بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
معاون امور مجلس رئیس جمهوری:
معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: برجام از یکسو نگرش جامعه جهانی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اصلاح کرد و از سوی دیگر چهره واقعی جنگ طلبی آمریکا را به ملت های جهان نشان داد.
تدبیر24»حسینعلی امیری شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری مشترک شهرستانهای خوانسار و گلپایگان افزود: مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با قدرتهای جهان با هدایت رهبرمعظم انقلاب، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش و درایت تیم مذاکره کننده کشورمان انجام شد که معرفی چهره جنگ طلبانه آمریکا و نشان دادن سیمای واقعی و صلح جویانه جمهوری اسلامی از دستاورهای آن است.
وی اضافه کرد: خروج ترامپ از برجام به جامعه جهانی ثابت کرد که برخلاف تبلیغات منفی دشمنان، ما نه تنها اهل جنگ نیستیم بلکه اهل صلح و پایبند به اصول هستیم.
وی افزود: گرچه ترامپ با نشان دادن بدعهدی آمریکا از برجام که یک پیمان بین المللی است، خارج شد اما همان طور که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اظهار داشتند این پایبندی به شرط تامین منافع ملی ما ادامه خواهد یافت .
معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به سال های 91 و 92 و زمان انعقاد برجام، گفت: در آن زمان تمام جامعه جهانی بر علیه ایران بودند و تحریم های بسیار سختگیرانه ای بر علیه ایران وضع شده بود که یکی از آنها مشمولیت فصل هفت منشور سازمان ملل بود که اجازه دخالت نظامی را به کشورهای دیگر می داد، اما امروز ما شاهد این هستیم که جامعه جهانی، به جز کشور آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی در خصوص برجام با ایران همراه است.
وی افزود: به لطف خدا و با زعامت مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس جمهوری امروز سایه تهدیدات و قطعنامه های ظالمانه از سر ایران برداشته شده است و ما اکنون با صادرات نفت و مدیریت هزینه توانسته ایم طرح های بسیاری خوبی همچون نظام سلامت و تامین کالاهای اساسی مردم، توجه به قشر فرهنگی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیش از 11 میلیون نفر را در کشور به اجرا درآوریم.
امیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتحاد بین سه قوه در یک مسیر عقلایی و درست قرار گرفته به همین جهت ترامپ درپی راه اندازی جنگ اقتصادی و ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در جامعه ما است که در این شرایط باید بر محور اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، چالش های فراروی توسعه را بشناسیم و برطرف کنیم، خلاقیت و ابتکار را تقویت و ترویج نماییم و به توانمندی ها و استعدادهای داخلی بیش از پیش تکیه کنیم.
وی با تاکید بر این نکته که برای توفیق در این مسیر و گذر پیروزمندانه از شرایط کنونی، اتحاد و انسجام و افزایش اقتدار ملی امری اجتناب ناپذیر است، افزود: اعتماد، اتحاد، امید، انسجام و رضایتمندی عمومی از مهمترین مولفه های قدرت ملی است که همگان باید با اولویت به این مولفه ها توجه کنیم و آنرا سرلوحه امور قرار دهیم.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: هرکس بخواهد خلاف این روند حرکت کند، به گونه ای که به ناامیدی مردم منجر شود، در مسیر دشمن قرار گرفته است زیرا اعتماد و رضایتمندی مردم از مولفه های مهم اقتدار ملی است.
وی از همه مدیران خواست تا جایی که امکان دارد قانون را برای تسهیل کار مردم و حل و فصل مشکلات و رضایت عموم، تفسیر و به کار گیرند.
در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان استان اصفهان و مدیران شهرستان های خوانسار و گلپایگان در شهر خوانسار برگزار شد و تا ساعت یک بامداد امروز(شنبه) به طول انجامید، امام جمعه خوانسار، معاون عمرانی استانداری اصفهان و فرمانداران گلپایگان و خوانسار در سخنانی جداگانه ضمن برشمردن قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی این منطقه، خواسته ها و مشکلات این دو شهرستان ها را در زمینه آب، کشاورزی و زیرساخت های حمل نقل مطرح کردند.
حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری عصر جمعه به منظور افتتاح و بازید از چند طرح آموزشی، خدماتی و صنعتی گلپایگان و خوانسار به این شهرستان ها سفر کرد.
وی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این دو شهرستان و ادای احترام نسبت مقام شهدا، از پروژه در حال اجرای بیمارستان امام حسین(ع) و ساختمان دانشکده مکانیک دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان بازدید و سپس با حضور در شهرستان خوانسار شرکت صنایع نخ و واحد تولیدکننده کیسه های بهداشتی کلستومی این شهرستان را افتتاح کرد.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری و شهرستان خوانسار در 160 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارند.
برچسب ها: تدبیر24 ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها