بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
طراح طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان درباره اینکه آیا اساتید و معلمان بازنشسته مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شوند یا خیر، توضیحاتی ارائه داد.

تدبیر24»زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتدرباره اینکه آیا اساتید و معلمان بازنشسته مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شوند یا خیر، گفت: این قانون، اصلاحی بر ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری است لذا استثنائاتی که در این قانون آمده است شامل اساتید و معلمان نیز می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استثناء شدن معلمان و اساتید بازنشسته در قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به نظر صحن علنی مجلس و چگونگی تدوین آیین نامه‌های اجرایی قانون مذکور بستگی دارد، افزود: البته انتظار داریم با تصویب نهایی این طرح در مجلس آموزش و پرورش و سیستم آموزش عالی کشور با تحول جدی مواجه شود.

استثناء شدن معلمان و اساتید بازنشسته در قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بسته به نظر صحن علنی مجلس و چگونگی تدوین آیین نامه‌های اجرایی قانون دارد

عضو هیأت رئیسه فراکسیون جوانان مجلس در توضیح این گفته خود با طرح مثالی، عنوان کرد: مخاطب این طرح بیشتر افراد بازنشسته نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات هستند که امروز در مَناسِب مدیریتی در سایر دستگاه‌ها مشغول به کار هستند و بسیاری از پست‌های مهم مدیریتی را در اختیار دارند و این فرصت از جوانان گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در حوزه بکارگیری اساتید به دلیل برخی کم توجهی‌ها به اساتید جوان و باز نبودن فضا برای فعالیت آنان انگیزه کار در آن‌ها در حال از بین رفتن است لذا باید در این زمینه در دانشگاه‌ها با اجرای قانون مذکور تحولی صورت داد.

وی درباره بکارگیری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش نیز، گفت: هرچند همه می‌دانیم امروز آموزش و پرورش با بحران کمبود معلم مواجه است و نیاز به بکارگیری نیروهای بازنشسته خود را دارد ولی نیروهای جوان و باانگیزه‌ای مثل نیروهای حق التدریسی‌ در نوبت استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود چنین پتانسیل‌هایی در آموزش و پرورش نباید سال‌های متمادی از نیروهای بازنشسته استفاده شود، افزود: البته استفاده از معلم بازنشسته برای آموزش و پرورش صرفه بهتر و بیشتری دارد چراکه بیمه و ردیف استخدامی این معلمان مشخص است و نیازی نیست که آموزش و پرورش برای آن‌ها ردیف و بیمه جدید در نظر گیرد.

سعیدی یکی از نکات مورد اهمیت در آموزش و پرورش را عدم رعایت تناسب سنی دانش آموزان با معلمان دانست و گفت: مسلما معلمی که اختلاف نسلی کمتری با معلم دارد، بهتر از معلمی که اختلاف چندین نسلی بادانش آموز دارد، می‌‎تواند ارتباط برقرار کند؛ این اختلاف نسلی به ویژه خود را در تدریس دروسی همچون تعلیمات دینی نشان می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون جوانان مجلس افزود: مخاطب اصلی طرح مذکور مدیران بازنشسته هستند و قطعا معلمانی که به با استفاده از آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش به کرا گرفته شده‌اند، مشمول طرح نخواهند شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها