بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
امروزه به دلیل بالا رفتن سن ازدواج، بارداری در سنین بالا نیز امری طبیعی محسوب شده و رو به افزایش است.
در واقع هرچه سن افزایش می یابد با توجه به شرایط فیزیکی مادر مراقبت ها نیز باید بیشتر شود.می توان گفت که کلید سلامتی مادرانی که در سنین بالای ۳۵ بارداری می شوند رعایت برخی نکات است که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم:

۱. به تناسب اندام خود اهمیت بده. قبل از اینکه باردار شوی، مطمئن شو که وزن تو در تعادل قرار دارد. بارداری برای افرادی با BMI ۳۰ به بالا سخت تر خواهد بود. 

۲. مدیریت و کنترل استرس را بیاموز. برای مثال در این سنین معمولا مسائل شغلی و حرفه ای نقش پر رنگ تری را ایفا می کنند و نباید اجازه بدهی این موضوع بر روی سلامت روان تو تاثیر بگذارد، زیرا به جنین نیز آسیب می رساند.

۳. از قرص های مکمل و مواد غذایی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص فولیک اسید تقریبا یک ماه قبل از بارداری استفاده کن. 

۴. اگر سیگار می کشی حتما آن را ترک کن. در غیر این صورت ریسک سقط جنین بالاتر می رود. همچنین از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل نیز اجتناب کن.

۵. در دوران بارداری بیشتر استراحت کن. هر روز به مدت نیم ساعت پاها را بالاتر از سطح بدن قرار بده تا جریان گردش خون بیشتر شود. خواب کافی منجر به رشد بهتر جنین خواهد شد و باید سعی کنی کیفیت خواب خود را بدون استفاده از قرص های خواب آور بالا ببری.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها