بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر طرف‌های مقابل به تعهدات‌شان عمل می‌کردند نیاز نبود ما از الان به دنبال ظرفیت تولید انبوه باشیم.
تدبیر24»بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعلا در چارچوب برجام اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و این به مفهوم آن است که اگر لازم باشد خارج از برجام آمادگی داریم، اما اقداماتی که انجام شده یعنی دو نامه‌ای که به آژانس دادیم و اعلام کردیم که ظرفیت‌هایی در حال گسترش است بر اساس کد ۳.۱ می‌باشد و هیچ مغایرتی با برجام و تعهدات سازمانی ما ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با ساخت مرکز مونتاژ سانتریفیوژ مادامی که در حال ساخت است در چارچوب برجام است. اگر نیاز به ساخت سانتریفیوژ جدید در بعد تحقیقات باشد در چارچوب برجام امکان‌پذیر است وگرنه ما تصمیم به تولید انبوه نداریم. آقای صالحی هم اشاره کردند ظرفیت این مرکز برای تولید بالاست و به سرعت می‌توانیم ماشین‌های بیشتری تولید کنیم و اینها مغایرتی با برجام ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر آنها به تعهدات‌شان عمل می‌کردند نیاز نبود که ما از الان به دنبال افزایش ظرفیت باشیم اما از آنجایی که شائبه بدعهدی طرف مقابل وجود دارد ما خود را برای هر سناریو و شرایطی آماده کرده‌ایم.

کمالوندی افزود: اقدامات ما لزوما واکنش به اقدام آمریکا در خروج از برجام نیست، بلکه اقدامی است که در چارچوب ضرورت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و اگر آنها به تعهدات خود پایبند می‌بودند ما این کار را سر حوصله انجام می‌دادیم و قبل از پایان هشت سال از مهلت برجام تعداد سانتریفیوژهای خود را افزایش می‌دادیم و این کارها را نیز از همان زمان شروع می‌کردیم نه امروز.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری گفتند که آماده باشیم و آقای صالحی اعلام کردند ارتش علمی سازمان انرژی اتمی آماده و گوش به فرمان است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص میزان ذخایر اورانیوم کشور، گفت: ذخایر اورانیوم ما بر اساس UF۶، ۳۰۰ کیلوست البته اورانیوم ما ۲۰۰ کیلو است اما برخی استثناهات هم داریم یعنی اگر سوختی که تولید می‌کنیم مورد تابش قرار گیرد می‌توانیم آنها را مستثنی کنیم و همین الان مقادیری از این سوخت‌ها را داریم.

وی ادامه داد: ما خارج از برجام انتخاب‌های متعددی داریم اما فعلا بر اساس فرمایشات رهبری در چارچوب برجام عمل می‌کنیم.

کمالوندی اقدامات اعلام شده از سوی ایران را حاکی از خیز ایران برای مقابله با بدعهدی طرف مقابل دانست و افزود: اگر آنها به تعهدات‌شان پایبند نباشند ما با سرعت و در زمان کوتاه می‌توانیم محدودیت‌هایی که داوطلبانه پذیرفتیم را جبران کنیم.

وی همچنین در رابطه با اقدامات احتمالی ایران در صورت خروج از برجام، گفت: هر وقت قرار شد از برجام خارج شویم درباره آن صحبت می‌کنیم اما بارها گفته‌ایم که ظرفیت‌های لازم را داریم. یک نمونه از این ظرفیت‌ها همین تولید ماشین‌های سانتریفیوژ جدید است، ما بر روی این مساله سال‌ها کار کردیم و اینطور نیست که یک شبه و یا ظرف چند هفته آن را ایجاد کرده باشیم. اگر شرایط تغییر کند ایران به هیچ وجه دست بسته نخواهد بود و طرف مقابل متحیر خواهد شد. اگر چنین شرایطی پیش آید و با نصب ماشین‌های جدید سانتریفیوژ ذخیره ما که الان هفت هزار سو است می‌تواند چند برابر شود و اگر اجازه بدهید درباره آمار دقیق آن فعلا صحبت نکنم اما طبیعی است که در آن صورت انباشت محصول ما خیلی بالا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها