بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
یک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه الکل، افزایش حجم مایعات بدن، کافئین، نوشابه‌های گازدار، چای و موارد مشابه، بعضی از داروها مانند داروهای قلبی و آرام بخش‌ها، عفونت ادراری و یبوست از علل موقت بی‌اختیاری ادرار شناخته می‌شوند،اظهارکرد: حاملگی و زایمان، تغییرات متعاقب افزایش سن در بدن، ابتلا به بیماری‌های پروستات و سنگ مثانه و برداشتن رحم از جمله علل دائمی بروز این بیماری هستند.
تدبیر24»دکتر غلامرضا معصومی درباره بیماری بی‌اختیاری ادرار گفت: بی‌اختیاری ادرار یک بیماری است که به دنبال از دست رفتن قدرت کنترلی مثانه ظاهر می‌شود. این بیماری از دفع چند قطره ادرار در زمان سرفه و عطسه تا عدم کنترل ادرار قبل از رسیدن به توالت در افراد مختلف، متفاوت است. این مشکل در زنان سالمند، دارای وزن زیاد و سیگاری شایع‌تر است.

معصومی ادامه داد: در بعضی مواقع فرد می‌تواند شرایط این بیماری را تحمل کند اما توصیه می شود در مواردی مانند زمانی که این بیماری بر کیفیت زندگی فرد و فعالیت‌های روزمره او تاثیر می‌گذارد و در مواقعی که نشانه‌ای از ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای و خون در ادرار وجود دارد، بیمار به پزشک مراجعه کند.

این متخصص طب اورژانس افزود: درمان‌هایی چون ارائه تکنیک‌های رفتاری مانند تمرین مثانه، ادرار کردن بر اساس ساعت تنظیم شده نه بر اساس نیاز، کنترل رژیم غذایی، مصرف مایعات و تکنیک‌های فیزیکی مانند نرمشهای تقویتی برای عضلات لگن و استفاده از محرک‌های الکتریکی به این بیماران ارائه می‌شود همچنین در بعضی موارد تجویز داروها، دستگاه‌های خاص و اقدامات جراحی نیز برای درمان بی‌اختیاری ادرار استفاده می‌شود.

معصومی با بیان اینکه مراقبت از پوست در این بیماران امری ضروری است، اظهار کرد: برای تمیز کردن پوست باید از لیف حمام استفاده کرد. همچنین پوست ناحیه تناسلی باید در جریان هوا خشک شود و از شست‌وشوی مکرر ناحیه تناسلی پرهیز  کرد؛ چرا که ممکن است احتمال ابتلا به عفونت افزایش یابد. همچنین استفاده از کرم و ژل‌های مخصوص که توسط پزشک تجویز می‌شود نیز پیشنهاد می‌شود. در عین حال روشن بودن  مسیر توالت در طول شب، باز گذاشتن در ورودی توالت و قرار دادن لگن در کنار تخت خواب از رخداد احتمالی حودادثی همچون سقوط بیمار جلوگیری خواهد کرد. 

وی در پایان گفت: کنترل وزن، استفاده نکردن از دخانیات، خودداری از مصرف مصرف محرک‌های مثانه مانند نوشابه و چای، نرمش‌های خاص زمان بارداری، رژیم غذایی با فیبر زیاد و ورزش کردن برای بهبود شرایط موجود توصیه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها