بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره چرایی مخالفت نمایندگان با طرح الحاق یک ماده به قانون استخدامی حق‌التدریسان توضیحاتی ارائه کرد.
تدبیر24»سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به دلایل عدم رای  نمایندگان مجلس به "طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و نهضتی" اشاره کرد و گفت: نمایندگان در صحن علنی به این طرح طی هفته گذشته رای ندادند تا پیشنهادات جامع تکمیلی بیشتری به آن اضافه شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیشنهاد خود و قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم چالوس برای اضافه شدن به این طرح، توضیح داد: طبق این پیشنهاد از نیروهای حق‌التدریس و مشمولین تبصره 17 ماده 10 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی به طور پلکانی آزمون اولیه گرفته شود.

وی با بیان اینکه البته این آزمون به معنای ریزش نیست بلکه به معنای جذب پلکانی است، افزود: در ادامه نیز قبول‌شدگان باید دوره آموزشی یک سال دانشگاه فرهنگیان را طی کنند البته افراد دارای سوابق احتیاح به طی این دوره نخواهند داشت بلکه نهایتا یک دوره 120 ساعته را پشت سر می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه در صورت اعمال این پیشنهاد علاوه بر حل مشکل حق‌التدریسان معضل کمبود معلم در اول مهر97 نیز حل خواهد شد، ادامه داد: این پیشنهاد باید سریعا در کمیسیون رای آورده و طرح مذکور نیز بلافاصله در دستور کار مجدد صحن علنی قرار گیرد چراکه در صورت طولانی شدن زمان تصویب آن در مجلس، آموزش و پرورش بیش از این در رابطه با جذب نیرو در وضعیت انفعالی قرار خواهد گرفت.

ابطحی به دلایل عدم ارائه و اضافه کردن این پیشنهادات از ابتدا در طرح در حین بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: این پیشنهادات مطرح شد اما نمایندگان کمیسیون آموزش به آن‌ها رای موافق ندادند اما از آنجا که ما در به نتیجه رسیدن این پیشنهادات مصر بودیم از نمایندگان در صحن خواستیم به طرح رای ندهند تا دوباره در کمیسیون بررسی و این پیشنهادات به آن اضافه شود.

آموزش و پرورش در مهر 97 حداقل 67هزار و حداکثر 137هزار نیرو نیاز دارد

وی با تاکید براینکه در حالی اکنون روز به روز به اول مهر نزدیک‌تر شویم که حداقل با 67هزار و حداکثر 137هزار نیرو رو به رو هستیم، اضافه کرد: کمبود 67هزار نیرو در حالی است که تراکم کلاس‌ها بالا می‌رود و قانون نیز اجازه جذب 137هزار نیرو را نمی‌دهد چراکه نه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند این میزان نیرو را تامین کند و نه سازمان استخدامی قدرت ایجاد این تعداد ردیف استخدامی را دارد.

واگذاری تنها راهکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو در مهر 97

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واگذاری مدارس را به‌عنوان راهکار آموزش و پرورش برای جبران این کمبود نیرو مطرح کرد، توضیح داد: در این شرایط با شرکتی و حمایتی شدن مدارس مدیران آن‌ها می‌توانند دست هر کسی را که می‌خواهند اعم از فامیل نزدیک و دور آشنای صفر کیلومتر را گرفته و به کلاس درس بیاورند و به‌عنوان معلم بر سر کلاس درس بنشانند در حالی که حق‌التدریسان تجربه کار داشته و عموما تجربه قابل قبولی دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها