بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از هیات رئیس مجلس خواست تا طرح الزام دولت به خروج از برجام در صورت عدم تضمین اروپا در اسرع وقت در دستورکار مجلس قرار گیرد.

تدبیر24»سید محسن علوی در نشست علنی امروز (یکشنبه  20خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس گفت: امروز که دشمنان اسلام دست در دست آمریکا جنایکار گذاشته و کیان اسلامی را هدف قرار داده است، ملت شریف ایران اسلامی، احزاب و جناح‌های سیاسی و کلیه مسئولان و دلسوزان نظام دعوت به وحدت و پرهیز از اختلافات و توجه به منافع ملی تحت رهبری مقام عظمی ولایت می‌نمایم.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار می‌رود خروج آمریکا از برجام و اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران مقدمه اتحاد و انسجام ملی جهت مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی گردد، جای بسی تاسف دارد که در چنین شرایطی حماقت رئیس جمهور بی خرد آمریکا دست مایه رقابت‌ها و تسویه حساب های سیاسی و جناحی شود و بجای تقویت دولت و حمایت از سرداران دیپلماسی جهت تضمین حقوق ملت ایران برخی اقدام به تضعیف دولتمردان و تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم می‌نمایند.

وی تصریح کرد: به کلیه احزاب و جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها برادرانه توصیه می‌کنم منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی نکنند و آب به آسیاب دشمن روانه نسازند.

علوی افزود: طرح اتحاد واهی هسته‌ای علیه ایران از سوی آمریکا بهانه‌ای جهت ایجاد جبهه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در مقابل ایران بود تا به این وسیله اهداف شوم استکباری خود نسبت به ملت غیور و آزاده ایران دست یابد.

وی تاکید کرد: سیاست مقاومت و ایستادگی در مذاکرات هسته‌ای اگر چه نتوانست بهانه را از دست قدرت‌های استکباری بزداید تا با بهانه‌جویی واهی پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت ارجاع نمایند، اما همین سیاست مقدمه‌ای برای نرمش قهرمانانه بود تا در مذاکرات ایران با 1+5 مقتدرانه از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

علوی عنوان کرد: تحقق برجام اقناع بین‌المللی نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران ایجاد نمود و انسجام بین‌المللی علیه ایران را متلاشی کرد، برجام بهانه اقدام نظامی علیه ایران را مرتفع و گزینه‌های نظامی را از روی میزها برداشت.

وی اظهار کرد: برجام تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل را تعلیق و پرونده هسته‌ای را ادر شورای امنیت مختومه ساخت و در یک کلام برجام جبهه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا را با شکست همراه نمود، شکستی که تحمل آن سبب جنون و زوال عقل سیاستمداران آمریکا شد تا دیوانه‌وار از یک عهدنامه بین‌المللی خارج و خود را در دنیا رسواتر سازند، برجام پیروزی بزرگ ملت و نظام اسلامی در برابر مکر و حیله شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.

علوی افزود: امروز آمریکا با خروج از برجام ایران را در برابر جبهه اقتصادی قرار داده است، اما جبهه‌ای تنها و بی کس تاجاییکه حقیرانه و ذلیلانه با قلدری و زورگویی به دنبال یار و یاور می‌گردد و به تعبیر مقام معظم رهبری از سر استیصال عربده می‌کشد.

وی گفت: جا دارد این پیروزی بزرگ را به ملت شریف ایران و سرداران سیاسی دیپلماسی تبریک عرض نمایم، اما دنیا بداند برجام بدون رفع تحریم‌های اقتصادی مدنظر ملت و دولت ایران نبوده و نیست، صریح و بی‌پرده می‌گویم ملت بزرگ ایران اسلامی از جبهه‌های سیاسی و نظامی هراسی ندارد و اگر حقوق این ملت در حوزه‌های اقتصادی تضمین نگردد هیات من الذله حضور خود در برجام را ننگ خود می‌دانیم و بدانند ملتی که فرهنگ شهادت حسینی دارد، سپاه و بسیج و ارتش مخلص و گوش به فرمان رهبری را دارد از تهدیدات نظامی هراسی ندارد و نیازی به تسلیحات هسته‌ای نیز ندارد، بدانند ملتی که گرسنگی و تشنگی داوطلبانه  ماه رمضان را تجربه کرده است از تهدید و تحریم نمی‌هراسد و ذره‌ای هراس از تحریم‌های اقتصادی به خود راه نخواهد داد.

علوی خاطرنشان کرد: از هیات رئیسه مجلس درخواست می نمایم طرح الزام دولت به خروج از برجام در صورت عدم تضمین اروپا در اسرع وقت در دستورکار مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: تاثیر آلایندگی صنایع واقع در عسلویه در  شهرستان های لامرد و مهر سبب خسارت‌های جبران ناپذیر در این منطقه شده است که بارها به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست متذکر شده‌ام، انتظار می‌رود این سازمان همان گونه که به سلامت و حقوق حیوانات اهتمام دارد به سلامت و حقوق انسان‌ها نیز اهتمام داشته باشد و مجدد متذکر می‌شوم در اسرع وقت نسبت به احقاق مردم این دو شهرستان اقدام فرمایند.

علوی ضمن تشکر از مسئولان وزارت صنعت به ویژه ایمیدروافزود: این وزارتخانه در احداث صنایع انرژی لامرد و صدور بخشنامه در خصوص اشتغال نیروهای بومی متاسفانه شاهد جذب نیروهای غیر بومی و بی‌توجهی به تذکرات پی درپی مسئولان محلی هستیم. این اقدام به مدیران سایت انرژی بر ایجاد فضای ملتهب  در این دو شهرستان شده است که امیدوارم مدیران سایت پذیرای مسئولان حوادث امنیتی ناشی از این اقدام خود باشند.

وی یادآورشد: صدور سوال برانگیز مجوز معادن شن و ماسه در این منطقه موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم نموده است از مسئولان اجرایی و قضایی و به ویژه سازمان بازرسی تقاضا می‌نمایم جهت مرتفع شدن هر گونه شک و شبهه  در نحوه صدور مجوز این معادن مجدد نسبت به بررسی های کارشناسی در مورد این موضوع اقدام نمایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شهرستان لامرد و مهر در فاصله 30 کیلومتری از مرز قرار داشته و با توجه به میزبانی  تعاونی مرزنشینان منطقه مرزی محسوب می‌شود، اما فرهنگیان زحمتکش این منطقه از حق خط نوار مرزی این منطقه محروم هستند از وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش درخواست می‌نمایم نسبت به احقاق حقوق فرهنگیان این منطقه اقدامات قانونی را مبذول فرمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزیر نفت خواست جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان قرار داد موقت این وزارتخانه اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها