بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
تیم‌های ملی کلمبیا، لهستان، ژاپن و سنگال در گروه آخر جام جهانی روسیه قرار دارند.
تدبیر24»در ادامه بررسی تیم‌های حاضر در جام جهانی به گروه H میرسیم؛ جایی که کلمبیا امید اول صدرنشینی با تیم‌های لهستان، ژاپن و سنگال هم‌گروه شده است.

* کلمبیا

کلمبیا با حضور بازیکنانی همچون خامس رودریگس و رادامل فالکائو و هدایت خوسه نستور پکرمن امیدوار است بتواند نتیجه‌ای بهتر نسبت به جام جهانی گذشته کسب کند. کلمبیا همچون بیشتر تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی صعودش را در آخرین بازی قطعی کرد. با این حال پس از تساوی یک بر یک برابر پرو شایعه‌ای پیرامون این تیم به وجود آمد که دو تیم تبانی کردند. پس از مشخص شدن شکست شیلی مقابل برزیل رادامل فالکائو بارها با بازیکنان پرو در جریان بازی صحبت کرد و برخی رسانه‌ها مدعی شدند بازیکنان پرو از حریفشان خواستند تا دیگر حمله نکنند تا هر دو تیم به جام جهانی صعود کنند (پرو با این نتیجه به پلی‌آف صعود کرد) اما تبانی احتمالی آنها تایید نشد. زردپوشان کلمبیا با حضور بازیکنانی همچون رادامل فالکائو، خامس رودریگس، خوان کوادرادو و دیگو اوسپینا امیدوارند نتیجه بهتری نسبت به جام جهانی گذشته کسب کنند. این تیم دوره گذشته برابر برزیل میزبان حذف شد. کلمبیا در آخرین بازی‌های خود دو دیدار دوستانه برابر تیم‌های آسیایی انجام داد. در نخستین بازی ۲ بر یک مغلوب کره جنوبی شد اما توانست چین را با نتیجه پر گل ۴ بر صفر شکست دهد.

* ستاره

خامس رودریگس

هافبک بایرن مونیخ در جام جهانی گذشته درخشید و آقای گل این بازی‌ها شد. او شش گل در برزیل به ثمر رساند. درخشش رودریگس باعث شد رئال مادرید با او قرار داد امضا کند. با این حال رودریگس در تیم اسپانیایی نیمکت نشین شد و در نهایت تابستان امسال به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست. عملکرد خامس در تیم آلمانی نسبتا خوب بوده است با این حال او در رسیدن تیمش به جام جهانی نقش مهمی داشت. هافبک کلمبیایی در مرحله مقدماتی با شش گل برترین گلزن تیمش شد و آخرین گل این مرحله را نیز او برابر پرو به ثمر رساند. رودریگس امیدوار است جام جهانی درخشانی را سپری کند.

* سرمربی

خوسه نستور پکرمن

سرمربی آرژانتینی از سال ۲۰۱۲ هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت و توانست دو سال بعد در برزیل بهترین نتیجه تاریخ فوتبال این کشور را در جام‌های جهانی رقم بزند. او کلمبیا را تا مرحله یک چهارم نهایی رساند. پکرمن پیش از این جام جهانی را به همراه کشورش تجربه کرده بود و مانند دوران حضورش در کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد و آلمان به نیمه نهایی صعود کرد. سرمربی آرژانتینی تجربه قهرمانی با تیم‌های بزرگسال را در رقابت‌های جهانی ندارد اما توانست سه بار با تیم زیر ۲۰ سال آرژانتین عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد. تجربه پکرمن در رقابت‌های جهانی یک امتیاز مثبت برای کلمبیا خواهد بود.

* تیم ملی کلمبیا در یک نگاه:

افتخارات: صعود به مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۱۴

بهترین گلزن: رادامل فالکائو (۲۸)

بیشترین بازی: کارلوس والدراما (۱۱۱)

نحوه صعود: تیم چهارم منطقه آمریکای جنوبی

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک چهارم نهایی

* لهستان 

لهستان یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های انتخابی جام جهانی توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. فوتبال لهستان در المپیک توانست یک افتخار بزرگ به دست بیاورد. این تیم در المپیک ۱۹۷۲ به مدال طلای این رقابت‌ها رسید و دو سال بعد نیز نایب قهرمان شد تا نشان دهد در آن سال‌ها استعدادهای خوبی در لهستان بودند که فوتبال بازی می‌کردند. با این حال این تیم در رقابت‌های یورو سه بار حضور داشته است که در دو مورد نتوانسته از گروه صعود کند و تنها یک بار در سال ۲۰۱۶ به یک چهارم نهایی رسید. لهستان تاکنون هفت بار توانسته در جام جهانی حاضر باشد و آخرین بار آن در سال ۲۰۰۶ بوده است. بهترین عملکرد لهستان در جام جهانی به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد که این تیم در رده سوم قرار گرفت و در سال ۱۹۸۲ نیز آنها این عنوان را تکرار کردند.

​* ستاره

روبرت لواندوفسکی

ماشین گلزنی بایرن مونیخ بهترین فرصت را به دست آورده تا توانایی‌های خود را در بالاترین سطح فوتبالی جهان اثبات کند. لواندوفسکی آقای گل انتخابی جام جهانی در قاره اروپا بود و بالاتر از کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو قرار گرفت. لواندوفسکی توانست در سطح باشگاهی عملکرد درخشانی داشته باشد و تابستان در روسیه برای اولین بار می‌تواند در جام جهانی بازی کند.

‌* سرمربی 

آدام ناوالکا

سرمربی ۶۰ ساله از سال ۲۰۱۳ روی نیمکت تیم ملی لهستان بوده است و به خوبی در این تیم جا افتاده است. او ارتباط خوبی با بازیکنان داشته است. او عضو تیم ملی لهستان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بوده است و اکنون در عرصه مربیگری می‌خواهد افتخاراتش را اثبات کند. او پیش‌تر در رده‌های باشگاهی در کشور لهستان مربیگری کرده تا این که از سوی فدراسیون فوتبال لهستان به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد.

* تیم ملی لهستان در یک نگاه 

افتخارات: قهرمان المپیک ۱۹۷۲

بهترین گلزن: روبرت لواندوفسکی (۵۳ گل)

بیشترین بازی: میشائیل زولاکوف (۱۰۲ بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

* ژاپن

تیم ملی ژاپن به عنوان باثبات‌ترین تیم ۲۰ سال اخیر آسیا، امیدهای زیادی به کسب بهترین نتایج تاریخ کشورش در جام جهانی دارد. ژاپن شاید در رنکینگ فیفا، فوتبال نخست آسیا را نداشته باشد اما با ثبات‌ترین تیم ۲۰ سال اخیر قاره آسیا است که در هر تورنمنتی بهترین نمایش را بین تیم‌های آسیایی دارد. این تیم با چهار قهرمانی در شش دوره اخیر جام ملت‌های آسیا و شش صعود پی در پی به جام جهانی بهترین تیم آسیا است. سامورایی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال داشتند و در آستانه جدا شدن از سطح فنی فوتبال قاره کهن هستند و در بازی‌های تدارکاتی با تیم‌هایی مانند آرژانتین و برزیل دیدار می‌کنند و خبری از شکست‌های تحقیرآمیز نیست. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ مطابق انتظارات عمل نکردند و نتوانستند مانند سال ۲۰۱۰ به دور بعد صعود کنند اما در این دوره به دنبال رکورد شکنی هستند. آن‌ها تاکنون دور بار تا یک هشتم نهایی جام جهانی رفته‌اند و قطعا این بار به کمتر از این جایگاه بسنده نخواهند کرد.

 * ستاره

شینجی اوکازکی

در دورانی که فوتبالیست‌های ژاپنی در کشورهای مختلف حضور چشم گیری دارند، اوکازاکی به عنوان مهاجمی که توانست در سال ۲۰۱۶ لیگ برتر جزیره را فتح کند و گل‌های تاثیرگذاری برای تیمش بزند، در مسابقات انتخابی جام جهانی هم در صعود کم دردسر به روسیه کمک کرد و امید سامورایی‌ها در خط حمله به مهاجم بین‌المللی تیمشان است.

 *سرمربی

آکرا نیشینو

بعد از ناکامی ژاپن در جام جهانی، سران فدراسیون فوتبال این کشور، قرارداد زاکرونی را تمدید نکردند و به سراغ خاویر آگیره آرژانتینی رفتند اما او هم در جام ملت‌های آسیا ناکام بود تا سامورایی‌ها وحید هلیل هودزیچ، سرمربی بوسنیایی که با الجزایر حضور موفقی در جام جهانی ۲۰۱۴ داشت را انتخاب کنند. هلیل هودزیچ در دو سال اخیر توانست تغییراتی را در سبک بازی تیمش ایجاد کند و امیدوار به تکرار نتایج خوبش در جام جهانی این بار با ژاپن بود. با این حال چند ماه مانده به جام جهانی تیم ملی ژاپن آکرا نیشینو را به عنوان سرمربی خود معرفی کرد.

 * تیم ملی ژاپن در یک نگاه

افتخارات: دو بار صعو به یک هشتم نهایی جام جهانی و چهار بار قهرمانی آسیا

بهترین گلزن: کونیشیگه کاماموتو (۸۰ گل)

بیشترین بازی: یوشیتو اندو (۱۵۲ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم نخست گروه B در آسیا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها