیسیون امید برای حضور یک نماینده زن و همچنین نماینده اقلیت‌ها در هیات رئیسه مجلس تلاش زیادی کرده و در این راستا علاوه بر رایزنی‌ها و اقدامات لازم به منظور قانع کردن نمایندگان، کاندیداهایی از نمایندگان زن و نمایندگان اهل تسنن داشت که متاسفانه به‌رغم این تلاش‌ها هیچ یک از این دو کاندیدا به هیات رئیسه راه نیافتند. در فراکسیون امید دو نظر وجود داشت. یک نظر بر ائتلاف و حضور ائتلافی با فراکسیون مستقلین تاکید داشت و نظر دیگر مبتنی بر لزوم ورود مستقل فراکسیون امید به انتخابات هیات رئیسه بود. نگارنده شخصا جزو نمایندگانی است که معتقد به ائتلاف هوشمندانه فراکسیون متبوع خود با فراکسیون مستقلین بوده و بر مذاکرات جدی و ضرورت انتخاب مذاکره کنندگانِ کارکشته و آگاه بر فنون مذاکره، برای مذاکرات ائتلافی تاکید داشت. فراکسیون امید با برپایی مذاکره مبتنی بر این فنون با فراکسیون مستقلین می‌توانست بیشترین امتیاز را از این ائتلاف بگیرد و در راستای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود در انتخابات هیات رئیسه مجلس توفیق چشمگیری حاصل کند. با توجه به نتیجه کنونی می‌توان بر نتیجه بخش بودن ائتلاف فراکسیون امید و مستقلین پی برد. در مذاکرات باید از افراد شایسته استفاده کرد. در فراکسیون امید چنین افرادی که بر فنون مذاکره آگاه بوده و در مذاکره تجارب زیادی داشته باشند، وجود داشت ولی متاسفانه از این افراد استفاده نشد. مدیریت هوشمندانه ائتلاف همانا موجب می‌شد اکنون نتیجه بهتری برای فراکسیون امید رقم بخورد. اما در مجموع نظر اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون امید، بر حضور مستقل این فراکسیون در انتخابات دلالت داشت و بر اساسِ پیمان اولیه فراکسیون امید مبنی بر لزوم پیروی بی‌چون و چرای تمامی اعضا از رای و نظر اکثریت، تصمیم بر حضور مستقل این فراکسیون در انتخابات گرفته شد. استدلال این گروه منبعث از پیمان شکنیِ فراکسیون مستقلین در ائتلاف سال گذشته بود و این نمایندگان بر لزوم تحرز از این ائتلاف و تکرار آنچه در سال قبل روی داد تاکید داشتند و بنا بر غالب بودن این باور فراکسیون امید تصمیم خود را بر این اساس گرفت. به هر روی نتیجه آن شد که هیات‌رئیسه مجلس تغییر چندانی نکند و مجلس در سال پایانی خود شاهد ابقای اکثر اعضای هیات‌رئیسه باشد. انتظار می‌رود هیات رئیسه جدید با توجه به شرایطی که برای انتخابات دیروز پیش آمد، به خواست نمایندگان و فراکسیون‌های سیاسی توجه کنند و در عین حال برای حل مشکلات اساسی مردم، به راهبردی بودن تصمیمات خود بیفزایند و در راستای حل معضلات مردم به ویژه مواردی که از اولویت خاص برخوردارند استراتژی‌های کارآمد اتخاذ کنند. دیروز روز خوبی برای مجلس بود. انرژیی در مجلس دمیده شد که ان شا ا... پویایی مجلس در راه اداره هر چه بهتر مجلس و توجه بیشتر به مسائل و معضلات مردم را به دنبال داشته باشد.



پروانه مافی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها