بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
102 سال پیش در چنین روزی "فرانسیس هری کامپتون کریک"(Francis Harry Compton Crick) زیست‌فیزیک‌دان انگلیسی و یکی از کاشفان ساختار دی.ان.ای چشم به جهان گشود.
تدبیر24»فرانسیس هری کامپتون کریک در 8 ژوئن سال 1916 در وستون فاول انگلیس چشم به جهان گشود.

پس از اتمام تحصیلات متوسطه در مدرسه "Northampton"  او وارد مدرسه" Mill Hill"  در لندن شد و سپس با بورسیه‌ای که دریافت کرده بود به مطالعه مکانیک، فیزیک و شیمی پرداخت.

در سن 21 سالگی او موفق به اخذ مدرک لیسانس فیزیک خود از کالج دانشگاهی لندن شد.

کریک در رشته فیزیک تحصیلاتش را ادامه داد و پس از جنگ جهانی دوم راه دیگری در پیش گرفت که در سال 1953 همراه "جیمز واتسون"(James Dewey Watson) موفق به کشف ساختار مارپیچی دو رشته‌ای دی.‌ان‌.ای و در سال 1962 موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.

فرانسیس کریک هنگام اعلام این کشف مهم گفت که بشر با کشف تازه بر گوشه‌ای از اسرار حیات دست یافته‌ است. وی گفت که همه موجودات زنده دارای دی.‌ان‌.ای هستند که دو وظیفه مهم دارد: یکی حمل اطلاعات ژنتیکی به نسل‌های بعدی و دیگری به وجود آوردن المثنی خود.

او معتقد بود قرن بیست و یکم قرن ارتباط زیست شناسی با مطالعات خودآگاهی خواهد بود. 

این زیست فیزیکدان همچنین با همکاری دیگر محققان یک نظریه‌ای کلی درباره ساختار ویروس‌های کوچک را نیز مطرح کردند. این نظریه با استقبال خوبی از انجمن‌های علمی و زیست‌شناسی جهان رو به رو شد.

وی علاوه بر جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1962، جوایز و افتخارات بسیاری را در کارنامه خود دارد که می‌توان به کسب "مدال پادشاهی" در سال 1972 و "مدال کاپلی" در سال 1975 از سوی انجمن سلطنتی و "نشان مریت" در سال 1991 اشاره کرد.

 کریک پیشنهاد نشان امپراطوری بریتانیا را در سال 1963 رد کرد. او در مجموع 5 کتاب با نام‌های "Of Molecules and Men" ، "Life Itself" ،" What Mad Pursuit" ، "The Astonishing Hypothesis" و" Georg Kreisel " منتشر کرد.

کریک دو بار ازدواج کرد و سه فرزند نیز دارد.

فرانسیس کریک در 28 ژوئیه 2004 در سن 88 سالگی در بیمارستانی در  سن دیگو، کالیفرنیا بر اثر سرطان روده بزرگ درگذشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها