بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
بانوی اول آمریکا در یک موضع گیری علنی کم‌سابقه خواهان پایان یافتن سیاست جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندان آنها شد.
تدبیر24»بنا بر سیاست تازه دولت دونالد ترامپ، اشخاصی که به طورغیر قانونی از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شوند، دستگیر و تحت پیگرد قضایی کیفری قرار می‌گیرند و فرزندان آنها به مراکز اسکان موقت فرستاده می‌شوند.

سخنگوی ملانیا ترامپ با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که بانوی اول آمریکا معتقد است: ما کشوری می‎خواهیم که از همه قوانین تبعیت می‌کند ولی با مروت اداره می‌شود.

در این بیانیه آمده است: ملانیا ترامپ از این که ببیند کودکان از خانواده‌های خود جدا می‌شوند، بیزار و امیدوار است که دو طرف (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان)‌ سرانجام بتوانند برای اصلاح قانون مهاجرت همکاری بکنند.

دونالد ترامپ در شبکه توییتر دموکرات‌ها را مقصر اجرای سیاست سختگیرانه خود دانسته است. این در حالی است که مقامات ارشد دولت ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بودند که جدایی فرزندان از والدین آنها به عنوان یک نیروی بازدارنده در برابر ورود مهاجران غیرقانونی عمل خواهد کرد.

بنابر بر آمار رسمی دولت آمریکا، تا به حال حداقل ۲۰۰۰ کودک که به همراه والدینشان به طور غیرمجاز وارد خاک آمریکا شده بودند، جدا و در مراکز موقت اسکان یافته‌اند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا به شدت سیاست جدایی خانواده‌ها را مورد انتقاد قرار داده و آن را وحشیانه خوانده بود.

شماری از جمهوری‌خواهان از سیاست دولت ترامپ حمایت کرده‌اند اما برخی گفته‌اند در این باره ملاحظاتی دارند؛ از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان گفته است، با چنین سیاست‌هایی «راحت نیست». او افزود: ما نمی‌خواهیم کودکان از والدینشان جدا شوند.

این در حالی است که جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا از سیاست "تحمل صفر" دولت دفاع کرده و هفته گذشته با استناد به یکی از آیه‌های انجیل، گفت: سیاست آمریکا در جدایی کوتاه‌مدت خانواده‌ها، ناعادلانه یا غیرعادی نیست.

منتقدان می‌گویند از آیه مذکور در گذشته برای توجیه برده‌داری استفاده شده است.

روز یک‌شنبه به مناسبت روز پدر در آمریکا گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره به یکی از بازداشتگاه‌های پلیس مهاجرت در ایالت نیوجرسی رفتند تا وضع زندگی کودکان در آن را از نزدیک مشاهده کنند.

در تورنیلوی تگزاس هم معترضان در نزدیکی یک اردوگاه اسکان موقت این کودکان اقدام به راهپیمایی کردند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها