بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نگاه خود را به جایگاه معلمان پرورشی و تربیتی تغییر دهد، افزود: پرورش باید مساوی با آموزش رشد کند.
تدبیر24»عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود مربی تربیتی و مشاور در مدارس، گفت: متاسفانه در ایران هیچ موضوعی به طور ریشه‌ای دنبال نمی‌شود و هرگاه حادثه‌ای رخ می‌دهد بر حسب جو ایجاد شده به دنبال رفع مشکل مرتبط می‌رویم؛ به‌عنوان مثال یک روز کمبود نیروی تربیتی در مدارس و یک روز کمبود نیرو رشته‌های فنی جلب توجه می‌کند اما اگر برنامه و اهداف بلند مدت تدوین شده به درستی دنبال شود همه این نیاز به مرور حل خواهند شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه در صورت داشتن برنامه و تصمیم‌گیری در ساختار، تلاطم‌های شدید تصمیم‌گیری به وجود نمی‌آمد، افزود: پرورش باید مساوی با آموزش رشد کند؛ درواقع این دو بال مهم باید همزمان و به یک اندازه رشد کنند در غیر این صورت نواقص و مشکلات متعددی برای نسل آینده پیش خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین ساعات عمر و روز کودکان و نوجوانان در مدرسه می‌گذرد  و از آنجا که اکثر پدر و مادرها هر دو شاغل هستند، نقش مدارس بسیار بیشتر و تاثیرگذارتر در حال و آینده آن‌ها است، اضافه کرد: دانش‌آموز باید در مدارس مهارت‌های اجتماعی و زندگی را یاد بگیرد اما طی دهه‌های اخیر گرایش‌ها به سمت آموزش صرف و آماده شدن برای کنکور رفته است.

مصری با ابراز تاسف از اینکه دانش‌آموزان در مدارس مشق زندگی نمی‌کنند، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید نگاه خود را به جایگاه معلمان پرورشی و تربیتی تغییر داده و همچون معلمان فیزیک و شیمی برای ساعات کلاسی آن‌ها ارزش قائل شوند نه آنکه کلاس‌های پرورشی صرفا جنبه پر کردن کلاس‌‎های خالی را داشته بانشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است معلم تربیتی تیزبین و قَدَر می‌تواند علاوه بر رفتار دانش‌آموزان نوع رفتار معلمان و فعالیت‌های‌شان را نیز واکاوی کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها