بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
تیم ملی برزیل در گروهی نسبتا آسان در جام جهانی به دنبال ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها است.
تدبیر24»در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به گروه E می‌رسیم جایی که برزیل تیم همیشه مدعی در جام جهانی باید برابر تیم‌های سوئیس، صربستان و کاستاریکا قرار گیرد.

* برزیل

برزیل که با قاطعیت به عنوان تیم نخست به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد فرصت دارد پس از ۱۸ سال دوباره قهرمانی در این بازی‌ها را تجربه کند. برزیل نخستین تیمی بود که توانست جواز حضور در مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را کسب کند. سلسائو در شرایطی که تیم‌های بزرگ آمریکای جنوبی فراز و نشیب زیادی داشتند به راحتی مسافر روسیه شد. میزبان دوره قبل جام جهانی به بدترین شکل ممکن از آن رقابت‌ها کنار رفت و شکست سنگین ۷ بر یک را برابر آلمان تحمل کرد. با این حال برزیل نسبت به چهار سال گذشته تیم بهتری شده و قطعا یکی از مدعیان دوره پیش رو است. پر افتخارترین تیم جهان فرصت دارد با رهبری گران‌ترین بازیکن جهان نتیجه درخشانی را رقم بزند و اشک‌های چهار سال پیش را به یک جشن ملی تبدیل کند.

* ستاره

نیمار

مهاجم پرحاشیه پاری سن ژرمن امید اول کشورش است. مردم برزیل زمانی که او دیدار برابر آلمان را به علت آسیب دیدگی از دست داد اشک ریختند و سپس تلخ‌ترین شکست تاریخشان به ثبت رسید. نیمار در این تابستان با تصمیم عجیب خود تا به امروز نام خود را سوژه اصلی رسانه‌ها کرده است. او با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو بارسلونا را ترک و به پاری سن ژرمن پیوست تا گرانترین انتقال تاریخ رقم بخورد. بازیکن برزیلی که دوران درخشانی در بارسا داشت تصمیم گرفت از زیر سایه مسی درآید و ستاره اول تیمش باشد. با این حال او در پاری سن ژرمن به مشکلاتی برخورد اما همچنان عملکرد خوبی دارد. نیمار که توانست در تابستان پارسال با رهبری تیمش مدال طلای المپیک را به افتخارات کشورش در این بازی‌ها اضافه کند جام جهانی پیش رو را به عنوان فرصتی می‌بیند تا توپ طلا را به دست آورد و بهترین بازیکن سال فیفا شود.

* سرمربی

تیته

سرمربی برزیلی پس از ناکامی کشورش در کوپا آمه ریکا جانشین دونگا شد. تیته نخستین حضورش را در نیمکت تیم ملی تجربه کرد و تا به امروز نتایج خوبی با برزیل کسب کرده است. او توانست کشورش را به عنوان نخستین مسافر، راهی جام جهانی کند. همچنین تیمش بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و می‌تواند در رقابت‌های تابستان آینده امیدوار باشد نخستین عنوان قهرمانی را با تیم ملی بالای سر ببرد. تیته در تیم‌های باشگاهی که حضور داشت عناوین متعددی را به دست آورد.
 

* تیم ملی برزیل در یک نگاه:

افتخارات: پنج قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰ و ۲۰۰۲

بهترین گلزن: پله (۷۷)

بیشترین بازی: کافو (۱۴۲)

نحوه صعود: تیم اول منطقه آمریکای جنوبی

عملکرد دوره قبل: چهارم

* صربستان

تیم ملی صربستان در شرایط خوبی به جام جهانی روسیه می‌رود. صربستان به خودی خود، افتخار چندانی در فوتبال ندارد. یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۷۶ از امتیاز میزبانی استفاده کرد و به قهرمانی در جام ملت های اروپا دست یافت. بعد از جدایی از یوگوسلاوی، "صربستان و مونته‌نگرو" به عنوان یک کشور در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت و عملکرد ضعیفی داشت و در همان دور گروهی حذف شد. در ادامه بعد از اعلام استقلال صربستان و جدایی از مونته‌نگرو، این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ برای اولین بار به عنوان کشوری مستقل در رقابت‌ها شرکت کرد.

با این حال در همان سال، صربستان نتوانست از گروه خود به مرحله بعد راه یابد تا این تیم در حسرت صعود به دور دوم بماند.حالا صربستان بهترین تیم چند سال اخیر خود را دارد و می‌خواهد بهترین نتایج خودش را نیز به دست آورد.

* ستاره

نمانیا ماتیچ

ستاره خط میانی منچستریونایتد ستون تیم فوتبال صربستان محسوب می‌شود که نقش محوری در تیم صربستان ایفا می‌کند. او در اکثر بازی‌های تیمش در انتخابی جام جهانی به صورت ثابت به میدان رفت و نقش مهمی در صعود تیمش به جام جهانی داشت. او که بازی برای بنفیکا، چلسی و منچستریونایتد را در کارنامه خود دارد، در پست خود در اروپا یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

* سرمربی

ملادن کرستائیچ

هدایت تیم صربستان را ملادن کرستائیچ بر عهده دارد. این مربی ۴۳ ساله سابقه خوبی در مربیگری در لیگ صربستان دارد و با تیم پارتیزان موفق شده پنج بار قهرمانی در لیگ را به دست بیاورد. او در سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی به کادرفنی تیم صربستان اضافه شد و در سال ۲۰۱۷ هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا در بازی‌های آخر انتخابی جام جهانی در قاره اروپا روی نیمکت صربستان بنشیند.

* تیم ملی صربستان در یک نگاه 

افتخارات: چهارمی جام جهانی ۱۹۶۲ و طلای المپیک ۱۹۶۰ در قالب یوگوسلاوی

بهترین گلزن: استفان بوبک (۳۸ گل)

بیشترین بازی: دژان استانکوویچ (۱۰۳ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم اول گروه در اروپا

عملکرد دوره قبل: -

* سوئیس

تیم ملی سوئیس امیدوار است که نتایج درخشانی در جام جهانی به دست بیاورد. تیم ملی سوئیس که در سال ۱۹۵۴ میزبان جام جهانی شد توانست به یک چهارم نهایی راه یابد و همین باعث شد تا به افتخار بزرگی دست یابد. مقر فیفا در کشور سوئیس است و حالا این کشور می‌تواند در جام جهانی حاضر باشد. بعد از ناکامی این تیم در راه صعود به جام جهانی فرانسه و کره- ژاپن، سوئیسی‌ها توانستند در صعود به جام جهانی ثبات داشته باشند و الان برای چهارمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند. سوئیس در گروهی که با پرتغال برای صعود، رقابت داشت به عنوان تیم دوم راهی پلی آف شد ولی در این مرحله با برتری برابر ایرلند شمالی به جام جهانی راه یافت.

​* ستاره

گرانیت ژاکا

ستاره خط مرکزی تیم آرسنال در تیم ملی بسیار منظم و با ثبات نشان داده است و یکی از ارکان تیم ملی سوئیس محسوب می‌شود که نظم و طراوت خاصی به تیم ملی این کشور بخشیده است. او در جام جهانی برزیل و یورو ۲۰۱۶ برای تیم ملی کشورش بازی کرد و الان تجربه بیشتری دارد.  تنها نکته منفی درباره این بازیکن ۲۵ ساله سبک بازی خشن او است که باعث می‌شود کارت‌های زیادی از داور بگیرد.

* سرمربی

ولادمیر پتکوویچ

ولادمیر پتکوویچ سرمربی ۵۴ ساله که اصالت صرب دارد، توانست همراه سوئیس به جام جهانی روسیه راه یابد. او همراه سوئیس در یورو ۲۰۱۶ نیز حضور داشت و توانست سبک بازی خود را به این تیم تحمیل کند و حالا سوئیس فوتبالی منظم و با برنامه ارائه می‌دهد یعنی همان چیزی که این مربی به دنبال آن بوده است. او بعد از این که دو سال در تیم لاتزیو کار کرد، هدایت سوئیس را بعد از جام جهانی بر عهده گرفت و توانسته است با این تیم در یورو حاضر باشد و حالا امیدوار است تیم جوان شده او در جام جهانی هم بهترین نتیجه را کسب کند.

تیم ملی سوئیس در یک نگاه 

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴

بهترین گلزن: الکساندر فری (۴۲ گل)

بیشترین بازی: هینز هرمان (۱۱۸ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود  از مرحله پلی آف با شکست ایرلند شمالی

عملکرد دوره قبل: حضور در دور گروهی

* کاستاریکا

تیم ملی کاستاریکا برای کسب افتخار و حضور در جمع مدعی‌ها راهی جام جهانی می‌شود. کاستاریکا اولین تیم منطقه آمریکای مرکزی بود که توانست در جام جهانی به یک برد دست یابد. در این تیم مایکل اومانیا حضور دارد که در لیگ ایران و تیم پارس جنوبی جم بازی می‌کند و کاپیتان دوم تیم ملی کاستاریکا است. این تیم تا سال ۱۹۹۰ حضور در جام جهانی را تجربه نکرده بود. در این سال کاستاریکا در اولین حضور خود در جام جهانی توانست به دور دوم راه یابد ولی در این مرحله حذف شد. کاستاریکا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در جام جهانی حاضر بود ولی نتوانست به دور دوم راه یابد و در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.

بهترین عملکرد کاستاریکا در جام جهانی مربوط به دوره قبل است که این تیم در گروه مرگ در کنار اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و با هفت امتیاز قاطعانه به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعد نیز کاستاریکا موفق شد یونان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد ولی در این مرحله با شکست برابر هلند در ضربات پنالتی حذف شد. امسال کاستاریکا امیدوار است که عملکرد دوره قبل را تکرار کند و در بین مدعیان قرار داشته باشد. هر چند انتظارات بالا از این تیم ممکن است تاثیر بدی روی تیم داشته باشد.

​ستاره:

برایان روئیز

ستاره خط هافبک تیم ملی کاستاریکا در ۳۲ سالگی احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. او در دوره قبل جام جهانی عملکرد خیلی خوبی داشت و در انتخابی جام جهانی نیز عملکرد خیلی خوبی داشت. روئیز قابلیت بازی در خط حمله را دارد و جزو معدود بازیکنان کاستاریکا است که بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد. روئیز این فصل در تیم اسپورتینگ لیسبون عملکرد خوبی برای تیم پرتغالی داشته است.

سرمربی:

اسکار رامیرس

این مربی ۵۲ ساله از سال ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی کاستاریکا را بر عهده داشت است. او قبلا  در چند تیم کاستاریکایی سابقه مربیگری دارد و قبلا در تیم ملی کاستاریکا نیز به عنوان کمک مربی فعالیت کرده است و حالا بزرگترین رویداد خود را که حضور در جام جهانی است تجربه می‌کند.

* تیم ملی کاستاریکا در یک نگاه:

افتخارات: حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل

بیشترین گل: رولاندو فونسکا (۴۷ گل) 

بیشترین بازی: والتر سنتنو (۱۳۷ بازی)

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکای شمالی

عملکرد دوره قبلی: -

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها