بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
با توجه به اینکه همواره پیرامون مسایل مختلف اجتماعی، هنری، فرهنگی، سیاسی و... با اشاره به گذشته افراد حتی با نام بردن از آنها در فضای مجازی و... نظرات متفاوتی از سوی افراد مختلف با گرایش های متفاوت با اما و اگرها و... به رشته تحریر در می آید، به نکاتی که در مراحل مختلف زندگی حرفه ایم با آن روبرو بودم و از نزدیک تجربه کردم اشاره ای می نمایم.
تدبیر24»فیروز قاسمی - همیشه برای آموختن تشنهٔ کسب علم وتجربه بودم و از مسایل پیرامونم به راحتی عبور نمی کردم، در همین جهت با توجه به تجربه گرایی، تعریف حقیقت " توتولوژیک " عصر روشنگری ، علم و فناوری و در سوی دیگر خردگرایی " راسیونالیسم " « باور به عقل » وتکیه بر اصول عقلی ومنطقی در اندیشه رفتار وگفتار که اینچنین می اندیشم » خاطر نشان می شوم « همه چیز در این جهان مرتبٱ در حال تغییر است. » و انسان براساس هوشی که دارد با ایجاد تغییرات تکامل می یابد.
همچنانکه کماندار تیرهای خود را می تراشد وصاف می کند هر انسانی نیز می تواند افکار خود را جهت دهد.» بودا
بنابراین هیچ مانع ای تاب استقامت در مقابل تغییر را ندارد، چرا که این ما هستیم که دگرگون می شویم و با اندیشه و افکارمان دنیایمان را می سازیم.
در یک دهه دگرگونی هایی در زندگی انسان بوجود می آید که منشأ آن ایجاد تغییر است.« نه ترس از تغییر...»
با مرور به گذشته چهار دهه پیش را بخاطر بیاورید زمانی که جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا بود. و به انقلاب ایران ،گروگان گیری، جنگ هشت ساله و به دگرگونی های سیاسی و اجتماعی پدید آمده لحظه ای بیندیشید در آن زمان کجا بودید؟ در چه شرایطی بسر می بردید؟چنانچه در آن زمان از شما می پرسیدند« بیست سال دیگر در چه شرایطی خواهید بود؟ پاسخ شما چه بود؟ آیا شما امروز با همان تفکر و اندیشه در همان جائی هستید که ده یا بیست سال پیش داشتید؟ بطور یقین تغییرات شگرفی در شما به وجود آمده به همان نسبت و شاید چندین برابر بیشتر با توجه به مسولیت ها و جایگاهها افراد این تغییرات پدید آمد است.
بنابراین به بیراه رفتن است که گذشته فرد یا افرادی را به بهانه آنکه بیست یا سی سال پیش با چه افکار و گرایشی زندگی می کرده است مورد بررسی قرار گیرد.
لذا با تفکر و اندیشه تغییرات امروز را مورد ارزیابی قرار دهیم و اکنون چه قدمهایی برداریم که تقدیر نهائی ما شکل پذیرد.؟ و آن فردای مطلوب را به وجود آوریم.؟
در نظر داشته باشیم پرداختن به گذشته افراد در همه زمینه ها« سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و...» پر به بیراهه رفتن است.» در سیر تکاملی و با تغییراتی که از هر لحاظ در افراد بوجود می آید، هم اکنون افراد بیانگر جهان بینی و جامعه شناسی و... آنها می باشد.
«اهمیت این موضوع غیر قابل انکار است»
همانطوری که هنرمندان « در سیر تکاملی با تغییراتی که در آنها بوجود می آید و با آثاری که بتصویر می کشد و یا اثری که خلق می کنند و از خود بجای می گذارند، بیانگر جهان بینی و جامعه شناسی و... آنها می باشد.»
اصولٱ مهمترین ویژه گی هنر در همین نکته نهفته است.

« مصرف دارو همیشه لازم نیست، اما ایمان به موثر بودن معالجه همیشه لازم است» نرمان کازینز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها