بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
هنوز يك دهه از انقلاب نگذشته بود كه برخي روحانيون تصميم گرفتند به دليل اختلاف نظرهايي كه در تشكل جامعه روحانيت مبارز ايجاد شده‌بود، ‌راه جدايي پيش گيرند و تشكل مجمع روحانيون مبارز را تشكيل دهند.
تدبیر24»پس از اين اتفاق بود كه امام خميني(ره) خطاب به روحانيون توصيه‌نامه‌اي نوشت كه به منشور برادري شهرت يافت؛ منشوري كه توصيه‌هاي آن با گذشت چند دهه همچنان براي مردم و مسوولان كارساز است. ما روح‌الله الموسوي‌الخميني را امام مي‌دانيم هم در گذشته و هم در حال و هم در آينده چرا كه ...

امام به گونه‌اي سخن مي‌گفت كه فراتر از زمان بود. از همين روي هميشه و در همه زمان مي‌شود از بيانات و رهنمود‌هاي امام استفاده كرد. منشور برادري امام دايره‌المعارفي است كه اگر امروز واقعا به آن توجه شود بسياري از كدورت‌ها و كينه‌ها از بين خواهد رفت. امام نه‌تنها در اين منشور برادري بلكه در فرازهاي مختلفي از سخنراني‌هاي‌شان به فضاي ارزشي برادري‌ها و برابري‌ها تاكيد داشتند. ارزش‌هايي كه احياي آن لازمه امروز ما است. هر چه جلو مي‌رويم و زمان مي‌گذرد، هم به دليل وجود ارتباطات و هم به دليل افزايش اطلاعات ونيازمندي‌هايي كه جز با ارتباطات و اطلاعات ميسر نمي‌شود به اين جمع‌بندي مي‌رسيم كه امروز بيشتر از ديروز نيازمنديم و فردا بيشتر از امروز نيازمند. در چنين شرايطي يك حقيقت مي‌تواند افراد را به هم نزديك و يك تشكيك، تشتت و ترديد فاصله‌ها را افزون كند. از همين رو تاكيد بر ارزش‌هاي برادري و برابري كه امام بر آن باور داشتند و از آن ياد مي‌كردند در زمانه حال بسيار به كار خواهد آمد. در همين راستا بايد اول بر آگاهي و دانايي خود بيفزاييم و دوم اينكه دشمنان‌مان را بهتر بشناسيم و از آنها فاصله بگيريم تا خدشه‌اي به وحدت و انسجام ما وارد نشود. در اين راه نبايد تفاوتي ميان مسوولان و مردم قائل بود. در اين راه هر فردي مي‌تواند كارساز باشد و تك‌تك ما اگر به اين راه بي‌تفاوت باشيم، مي‌توانيم در اختلافات اثر بگذاريم. ما بايد ملت و امت و مكتب را در كنار هم قرار دهيم. پيرو مكتب باشيم. در ميان امت اتحاد ايجاد كنيم و واقعا ولايت را رهنمود زندگي خود قرار دهيم.

اتحاد و وحدت و همدلي از نقاط كانوني گفتمان امام در دهه ٦٠ بود. در همه سال‌هاي پس از انقلاب امام خميني به واقع بر روي اتحاد تاكيد داشتند و به‌شدت از تفرقه و تقابل بيزار بودند و همواره توصيه مي‌كردند در همه كار اتحاد را در نظر گرفته و از تقابل بپرهيزيم.

وصيتنامه عبادي- سياسي حضرت امام هم منشور ٢٩ صفحه‌اي است كه در جاي جاي آن بر موضع اتحاد و وحدت تاكيد شده است. البته فراز آخر وصيت امام هم بسيار دلچسب و دل‌نشين است. آنجايي كه مي‌فرمايند «اكنون با دلي آرام و قلبي مطمئن و روحي اميدوار به رحمت الهي از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوي جايگاه ابدي سفر مي‌كنم.» اين فراز تا پايان بسيار دلپذير ودلچسب است. امام سمبل رحمت الهي بود و همواره توصيه مي‌كردند در همه زندگي خدا را در نظر داشته‌ باشيم؛ توصيه‌اي كه هم‌پاي توصيه به وحدت و اتحاد مي‌تواند در شرايط امروز براي مردم و مسوولان بسيار كارساز باشد.



سیدرضا اکرمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها