بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه پنجشنبه به شکل رسمی در مسکو آغاز شد تا مانند همیشه شور فوتبالی به مدت یک ماه دنیا را در بر بگیرد. در این میان اجرای موسیقی و پرفورمنس نیز از جایگاه ویژه‌ای در این رویداد ورزشی برخوردار است.
تدبیر24»عصر پنجشنبه با آغاز رسمی جام‌جهانی ۲۰۱۸، شهر سن‌پترزبورگ نیز مانند دیگر شهرهای روسیه پر از جمعیت و هیجان بود. البته بیشتر این افراد در مرکز شهر و در «فن زون» جمع شده بودند. رقابت میان تیم ملی فوتبال روسیه و تیم ملی عربستان روس‌های زیادی را هم به خیابان ها و کافه‌ها کشانده بود تا این بازی را از آنجا دنبال کنند. در نهایت برد ۵ بر صفر روسیه در بازی افتتاحیه شادی مردم آن را چند برابر کرد.

جام‌جهانی فوتبال مردم زیادی را از گوشه و کنار دنیا روانه کشور میزبان رقابت‌ها می‌کند، اما این رویداد تنها یک فرصت ورزشی نیست بلکه این شانس را در اختیار دیگر عرصه‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها نیز خود را نشان بدهند و در «رقابت حاشیه‌های جام‌جهانی» بخت‌آزمایی کنند.

یکی از مواردی که در این رویداد همراه با فوتبال مردم به آن اقبال نشان می‌دهند، هنر است. در این میان یکی از برنامه‌های هنری این شهر اجرای منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران بود که با استقبال قابل قبولی هم مواجه شد. شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان رهبران این اجرا بودند و سالار عقیلی در این کنسرت خواند.

اجرای موسیقی و پرفورمنس خیابانی بخش دیگری از حال و هوای شهر را تشکیل می‌داد. تقریبا به فاصله خیلی کمی گروه‌های موسیقی خیابانی برای مردم می‌نواختند که از موسیقی سرخپوستی تا راک را در بر می‌گرفت.

یک نفر هم با دو دروازه و یک توپ فوتبال جلوی یکی از ایستگاه‌های مترو پرفورمنس اجرا می‌کرد. او می‌ایستاد تا یکی از رهگذران جلو بیاید و بخواهد با او فوتبال بازی کند. 

بازار کل‌کل هم داغ بود اما در نهایت به خنده و شوخی طرفین منجر می‌شد. فضای شهر هم برای مردم سن‌پترزبورگ تازه شده است . همه مردم و فروشگاه‌ها آماده بودند انگار یک بار از نو همه چیز خود را برای جام‌جهانی چیده باشند. طرفداران کشورهای مختلف یا در کافه‌ها جمع بودند و تیم خود را تشویق می‌کردند یا به صورت گروهی تا نیمه شب در خیابان با شعار و شیپور از فوتبال کشورشان دفاع می‌کردند.

ایرانی‌های زیادی هم برای تشویق تیم ملی کشورشان در رقابت‌های جام‌جهانی یک روز پیش از اولین بازی تیم ملی در سن‌پترزبورگ حضور پیدا کرده‌اند. بازار خرید و فروش لباس و کلاه و پرچم کشورها هم هست. یک نفر که پرچم ایران می‌فروشد از علاقه‌مندانی است که خودش را از راه گرجستان به روسیه رسانده و معتقد است بازخورد ایرانی بودن در جام‌جهانی خوب است.

به گزارش ایسنا، در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ایران ۲۵ خرداد در ورزشگاه «کرستوفسکی» سن‌پترزبورگ با تیم مراکش بازی خواهد کرد. این بازی ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود. پنج روز بعد، در ۳۰ خرداد ایران در ورزشگاه «کازان آرنا» شهر کازان، به مصاف اسپانیا می‌رود. این بازی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود. پنج روز بعد نیز (چهارم تیر) تیم ملی ایران در ورزشگاه «موردویا» شهر سارانسک با تیم ملی پرتغال مواجه خواهد شد.

با حمایت بخش خصوصی، ارکستر ویژه‌ای از ترکیب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران چهارشنبه عازم روسیه شد.

شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان، رهبری ارکسترها برای اجرای دو قطعه با کلام و دو قطعه بی‌کلام را بر عهده دارند. سالار عقیلی هم به عنوان خواننده این سرودها مطرح است.

این آثار به همراه قطعات برگزیده‌ای از آهنگسازان ایرانی و سه قطعه از آهنگسازان معروف روسی همزمان با بازی تیم ملی فوتبال در سه شهر روسیه با ارکستر ویژه برای مخاطبانی که از گوشه گوشه جهان برای حمایت از تیم ملی فوتبال در روسیه هستند به روی صحنه می‌رود.

اجراهای فوق با همکاری کنسرواتوار دولتی مسکو صورت می‌گیرد.

این ارکستر پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) در شهر سنت‌پترزبورگ، ۲۷ خرداد در مسکو و ۲۹ خرداد در شهر کازان سرودهای ساخته شده برای تیم ملی فوتبال را اجرا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها