بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نمایندگان مردم در خانه ملت، با طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالف کردند.

تدبیر24»نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 20 خرداد) در جریان بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی با 70 رأی موافق، 104 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

غلامرضا کاتب در موافقت با طرح مذکور گفت: طبق پیشنهاد ارائه شده از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشکل بار مالی یا به عبارتی اصل 75 در این خصوص برطرف شده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد ارائه شده درخصوص تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مغایر برنامه ششم نیست و به نفع آموزش و پرورش است.

همچنین نادر قاضی پور در مخالفت با طرح مذکور گفت: در این طرح مشخص نشده چه گروه هایی مانند پیش دبستانی ها، نهضتی ها و ... در اولویت قرار گرفته اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صددرصد نیروهای مذکور باید تعیین تکلیف شوند، زیرا در مناطق مرزی و محروم فعالیت کرده اند، افزود: در طرح مذکور متولی برگزاری آزمون مشخص نیست، همچنین باید اذعان کرد شرکت در آزمون برای این افراد نیز دشوار است.

وی با اشاره به اینکه کمبود  169 هزار معلم در سال جاری وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس این افراد گزینش شده و از هفت خوان آموزش و پرورش عبور کرده اند، لذا باید زودتر تعیین تکلیف شوند.

همچنین محمدمهدی زاهدی ضمن اعلام مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات با طرح مذکور گفت: این طرح با برنامه ششم مخالف است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طبق قانون تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام شود.

گفتنی است مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: بررسی طرح مربوط به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جلسه روز سه شنبه 22 خرداد انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها