بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
همزمان با ورود رهبر کره شمالی به سنگاپور برای مذاکره با همتای آمریکایی خود کارشناسان و تحلیل‌گران پیش بینی کردند که تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای در مقایسه با دیدارش با رهبر کره جنوبی برای حفاظت از این رهبر جوان اتخاذ شود.
تدبیر24»کارشناسان و تحلیل‌گران می‌گویند، پیش‌بینی می‌شود تدابیر امنیتی که برای حفاظت از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدارش با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اتخاذ می‌شود بسیار سختگیرانه و فراتر از تدابیر امنیتی اتخاذ شده در دیدار ۲۷ آوریل میان دو کره باشد.

در دیدار اواخر ماه آوریل میان رهبران دو کره، ۱۲ بادیگاردی که مرسدس بنز حامل کیم جونگ اون را احاطه کرده و همزمان با حرکت این خودرو همراه آن می‌دویدند، در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شدند.

این تدابیر ممکن است بیشتر نمایشی برای پخش زنده تلویزیونی باشند.

کیم دو هیون، استاد سیاست‌های محافظتی در دانشگاه ورزشی ملی کره اظهار کرد، حالا مقامات کره شمالی مطمئنا تاکید خود را برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند در نخستین دیدار خارجی اون با کشوری غیر از کره جنوبی و چین بیشتر می‌کنند.

این استاد دانشگاه که برای نخستین بار در کره جنوبی رشته دانشگاهی‌ای را در زمینه نگهبانی و حفاظت ایجاد کرد، افزود: با مشخص شدن زمان و مکان این نشست، تدابیر امنیتی برای حفاظت از کیم جونگ اون سختگیرانه‌تر از هر شخص مهم دیگری صورت خواهد گرفت. فکر می‌کنم کره شمالی نسبت به آمریکا درخواست‌های امنیتی بیشتری از سنگاپور داشته باشد.

وی افزود، علاوه بر استفاده از خودروی ضدگلوله برای حمل کیم جونگ اون، تدابیر امنیتی می‌تواند شامل استقرار لایه‌های مختلف محافظتی در اطراف محل برگزاری نشست و تلاش برای منحرف کردن توجه‌ها از خودروی حامل کیم جونگ اون در هنگام حرکت را نیز شامل شود.

چائه کیو چیر، مدیر اجرایی شرکت امنیتی و حفاظتی برجسته "تاپ گارد" در کره جنوبی اظهار کرد: به احتمال خیلی زیاد شاهد حفاظت زمینی، هوایی و دریایی بی‌سابقه‌ای خواهیم بود چرا که این نشست هم‌اکنون بزرگ‌ترین مساله در جهان است.

وی افزود: کیم جونگ اون در کشور خود مقامی بسیار بالا دارد و این در حالی است که کیم در خارج از این کشور، به دلیل رویه حکومتش با خصومت مواجه است و همین کافی است تا مقامات کره شمالی همیشه درگیر نگرانی‌های امنیتی باشند.

چائه ادامه داد، همچنین امکان دارد که غذای رهبر کره شمالی از سوی آشپزی که از این کشور به سنگاپور برده شده، تهیه شود.

رییس دفتر اون در دیدار خود با مقامات آمریکایی به بررسی تدابیر امنیتی نیز پرداخته است.

بنا به گفته "آن چان ایل"، رییس فعلی موسسه جهانی مطالعات کره شمالی، هیئت این کشور علاوه بر حفاظت، جزییات امنیتی خود را به گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که تصویر به‌خصوصی را از کیم جونگ اون نمایش دهد.

وی افزود: احتمال دارد کیم جونگ اون محافظان زن زیبایی را به همراه بیاورد تا تصویر دوستانه‌تری را از خود نشان دهد.

این امر می‌تواند موجب شود که کیم جونگ اون تصویر نرم‌تری را نسبت به نشست میان دو کره از خود به نمایش بگذارد.

در نشست ماه آوریل، ماموران امنیتی کره شمالی ، کتاب بازدیدکنندگان عمارت صلح، صندلی‌ای که کیم جونگ اون ممکن بود روی آن بنشیند و خودکار او را نیز ضدعفونی کردند.

سایر ماموران امنیتی نیز محل برگزاری نشست را جست‌وجو کردند تا در آن دستگاه‌های ضبط و یا مواد منفجره وجود نداشته باشد.

چو سئونگ ریول، پژوهشگر ارشد موسسه استراتژی امنیت ملی اظهار کرد: ممکن است همین میزان تدابیر و تشریفات امنیتی را از جانب کره شمالی شاهد باشیم اما آنان کمک سنگاپور در زمینه خودروهای ویژه و ماموران امنیتی را نیز در اختیار دارند.

کره شمالی همچنین ممکن است در پرواز کیم جونگ اون به سنگاپور از کمک بزرگ‌ترین متحد خود یعنی چین نیز بهره‌مند شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ به نقل از منبع آگاه وابسته به چین، پکن در نظر دارد برای محافظت از هواپیمای حامل کیم جونگ اون در زمان پرواز در حدود هوایی چین، جنگنده‌هایی را اعزام کند.

بر اساس اظهارات دیپلمات‌های آگاه از تدابیر امنیتی اشخاص مهم در سنگاپور، محل برگزاری این نشست، راه‌ها و هتل‌های مرتبط از سوی نیروهای پلیس سنگاپور پوشش داده می‌شود.

دولت سنگاپور، جزیره سنتوزا واقع در جنوب این کشور را که بنا است نشست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در آن صورت گیرد، به فهرست مناطق رویداد ویژه اضافه کرده است و در نتیجه نیروهای پلیس بررسی‌های سختگیرانه‌تری را بر روی مردم و املاک شخصی و همچنین سیستم‌های صوتی عمومی و پرواز هواپیماها صورت می‌دهند.

چو سئونگ ریول تصریح کرد، سنگاپور در ایجاد منطقه‌ای امن برای کره شمالی با دشواری روبه‌رو نیست زیرا این کشور همواره به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان مطرح بوده است.

بر اساس اعلامیه‌ای که از جانب مسئولان هوانوردی سنگاپور منتشر شده، خطوط هوایی این کشور در جریان مذاکرات آمریکا و کره شمالی مشمول محدودیت‌هایی خواهد شد که ممکن است تاخیرهایی را در یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آسیا به دنبال داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها