بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس می‌گوید: مدارس فرسوده استان گیلان به ویژه شهرستان رودبار پس از تخریب نیمه‌کاره رها شده‌اند.
تدبیر24»منوچهر جمالی سوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت مدارس در استان گیلان، گفت: رسیدگی به مدارس یکی از ضروری‌ترین مسائل کشور است چراکه نسل آینده در این مکان‌ها رشد می‌کنند؛ در صورتی که به کیفیت آموزشی و فضای فیزیکی مدارس توجه نشود نمی‌توان انتظار داشت که نیروهای موردنیاز برای آینده کشور تربیت شوند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: مدارس فرسوده استان گیلان به ویژه شهرستان رودبار پس از تخریب به صورت نیمه‌کاره رها شده‌اند و اعتبار لازم برای ساخت کامل آنها وجود ندارد این مدارس نیمه‌کاره با وجود کمک‌های فراوان خیرین باز هم کامل نمی‌شوند بنابراین نیاز است وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس نیز برای به سرانجام رسیدن این امور اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تقدیر از مسئولانی که اقدامات مناسبی برای ساخت مدارس استاندارد انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: زمانی که به وزیر آموزش و پرورش، معاونان ایشان و مدیران استانی برای نوسازی مدارس و فراهم کردن تجهیزات لازم تذکر داده می‌شود آنان نبود یا کمبود اعتبارات را مطرح می‌کنند چه کسی مسئول رسیدگی به این مسائل است؟

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بیان کرد: شهرستان رودبار نزدیک به 20 درصد مساحت خاک استان گیلان را اشغال کرده است و از آنجایی که این شهرستان از نظر مساحت گسترده است در صورتی که توجه کافی و درستی به مدارس روستاهای آن نشود مردم ناچارند برای تحصیل فرزندان خود، از روستاها کوچ کنند که این پدیده نیز مشکلات زیادی برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی برای تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی انجام شده است، اظهار کرد: با وجود کارهای انجام شده با توجه به اینکه برخی روستاها در ارتفاعات هستند به وسایل گرمایشی مجهزتری نیاز است.

نیروهای به کار گرفته شده در مدارس رودبار تقاضای انتقال به سایر استان‌ها را دارند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره به نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش در شهرستان رودبار، اضافه کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تقاضای انتقال معلمان است؛ شهرستان رودبار کوهستانی بوده و رفت و آمد مشکل است بنابراین بسیاری از نیروها پس از به کارگیری، درخواست انتقال به شهر یا استان‌های دیگر را دارند بنابراین برای ماندگار شدن این معلمان آموزش و پرورش باید از نیروهای بومی پذیرش داشته باشد تا افرادی به کار گرفته ‌شوند که با شرایط استان و شهرستان آشنایی کافی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها