بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است در آستانه جام جهانی باید از تیم ملی حمایت کرد چرا که کی‌روش در حال امتحان کردن ترکیب‌های مختلف است و نمی‌توان از روی نتایج بازی‌های دوستانه قضاوت کرد.

تدبیر24»فرشاد پیوس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی در آستانه جام جهانی و انتقادهایی که بعد از شکست مقابل ترکیه مطرح می‌شود، عنوان کرد: الان نباید شمشیر را از رو ببندیم. تیم‌ ‌ملی برنامه‌های آمادگی جسمانی و کارهای تاکتیکی خودش را جلو می‌برد و با شکستی که مقابل ترکیه رقم خورد، می‌توان گفت‌ تیم‌ ‌ملی نه وضعیت خوبی دارد و نه وضعیت بدی. ما در ساختار دفاعی از دروازه‌بان تا حمله وضعیت خوبی نداشتیم چرا که بازیکنان در پست‌های تخصصی خود بازی نمی‌کردند. چهار، پنج بازیکن فوروارد در زمین داشتیم که هیچ کدام در پست اصلی خود قرار نداشتند.

او افزود: کریم انصاری فرد هافبک بازی کرد، مهدی طارمی بال چپ و مسعود شجاعی هافبک دفاعی بود. به اعتقادم کارلوس کی‌روش به دنبال امتحان کردن بازیکنان در شرایط مختلف است. شاید فوتبال خوبی بازی نکردیم و حفظ توپ در حد قابل قبولی نبود اما باید قبول کنیم با یک بازی نمی‌توان قضاوت کرد. شما دیدید زمانی که در ۲۰ ‌دقیقه آخر بازیکنان در پست‌های خودشان قرار گرفتند و تعویض‌ها انجام شد، تیم‌ ‌ملی بهتر بازی کرد.

پیشکسوت فوتبال با بیان این که کارلوس کی‌روش به دنبال این است در هر بازی ساختار خاصی داشته باشد، گفت‌: به عنوان مثال روبروی مراکش باید با نفرات فیزیکی و قدرتی قرار بگیریم. همچنین جلوی ‌اسپانیا و پرتغال می‌توانیم بازی فنی و زیبایی را به نمایش گذاشته و حفظ توپ نیز داشته باشیم. نباید در موقعیت کنونی به کی‌روش حمله کنیم. الان زمان انتقاد نیست. کارشناسان و مربیان باید این را در نظر بگیرند که حرف‌هایشان در فضای مجازی به گوش ملی‌پوشان می‌رسد. بنابراین باید مثبت صحبت کنیم و به تیم‌ ‌ملی امیدواری دهیم.

پیوس همچنین لغو بازی تدارکاتی مقابل یونان را بدترین خبر برای تیم‌ ‌ملی ایران دانست و افزود: فدراسیون فوتبال باید به هر طریقی که می‌تواند با رایزنی‌های مختلف این بازی را برگزار کند. یونان به خاطر اختلافی که با ترکیه دارد این بازی را لغو کرده و ایران می‌تواند با مذاکره کشور نزدیکی را جایگزین کند. بازی تدارکاتی مقابل یونان بسیاری از نقاط ضعف ما را می‌توانست عیان کند. لغو این بازی می‌تواند لطمه روحی – روانی نیز به بازیکنان وارد کند.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران با بیان این که نباید موضوع جدایی کی‌روش از تیم‌ ‌ملی فوتبال پیش از جام جهانی مطرح می‌شد، خاطر نشان کرد: بازیکنان تیم‌ ‌ملی هر کدامشان انگیزه‌های متفاوتی برای  حضور در جام جهانی دارند و هر کدام از آنها می‌خواهند با قرار گرفتن در ترکیب تیم‌ ‌ملی خودشان را نشان دهند. رفتن کی‌روش نباید تاثیری روی ملی‌پوشان بگذارد و بازیکنان به خاطر غیرتی که به پیراهن تیم‌ ‌ملی دارند با جان و دل بازی خواهند کرد. با این حال طرح این موضوع قبل از جام جهانی حرفه‌ای نبود اما می‌توان با برقراری یک تعامل خوب، کی‌روش را بعد از جام جهانی حفظ کرد. اگر او بماند قطعا نتیجه‌ خوبی در جام ملت‌های آسیا خواهیم گرفت.

او  در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره فهرست کی‌روش که انتقادات بسیاری را در پی داشت به ایسنا گفت‌: درست است که نباید در کار سرمربی تیم‌ ‌ملی دخالت کرد و کی‌روش حرف آخر را میزند اما کسی هم که از فوتبال سر رشته ندارد میداند سید جلال حسینی و وریا غفوری به درد تیم‌ ‌ملی میخورند. از همه مهم‌تر آقای گل لیگ است که جایی در فهرست کارلوس کی‌روش نداشت. به شخصه کی‌روش را خیلی قبول دارم اما در این زمینه احساس می‌کنم یا لجبازی کرد یا کسی به او خط داد. یکسری از بازیکنانی که در لیست او هستند، شاید یک ‌دقیقه هم بازی نکنند و در روسیه توریست باشند اما جای بازیکنانی مثل سید جلال حسینی، وریا غفوری، سید حسین حسینی و علی علیپور خالی است.

پیوس در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌ ‌ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ابراز امیدواری کرد که ایران در بخش هجومی فراتر از انتظارات ظاهر شود. او همچنین خاطرنشان کرد: خط حمله ما به شرطی خواهد درخشید که هافبک‌های ما خوب عمل کنند. بازیکنانی همچون سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد می‌توانند تیم‌های مقابل را تحت فشار قرار دهند. معتقدم سردار آزمون پدیده تیم‌ ‌ملی در جام جهانی خواهد بود چون بی حاشیه و آرام است و کارش را راحت دنبال می‌کند. او می‌تواند سال‌ها برای تیم‌ ‌ملی بازی کرده و رکورد تعداد بازی‌های ملی را هم بشکند.

برچسب ها: تدبیر24 ، شمشیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها